JQuery werkt niet...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Senior Developer - MDSE

Do you have a passion for software engineering and a strong background in MDSE? Are you interested in joining a dynamic team working on cutting-edge software projects? If so, we want to hear from you! We are seeking an experienced Senior Developer with expertise in MDSE to lead the design and implementation of complex software systems. In this role, you will have the opportunity to use your skills and experience to drive the development of innovative software solutions using the latest MDSE tools and techniques. As a Senior Developer, you will be responsible for defining the architecture and design of

Bekijk vacature »

.Net Developer

Samengevat: Deze werkgever levert webdiensten. Ben jij een .NET Deverloper? Heb jij ervaring met programmeren van software? Vaste baan: .Net Developer Webforms MBO ICT 2.500 - 4.300 .Net Developer Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als en .Net Developer Dordrecht MBO ga je het volgende doen: Onderhoud huidige applicatie; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Onderhoud van bestaande, maar ook het ontwikkelen van nieuwe Api’s; Onderhoud

Bekijk vacature »

Front-end Software Developer UI, UX, (Angular)

Bij Bryder werken onze collega’s met passie en energie binnen hun expertisegebied en zijn wij graag op de hoogte van de nieuwste softwaretechnologieën. Als UI, UX, Front-end Software Developer werk jij samen met je teamgenoten om zo het uiterste te halen uit je werk én jezelf. Dit doen wij vanwege de huidige pandemie zoveel mogelijk thuis, waarbij jij en je potentiële collega’s genieten van flexibele uren en een goede thuiswerk regeling. Functieomschrijving We werken bij Bryder samen aan een SaaS op de Azure cloud genaamd: Bryder platform. Dit is een systeem dat gebouw informatie management makkelijk en toegankelijk maakt voor

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Voor een innovatief hosting bedrijf in Amsterdam zoeken wij een Senior PHP Developer! Heb jij een aantal jaren ervaring met het ontwikkelen van applicaties? En heb je daarnaast ervaring met scripting in PHP en Javascript? Lees dan verder! Functieomschrijving Als senior PHP Developer maak je onderdeel uit van het scrum development team. In dit team ben je verantwoordelijk voor zowel interne als externe webapplicaties, o.a. voor het klantenbestand. Daarnaast zal je bezig zijn aan de continue verbetering en innovatie op het gebied van webapplicaties. Hiernaast zal je ook de status monitoren van de applicaties en root cause analysis uitvoeren voor

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Senior DevOps engineer (PHP) Commercial Platform

De functie Schiphol Commercial Platform Schiphol is the place to be for travel, reside and work. By means of data and technology, we optimize the living and working climate in all these areas and ensure smarter and more efficient operations. We develop new products and services based on the wishes and needs of our customers, predict passenger flows and test digital solutions to reduce queues and other pain points in the process. With smart feedback from sensor technology, we even make data from toilets and chairs insightful and usable. The Commercial Platform consists of multidisciplinary teams with end-2-end responsibility for

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer

Functieomschrijving Als Senior Java Full Stack Developer binnen ons Client domein maak je directe impact op de dienstverlening van heel Randstad Groep Nederland. Je bent onderdeel van onze interne IT afdeling. Ondanks de domein naam dus geen eindeloze klantopdrachten, maar juist focus op de technische innovatie van onze eigen processen en dienstverlening. Om dit continu te kunnen optimaliseren zitten we middenin een grote transformatie en zijn daarom op zoek naar een tweetal vaste senior developers die ruimte en vrijheid zoeken om hun kennis en ervaring in te zetten. Wat bieden wij? Het nodige vertrouwen en de autonomie om je werk

Bekijk vacature »

Senior Integration Developer

Functieomschrijving As senior integration developer at Randstad Groep Nederland IT you play an integral role in innovating and optimising our processes and way of working. As we continue to move towards a more internationally connected tech environment and build new global platforms, our integration team continues to grow. You will join the APK team (Applicatie Koppelingen), consisting of business analysts, developers, a product owner and scrum master. Together you are responsible for a fundamental aspect of our applications, providing the basis for our other development teams. What will you do as senior integrations developer? As senior integrations developer you work

Bekijk vacature »

Java Developer (relocation)

In brief As an experienced Java developer within the Machine and Systems unit, you are responsible for the translation of the architecture to a technical design. You will also work this design out further in to software implementations with a team. You always have a flawless understanding of the consequences which decisions have regarding the architecture. The perfect Java job when you are looking for a technical challenge and a complex environment. This is what you like to do Mobilize your Java knowledge and experience in the high-tech developments within Industry 4.0 Set-up and analyze requirements Together with the architect,

Bekijk vacature »

Java-softwaredeveloper

Wat je gaat doen: Dit ga je doen Daar kunnen we heel kort over zijn: software ontwikkelen met de agile-/scrumteams van toonaangevende organisaties. Zoals ministeries, gemeentes, financiële instellingen en retail- en energiebedrijven. En als het bij je past, begeleid je collega-developers in het ontwikkelproces. Doordat je tijdelijk aan een opdracht werkt, doe je in korte tijd veel mooie ervaringen op en leer je nieuwe technieken en tools kennen. Je teamleden werken bijvoorbeeld met Spring, JPA/Hibernate, AJAX, REST/JSON, GIT, AWS en TDD. Het interessante is dat jij volledig in control bent en zelf kiest welke opdrachten je oppakt. Het soort rol,

Bekijk vacature »

Speculative Application Java Developer

Functieomschrijving Keeping up with the future of work requires ever changing, ever innovating technologies. Our java developers and the software they build play a vital role in connecting our workforce, optimizing our processes and enabling us to stay ahead. What are we working on? As java developer at randstad your role can vary. Java is a core part of many of our 36 scrum teams, giving you the opportunity to contribute to a large number of different applications and projects. Some of the things our teams work on are designing and building our candidate portals and the first point of

Bekijk vacature »

HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 10926 Introductie Our client leads the worldwide development, production and sales of high-end lithography systems for the semiconductor industry. In short, we make the machines that make computer chips, or integrated circuits. We build some of the most amazing, complex machines that you will ever see – and the software to run them – to develop smaller, faster and still more affordable chips. It is because of our machines that the world’s technology has steadily evolved. This role is situated in the Big Data Analytics (BDA) Domain, specifically in Corporate

Bekijk vacature »

Java & AWS Developer

Over de functie Maandag IT is voor een eindklant in de regio Rotterdam op zoek naar een Java & AWS Developer Start: Z.S.M / I.O overleg Duur: 6+ maanden met optie tot verlening Regio: Remote/Rotterdam Aantal uur: 32-40 Voor onze eindklant zijn we op zoek naar een zeer senior Java Developer die diepgaande ervaring heeft met AWS. Onze klant werkt volledig cloud based. Ze zijn druk bezig met een monoliet te migreren naar een event driven microservices architectuur. Daarnaast werken ze met Kafka en Event Sourcing. Je gaat de slag met een grote messaging applicatie die opnieuw gebouwd moet worden

Bekijk vacature »

Python Software Developer

Do you have a deep interest in technology and are you able to understand and improve the world around it? Do you want to contribute to the development of innovative software solutions within the high-tech industry? Then join our Technical Applications team and participate in complex projects for the High-tech make industry! Lianne Snellenburg, Team Manager Technical Applications: " I’m looking for a technically oriented Software Engineer with a strong focus on development in Python (2.7 and 3.8). As a Software Engineer in the TA team you work with the total end product in mind. You consult and work closely

Bekijk vacature »
Olivier Peeters

Olivier Peeters

29/10/2012 21:33:02
Quote Anchor link
Hallo allen,

ik zie mijn fout niet en heb reeds http://api.jquery.com/html/ & http://api.jquery.com/jQuery.get/ geraadpleegd maar ik zie het niet....

Ik heb een JQuery functie gemaakt:
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
$("#klik").click(function() {
var overzicht = $("#myTable").html;
alert("Data Loaded: " + overzicht);

});
}) ;
</script>

En in de body staat er:
<table id="myTable" class="tablesorter">
<thead>
......
</thead>
<tbody>
......
</tbody>
</table>

Wat is er fout?
Als ik dit uitvoer (klik op de div klik), krijg ik geen uivoer (en een ellenlange lijst met tekens...)

Vriendelijke groeten!

PHP hulp

PHP hulp

08/12/2022 05:07:40

Reshad F

Reshad F

29/10/2012 21:36:37
Quote Anchor link
Je geeft aan dat je op een button klikt met een id genaamd klik maar ik zie dit nergens terug in je html?

Joakim Broden

Joakim Broden

29/10/2012 21:40:00
Quote Anchor link
en volgens mij moet het html(); zijn ipv html;

Olivier Peeters

Olivier Peeters

29/10/2012 21:42:22
Quote Anchor link
Reshad mijn excuses, iets teveel geknipt in de HTML, want hij staat er wel degelijk in!
Zo:
<a id="klik" href="">Klik!</a>

Hertog Jan, klopt inderdaad, nu werkt het wel (toch een domme fout blijkbaar)
Waarvoor dank! :-D

Reshad F

Reshad F

29/10/2012 21:46:44
Quote Anchor link
- nvm verkeerd gelezen :)
Gewijzigd op 29/10/2012 21:49:13 door Reshad F

Wouter J

Wouter J

29/10/2012 22:06:05
Quote Anchor link
Ik heb nog 2 tips:
1) specificeer altijd een versie. jQuery is niet altijd backwards-comptable en nieuwe versies kunnen er voor zorgen dat scripts anders worden uitgevoerd dan jij verwacht. Tevens werken sommige jQuery plugins alleen met bepaalde versies.
2) Laat je href attribute nooit leeg. Gebruik # of javascript:void(0), het nadeel van # is dat je naar de bovenkant van de pagina gaat, javascript:void(0) is daarom beter om te gebruiken.

En dit soort fouten kun je altijd zelf oplossen, dat geeft een beter gevoel :) JS fouten krijg je te zien in je console (Ctrl + J of F12 in IE), dan zie je in welk bestand, welke regel en wat er fout is.

Olivier Peeters

Olivier Peeters

29/10/2012 22:10:15
Quote Anchor link
Bedankt voor de tips!

Ik pas ze beiden zeker toe.
Ik gebruik nu FireBug om alles te weten te komen ivm fouten in mijn JQuery.

Ik heb nu wel een fout in mijn script heb iets aangepast..

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
$("#myTable").tablesorter();
var overzicht = $("#myTable").html();

$.ajax({
type: "POST",
url: "exemple00.php",
data: "tekst="+overzicht,
success: function(msg){
alert( "Data Saved: " + msg );
}
});

});
});
</script>

Moet wel zeggen dat mijn variabel 'overzicht' vrij lang is (+- 500 tekens)...

Vriendelijke groeten

Wouter J

Wouter J

29/10/2012 22:34:24
Quote Anchor link
Voeg eens dit toe, dan kan je je fouten debuggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$.ajax({
    ...,
    complete: function(xhr, status) {
        console.log('[Request ' + status + '] (' + xhr.status + ') ' + xhr.statusText);
    }
});

Nu kun je in de console vinden of er wat fout is gegaan of dat alles goed gaat.

Kris Peeters

Kris Peeters

30/10/2012 10:09:31
Quote Anchor link
Probeer eens of het helpt om dit aan te passen:
data: "tekst="+overzicht,

Overzicht is een lange string, en bevat tekens die actief zijn voor de url. Tekens als = & ?
Dus, die moet je sowieso escapen.

data: "tekst=" + escape(overzicht),

Verder: een notatie die ik verkies is om de data als 1 object mee te geven.
bv:
data: 'tekst=' + overzicht + '&id=' + id
kan je schrijven als
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
data: {
  tekst: escape(overzicht),
  id: id
}

Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/10/2012 14:04:59
Quote Anchor link
Beste,

volgende code gebruik ik nu =>
var overzicht = $("#myTable").html();

$.ajax({
type: "POST",
url: "exemple00.php",
data: "tekst="+ escape(overzicht),
async: false,
success : function(text) {
$('#login').html(text); // = steek tekst als innerHTML van het element met id="login"
}
});

});
});

});

Echter nog een probleem. Volgens FireBug voer ik alles uit, maar de uitvoer (een PDF-bestand -> deze code is wel correct hoor) verschijnt niet continue in deze div. Ik dien alles 'Vast te houden' in de Firebug-module zodat de code niet verdwijnt. Dus de JQuery verdwijnt telkens direct na uitvoer en blijft niet op het scherm staan... Enig idee wat er nog verbeterd/aangepast moet worden?

PS Hartelijk bedankt voor jullie hulp tot nu toe!
Gewijzigd op 30/10/2012 14:06:47 door Olivier Peeters

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.