Jquery voor effecten?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Francoi gckx

Francoi gckx

02/03/2013 22:19:17
Quote Anchor link
Is jquery alleen leuk als je effecten op je site wil? is er een site waar je normale jquery effecten kan downloaden?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:13:56
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/03/2013 22:22:09
Quote Anchor link
Nee jQuery is meer, maar wat voor effecten zoek je?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

02/03/2013 22:23:09
Quote Anchor link
Francoi gckx op 02/03/2013 22:19:17:
is er een site waar je normale jquery effecten kan downloaden?

Wat is normaal?

Al eens gekeken op http://jqueryui.com/ ?
 
Francoi gckx

Francoi gckx

02/03/2013 22:24:18
Quote Anchor link
Is het de tijd waard om te leren? doe maar ingewikkelde lange jquery codes
daar leer ik het meest van

Toevoeging op 02/03/2013 22:25:28:

zelfde geldt voor xml wanneer wil je dat gebruiken?
Gewijzigd op 02/03/2013 22:26:02 door Francoi gckx
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/03/2013 22:29:30
Quote Anchor link
Je schiet nogal met hagel met deze vragen. Je zou net zo goed kunnen vragen: "Kan iemand mij even uitleggen hoe een auto precies werkt?"

Het is veel handiger om een kleiner doel te formuleren en dan zelf een script te maken en bij elk probleem hier een topic te openen. Kleine stapjes, dat is het geheim.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/03/2013 22:35:01
Quote Anchor link
als je al eerder met javascript gewerkt hebt dan is jQuery snel onder de knie te krijgen en een zeer waardevolle aanvulling.
 
Wouter J

Wouter J

02/03/2013 22:56:54
Quote Anchor link
jQuery is een library bovenop JavaScript. Dit betekend dat ik aanraad eerst JavaScript te leren, en daarna met libraries als jQuery, DoJo en Mootools aan de slag te gaan.

JavaScript is een erg geweldige scripttaal, met veel mindere punten, die je kunt gebruiken om interactie te maken tussen gebruiker en pagina. Je kunt het zien als PHP in de browser. Omdat JavaScript in de browser werkt zijn sommige dingen in elk browser anders, waardoor je enorm lange en slechte code krijgt. jQuery en als die andere libraries hebben als doel om deze verschillen te vermijden en je functies te geven die al deze mogelijke problemen oplossen.

Helaas is jQuery van mening veranderd en zal het vanaf jQuery 2.0 niet meer IE8 en lager supporten. Ik raad daarom iedereen aan DoJo of MooTools te leren.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

03/03/2013 01:34:14
Quote Anchor link
Ok nog nooit gehoord van Dojo of Mootools

Ik weet alleen van vroeger dat er erg veel javascript scripts waren.

Ik ben net begonnen met jquery te leren Pro PHP and jQuery om precies te zijn
 
Joey Drieling

Joey Drieling

03/03/2013 11:20:12
Quote Anchor link
Ik werk zelf graag met Mootools. Mootools heeft een steile leer curve dan Jquery maar net zo goed. Wat wel jammer is is dat er ook veel minder plugins zijn voor Mootools.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.