Jquery boek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »
Tobias Tobias

Tobias Tobias

21/05/2011 08:10:45
Quote Anchor link
Hallo,

Weet iemand een goed beginnersboek over jquery? Ik heb al wel de videoserie van in the woods bekeken, maar ik hou ervan om tekst op papier naast me te hebben liggen als naslagwerk.
Ik heb wel ervaring mep php, maar nog weinig met javascript
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 14:47:36
 
Y A

Y A

21/05/2011 09:30:49
Quote Anchor link
Op de site van jquery zelf kan je genoeg leren -> http://docs.jquery.com/Tutorials

Have fun.
 
Phpnuke r

phpnuke r

21/05/2011 09:56:50
Quote Anchor link
jquery is vrij simpel.

Ik zou w3schools gebruiken en vanaf daar events en overig kopieren. Je leert het op lange termijn uit je hoofd maar dat is zoiezo niet nodig als het op internet te vinden is...
 
Wouter J

Wouter J

21/05/2011 10:02:13
Quote Anchor link
Ik zou geen w3schools gebruiken. Vind dat nooit zo'n geweldige site als het niet gaat om HTML/CSS.

Ik zou gewoon jquery.com gebruiken. Daarin staat alle informatie.

Verder zijn er ook cheatsheets, waarbij je snel alle functies kan zien. Bijv. deze of deze.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

21/05/2011 11:40:31
Quote Anchor link
En wanneer je de functies een beetje leert kennen is http://api.jquery.com/ ook wel handig, kan je nog even weer voorbeeldjes vinden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/05/2011 14:33:11
Quote Anchor link
Lezen mensen... lezen!!! Hoe moeilijk is het nou? Tobias vraagt toch duidelijk om een boek?!

Tobias Tobias op 21/05/2011 08:10:45:
Hallo,

Weet iemand een goed beginnersboek over jquery? Ik heb al wel de videoserie van in the woods bekeken, maar ik hou ervan om tekst op papier naast me te hebben liggen als naslagwerk.
Ik heb wel ervaring mep php, maar nog weinig met javascript


Zelf ben ik het boek Smashing jQuery aan het lezen en tot nu toe bevalt het wel goed.

(Ik heb het via de boekhandel besteld en moest ongeveer een week wachten voordat het binnen was.)
Gewijzigd op 22/05/2011 15:15:49 door B a s
 
Phpnuke r

phpnuke r

21/05/2011 14:46:23
Quote Anchor link
Wouter J,

Over jquery valt er ook nog redelijk wat te vinden op w3schools.com hoor. PHP is inderdaad zeer slecht o w3schools.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

21/05/2011 16:38:04
Quote Anchor link
Ik ben nu begonnen met de In the woods: jquery for absolute beginners Tutorial
@ozzie: ik zal hem eens opzoeken
 
Wouter J

Wouter J

21/05/2011 18:08:13
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 21/05/2011 14:33:11:
Lezen mensen... lezen!!! Hoe moeilijk is het nou? Tobias vraagt toch duidelijk om een boek?!

Tobias vraagt om een naslagwerk op papier, vandaar dat ik hem ook door link naar 2 cheatsheets als naslagwerk die je naast je kan hebben.

@Tobias, die screencast serie is een hele goede start. Na het zien van al die tutorials heb je al een hele grote basis kennis van jQuery.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

22/05/2011 14:46:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 21/05/2011 14:33:11:
Lezen mensen... lezen!!! Hoe moeilijk is het nou? Tobias vraagt toch duidelijk om een boek?!

Tobias Tobias op 21/05/2011 08:10:45:
Hallo,

Weet iemand een goed beginnersboek over jquery? Ik heb al wel de videoserie van in the woods bekeken, maar ik hou ervan om tekst op papier naast me te hebben liggen als naslagwerk.
Ik heb wel ervaring mep php, maar nog weinig met javascript


tekst op papier als naslag werk, ooit van een printer gehoord? Als iemand goede links geeft kan de TS de pagina's desnoods uitprinten als hij het echt op papier wil hebben. Niet gelijk zo dom reageren, mensen geven hem gewoon tips.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2011 16:07:58
Quote Anchor link
Ik reageer niet dom Oetzie cookie en ik wens al helemaal niet door jou op een dergelijke toon aangesproken te worden, oke? De topicstarter vraagt zeer gericht om een boek en dat boek wil hij gebruiken als naslagwerk.

Het is prima dat mensen tips geven, maar dan is het wel handig als dat relevante tips zijn die aansluiten bij de vraag van de topicstarter.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

22/05/2011 16:33:09
Quote Anchor link
Ik heb het boek besteld, ben benieuwd.

Wat betreft de discussie:
Geen ruzie heren ;-)
Als het boek niet is wat ik hoop, dan zal ik idd printjes gaan maken. Ik hou ervan dingen op papier te hebben staan. Vind ik zelf overzichtelijker en ik kan er snel wat bij krabbelen als het moet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2011 18:02:25
Quote Anchor link
Succes met het boek :)
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

26/05/2011 21:39:33
Quote Anchor link
Boek vandaag binnen gekregen. Op het eerste oog ziet het er goed uit. Ga dit weekend ermee bezig. Als het bevalt zal ik een recensie plaatsen
 
PHP Scripter

PHP Scripter

26/05/2011 21:44:25
Quote Anchor link
Tobias, ik ben ook benieuwd naar het boek. Wil hem zelf namelijk ook bestellen.
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

27/05/2011 00:00:09
Quote Anchor link
Tobias, misschien ben ik wel spuit 11, maar is het niet interessanter om direct JavaScript te leren. Mijn ervaring is dat ik jQuery (en andere frameworks) binnen een mum van tijd onder de knie had.

Bovendien ben je dan ook niet gebonden aan een framework bestand van een paar MB, wanneer je enkel wat simpele effectjes wilt doen op een pagina.
 
Pim -

Pim -

27/05/2011 00:09:42
Quote Anchor link
Waarom zou je, zeker als je alleen maar eenvoudige DOM bewerkingen wil doen, je gek laten maken door native JS? Dan zijn frameworks als jQuery echt een uitkomst.
Later kan je je dan nog eens storten op het leren van echt OO JS.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

27/05/2011 06:17:46
Quote Anchor link
@ Pieter
Waar ik vooral in geïnteresseerd ben is zaken als werken met mysql en forms zonder page-refresh. Dat je met jquery ook leuke hoovereffecten etc kun maken is mooi meegenomen
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/05/2011 08:45:28
Quote Anchor link
De recensie staat erop!
Er bestond al een recensie, de oudste is een kopie van de achterkant van het boek
Ik heb net zelf een nieuwe uitgebreidere recensie toegevoegd
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/05/2011 09:21:39
Quote Anchor link
Tobias Tobias op 29/05/2011 08:45:28:
De recensie staat erop!
Er bestond al een recensie, de oudste is een kopie van de achterkant van het boek
Ik heb net zelf een nieuwe uitgebreidere recensie toegevoegd


En dan ook meteen maar even een linkje naar de recensie:

http://www.phphulp.nl/php/boek/smashing-jquery/99/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.