jquery show div voor bepaalde tijd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

20/02/2013 16:52:56
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een div met id success.
Hoe kanik ervoor zorgen dat deze met een beepalde text (die in jquery wordt geset) een bepaalde tijd zichtbaar blijft.

Ik kan niks hierover vinden via google
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 19:28:59
 
Marvin H

Marvin H

20/02/2013 16:56:59
Quote Anchor link
Dit kan je doen door de betreffende div te verbergen. Bijvoorbeeld met de javascript setTimeout() functie in combinatie met document.getElementById(div).style.visibility = 'hidden'

Of als je alleen de tekst uit de div wilt verwijderen gebruik je de timeout functie met document.getElementById(div).innerHTML = ""

P.s of kijk op http://papermashup.com/simple-jquery-showhide-div/ voor een specifieke Jquery voorbeeld
Gewijzigd op 20/02/2013 16:58:13 door Marvin H
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

20/02/2013 17:08:13
Quote Anchor link
die show/hide link had ik al bekeken, dat is niet wat ik bedoel.

jquery moet automatisch dediv visible maken en na 5 seconden weer invisible.
de div staat via css styleop display: none; alleen gen idee hoe ik die 5 seconden timer kan uitvoeren
 
Wouter J

Wouter J

20/02/2013 17:20:28
Quote Anchor link
Gebruik hiervoor window.setTimeout. Deze heeft 2 argumenten, 1 functie (callback) welke aangeroepen wordt als de tijd die je in de 2e parameter instelt verstreken is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
jQuery(function ($) {
    var elem = $('#success');

    elem.show();
    window.setTimeout(function () {
        elem.hide();
    }, 5000); // 5000ms = 5s
});


Live voorbeeld
Gewijzigd op 20/02/2013 17:20:55 door Wouter J
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.