JQUERY & PHP met google pagespeed module

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

06/01/2017 10:24:42
Quote Anchor link
Er is niet een categorie wat exact hierbij pas, maar ik probeer dit uit te leggen.

Ik heb bepaalde bestanden met Jquery gemixed met PHP bijv:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if ($_SESSION['sesId'] != '')
{

?>

<script>
  // jquery als sesId NIET leeg is
</script>
<?php
}
?>


Nu vraag ik me af of google pagespeed mod dit cached en de volgende keer als sesId WEL leeg is nog steeds de cached jquery uitvoert, waar sesId NIET leeg is ?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, ik kan dit niet in de documentatie terug vinden.

Alvast bedankt.
- Ariën -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 06/01/2017 11:05:59 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 09:15:53
 

06/01/2017 14:02:31
Quote Anchor link
"...Jquery gemixed met PHP ..."

Dat is de bedoeling. Let op, eigenlijk hebt je HTML met JAVASCRIPT produceerde bij PHP.

Nu, PHP sessions zijn een manier daarin gegevens JE in de webserver wilt te volhouden (bijv., klanten voorkeuren) tussen bezoeker verzoeken. Los van schrijven PHP session_???() functions, PHP plaatst alleen a cookie met zijn 'antwoord' (vanuit jouwe script). Bij HTTP standaard, cookies op de klant zijn ALTIJD teruggestuurd aan een domein (en mogelijk pad) wat naar de klant (browser) bezoekt.

HTH
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

06/01/2017 14:33:17
Quote Anchor link
Wat zit er in $_SESSION['sesId'] en hoe komt dit in je sessie terecht? Na inloggen? Bij mijn weten vullen crawlers geen formulieren in (en kunnen dus ook niet inloggen) en houden zij geen (? of in beperkte mate) cookies bij.

Wanneer het cachen van pagina's problematisch kan zijn zodat er gevoelige informatie naar buiten gaat wanneer dat niet de bedoeling is dan zou ik je security / deze oplossing eens onder de loep nemen als ik jou was.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

06/01/2017 15:05:11
Quote Anchor link
Die $_SESSION['sesId'] was maar een voorbeeld, dat krijg je als je inlogt, maar in andere gevallen gemixed jquery met PHP over het algemeen. Word dit nu gecached? Als de PHP waardes anders zijn, dan is de jquery ook weer anders.
Als hij alleen hetzelfde bestand cached en dat steeds gebruikt, dan werkt het niet goed.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.