Jquery boek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »
Tobias Tobias

Tobias Tobias

21/05/2011 08:10:45
Quote Anchor link
Hallo,

Weet iemand een goed beginnersboek over jquery? Ik heb al wel de videoserie van in the woods bekeken, maar ik hou ervan om tekst op papier naast me te hebben liggen als naslagwerk.
Ik heb wel ervaring mep php, maar nog weinig met javascript
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:25:37
 
Y A

Y A

21/05/2011 09:30:49
Quote Anchor link
Op de site van jquery zelf kan je genoeg leren -> http://docs.jquery.com/Tutorials

Have fun.
 
Phpnuke r

phpnuke r

21/05/2011 09:56:50
Quote Anchor link
jquery is vrij simpel.

Ik zou w3schools gebruiken en vanaf daar events en overig kopieren. Je leert het op lange termijn uit je hoofd maar dat is zoiezo niet nodig als het op internet te vinden is...
 
Wouter J

Wouter J

21/05/2011 10:02:13
Quote Anchor link
Ik zou geen w3schools gebruiken. Vind dat nooit zo'n geweldige site als het niet gaat om HTML/CSS.

Ik zou gewoon jquery.com gebruiken. Daarin staat alle informatie.

Verder zijn er ook cheatsheets, waarbij je snel alle functies kan zien. Bijv. deze of deze.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

21/05/2011 11:40:31
Quote Anchor link
En wanneer je de functies een beetje leert kennen is http://api.jquery.com/ ook wel handig, kan je nog even weer voorbeeldjes vinden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/05/2011 14:33:11
Quote Anchor link
Lezen mensen... lezen!!! Hoe moeilijk is het nou? Tobias vraagt toch duidelijk om een boek?!

Tobias Tobias op 21/05/2011 08:10:45:
Hallo,

Weet iemand een goed beginnersboek over jquery? Ik heb al wel de videoserie van in the woods bekeken, maar ik hou ervan om tekst op papier naast me te hebben liggen als naslagwerk.
Ik heb wel ervaring mep php, maar nog weinig met javascript


Zelf ben ik het boek Smashing jQuery aan het lezen en tot nu toe bevalt het wel goed.

(Ik heb het via de boekhandel besteld en moest ongeveer een week wachten voordat het binnen was.)
Gewijzigd op 22/05/2011 15:15:49 door B a s
 
Phpnuke r

phpnuke r

21/05/2011 14:46:23
Quote Anchor link
Wouter J,

Over jquery valt er ook nog redelijk wat te vinden op w3schools.com hoor. PHP is inderdaad zeer slecht o w3schools.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

21/05/2011 16:38:04
Quote Anchor link
Ik ben nu begonnen met de In the woods: jquery for absolute beginners Tutorial
@ozzie: ik zal hem eens opzoeken
 
Wouter J

Wouter J

21/05/2011 18:08:13
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 21/05/2011 14:33:11:
Lezen mensen... lezen!!! Hoe moeilijk is het nou? Tobias vraagt toch duidelijk om een boek?!

Tobias vraagt om een naslagwerk op papier, vandaar dat ik hem ook door link naar 2 cheatsheets als naslagwerk die je naast je kan hebben.

@Tobias, die screencast serie is een hele goede start. Na het zien van al die tutorials heb je al een hele grote basis kennis van jQuery.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

22/05/2011 14:46:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 21/05/2011 14:33:11:
Lezen mensen... lezen!!! Hoe moeilijk is het nou? Tobias vraagt toch duidelijk om een boek?!

Tobias Tobias op 21/05/2011 08:10:45:
Hallo,

Weet iemand een goed beginnersboek over jquery? Ik heb al wel de videoserie van in the woods bekeken, maar ik hou ervan om tekst op papier naast me te hebben liggen als naslagwerk.
Ik heb wel ervaring mep php, maar nog weinig met javascript


tekst op papier als naslag werk, ooit van een printer gehoord? Als iemand goede links geeft kan de TS de pagina's desnoods uitprinten als hij het echt op papier wil hebben. Niet gelijk zo dom reageren, mensen geven hem gewoon tips.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2011 16:07:58
Quote Anchor link
Ik reageer niet dom Oetzie cookie en ik wens al helemaal niet door jou op een dergelijke toon aangesproken te worden, oke? De topicstarter vraagt zeer gericht om een boek en dat boek wil hij gebruiken als naslagwerk.

Het is prima dat mensen tips geven, maar dan is het wel handig als dat relevante tips zijn die aansluiten bij de vraag van de topicstarter.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

22/05/2011 16:33:09
Quote Anchor link
Ik heb het boek besteld, ben benieuwd.

Wat betreft de discussie:
Geen ruzie heren ;-)
Als het boek niet is wat ik hoop, dan zal ik idd printjes gaan maken. Ik hou ervan dingen op papier te hebben staan. Vind ik zelf overzichtelijker en ik kan er snel wat bij krabbelen als het moet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2011 18:02:25
Quote Anchor link
Succes met het boek :)
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

26/05/2011 21:39:33
Quote Anchor link
Boek vandaag binnen gekregen. Op het eerste oog ziet het er goed uit. Ga dit weekend ermee bezig. Als het bevalt zal ik een recensie plaatsen
 
PHP Scripter

PHP Scripter

26/05/2011 21:44:25
Quote Anchor link
Tobias, ik ben ook benieuwd naar het boek. Wil hem zelf namelijk ook bestellen.
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

27/05/2011 00:00:09
Quote Anchor link
Tobias, misschien ben ik wel spuit 11, maar is het niet interessanter om direct JavaScript te leren. Mijn ervaring is dat ik jQuery (en andere frameworks) binnen een mum van tijd onder de knie had.

Bovendien ben je dan ook niet gebonden aan een framework bestand van een paar MB, wanneer je enkel wat simpele effectjes wilt doen op een pagina.
 
Pim -

Pim -

27/05/2011 00:09:42
Quote Anchor link
Waarom zou je, zeker als je alleen maar eenvoudige DOM bewerkingen wil doen, je gek laten maken door native JS? Dan zijn frameworks als jQuery echt een uitkomst.
Later kan je je dan nog eens storten op het leren van echt OO JS.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

27/05/2011 06:17:46
Quote Anchor link
@ Pieter
Waar ik vooral in geïnteresseerd ben is zaken als werken met mysql en forms zonder page-refresh. Dat je met jquery ook leuke hoovereffecten etc kun maken is mooi meegenomen
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/05/2011 08:45:28
Quote Anchor link
De recensie staat erop!
Er bestond al een recensie, de oudste is een kopie van de achterkant van het boek
Ik heb net zelf een nieuwe uitgebreidere recensie toegevoegd
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/05/2011 09:21:39
Quote Anchor link
Tobias Tobias op 29/05/2011 08:45:28:
De recensie staat erop!
Er bestond al een recensie, de oudste is een kopie van de achterkant van het boek
Ik heb net zelf een nieuwe uitgebreidere recensie toegevoegd


En dan ook meteen maar even een linkje naar de recensie:

http://www.phphulp.nl/php/boek/smashing-jquery/99/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.