Jquery redirect via een een php echo geeft een recursion error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yoop Overmaat

Yoop Overmaat

18/02/2015 21:41:13
Quote Anchor link
Het verhaal is misschien wat vreemd maar na een hoop getest is er door bugs, interferenties van scripts en technische beperkingen er dit uit voort gekomen is. Een metadiv waarbinnen 5 divs aanwezig zijn. Genaamd spel 1 t/m 6. Deze pagina's bestaan uit phtml omdat direct echoen uit php mogelijk is maar jquery zonder verdere foutmeldingen in firebug vastloopt.

Een andere beperking is dat als men een metascript gebruikt voor alle pagina sommige jquery functies niet werken, dit is ook de reden van mijn vraag omdat te weinig ervaring heb met jquery.

Binnen phtml wordt er een table ge-echoed met een class die spelknopje heet en een id die desbetreffende pagina waarop het spel gespeeld wordt, het voordeel hiervan is dat je het geheel in kunt vullen met css en er gelijktijdig een generieke functie van kunt maken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo '<input type="button" class="spelknopje" id="'.$row['id'].'" value="Kijk">'; ?>


In de head sectie van dezelfde pagina staat dit;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6

$(".spelknopje").click(function(event) {
event.preventDefault();
$(".spel1").hide();
var id = this.id;
$(".spel5").load("/game/game + id + .html"); //deze regel klopt niet foutmelding, recursion error too much?


Het is de laatste regel die niet klopt, heb gezocht & veel geprobeerd, maar hoe pas ik deze aan?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:00:26
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/02/2015 22:17:48
Quote Anchor link
id buiten quotes halen?

"/game/game" + id + ".html"

in plaats van

"/game/game + id + .html"

?
 
Yoop Overmaat

Yoop Overmaat

19/02/2015 02:29:17
Quote Anchor link
Heel erg bedankt, dit werkt, op een foutje in jquery na.

Het is nu een;

<script>
$(".spelknopje").click(function() {
$(".spel1").hide();
var id = this.id;
alert(id);
$(".spel5").show(); // de fout komt omdat je uit een refreshing div page echoot..?
$(".spel5").load("game" + id + ".phtml");
});
</script>

Html, phtml in div jquery set Timeout 8000.
Afbeelding

S(".spelknopje").click(function(){ alert (id)});

Afbeelding

Alert weggeklikt, komt er juiste pagina tevoor schijn in slechts 6 regels jquery....:)

Afbeelding

Ik heb zo het idee dat dit nog sneller kan, maar ik heb geen idee hoe?




Toevoeging op 19/02/2015 12:45:59:

Het idee lijkt goed, maar de basis is verrot. Bouw je hier op verder dan komt het jquery load, hide & show verhaal komt weer om de hoek kijken. Terug naar de tekentafel maar weer :(. Wat ben ik toch blij dat ik in deze de Unix filosofie gevolgd heb, kleine stukjes code die het foutloos doen, wat ze moeten doen, meer niet.

Eens kijken wat dit doet als je alle divs laadt onder een een jquery met een addClass (hide) or (show).

Hasta la vista, i'll be back?!
Gewijzigd op 19/02/2015 02:57:02 door Yoop Overmaat
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.