Jquery scheduler drag krijg date

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mr Beronne

Mr Beronne

22/12/2016 20:34:28
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een simpele scheduler te maken door gebruik van HTML en jquery. Wat ik tot nu toe heb gemaakt is vrij simpel. Een tijdlijn gemaakt qua html. Door middel van jQUery ui Drag en Drop kan ik een div (event) slepen op deze tijdlijn. Echer wil ik ook het event opslaan, waarbij ik wil weten waar het event start en wanneer deze eindigt.

Bij veel scheduler op het internet zie je zodra ze een event gaan dragen dat ze de startdate en enddate weten.
voorbeeld: 22-12-2016 16:00 22-12-2016 22:00


Ik weet zo niet hoe ze dit doen. Als voorbeeld heb ik een afbeelding geplaatst die het probleem en de oplossing schetst.

Afbeelding

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan maken.
Gewijzigd op 22/12/2016 20:35:23 door Mr Beronne
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:20:06
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/12/2016 14:52:15
Quote Anchor link
Als het goed is dragen de HTML-elementen in deze drag&drop constructie ook informatie (bijvoorbeld in een data-attribuut) die (eveneens) met JavaScript uit de HTML gepeuterd kan worden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.