JQuery werkt niet...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »
Olivier Peeters

Olivier Peeters

29/10/2012 21:33:02
Quote Anchor link
Hallo allen,

ik zie mijn fout niet en heb reeds http://api.jquery.com/html/ & http://api.jquery.com/jQuery.get/ geraadpleegd maar ik zie het niet....

Ik heb een JQuery functie gemaakt:
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
$("#klik").click(function() {
var overzicht = $("#myTable").html;
alert("Data Loaded: " + overzicht);

});
}) ;
</script>

En in de body staat er:
<table id="myTable" class="tablesorter">
<thead>
......
</thead>
<tbody>
......
</tbody>
</table>

Wat is er fout?
Als ik dit uitvoer (klik op de div klik), krijg ik geen uivoer (en een ellenlange lijst met tekens...)

Vriendelijke groeten!
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 07:14:02
 
Reshad F

Reshad F

29/10/2012 21:36:37
Quote Anchor link
Je geeft aan dat je op een button klikt met een id genaamd klik maar ik zie dit nergens terug in je html?
 
Joakim Broden

Joakim Broden

29/10/2012 21:40:00
Quote Anchor link
en volgens mij moet het html(); zijn ipv html;
 
Olivier Peeters

Olivier Peeters

29/10/2012 21:42:22
Quote Anchor link
Reshad mijn excuses, iets teveel geknipt in de HTML, want hij staat er wel degelijk in!
Zo:
<a id="klik" href="">Klik!</a>

Hertog Jan, klopt inderdaad, nu werkt het wel (toch een domme fout blijkbaar)
Waarvoor dank! :-D
 
Reshad F

Reshad F

29/10/2012 21:46:44
Quote Anchor link
- nvm verkeerd gelezen :)
Gewijzigd op 29/10/2012 21:49:13 door Reshad F
 
Wouter J

Wouter J

29/10/2012 22:06:05
Quote Anchor link
Ik heb nog 2 tips:
1) specificeer altijd een versie. jQuery is niet altijd backwards-comptable en nieuwe versies kunnen er voor zorgen dat scripts anders worden uitgevoerd dan jij verwacht. Tevens werken sommige jQuery plugins alleen met bepaalde versies.
2) Laat je href attribute nooit leeg. Gebruik # of javascript:void(0), het nadeel van # is dat je naar de bovenkant van de pagina gaat, javascript:void(0) is daarom beter om te gebruiken.

En dit soort fouten kun je altijd zelf oplossen, dat geeft een beter gevoel :) JS fouten krijg je te zien in je console (Ctrl + J of F12 in IE), dan zie je in welk bestand, welke regel en wat er fout is.
 
Olivier Peeters

Olivier Peeters

29/10/2012 22:10:15
Quote Anchor link
Bedankt voor de tips!

Ik pas ze beiden zeker toe.
Ik gebruik nu FireBug om alles te weten te komen ivm fouten in mijn JQuery.

Ik heb nu wel een fout in mijn script heb iets aangepast..

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
$("#myTable").tablesorter();
$("#klik").click(function() {
var overzicht = $("#myTable").html();


$.ajax({
type: "POST",
url: "exemple00.php",
data: "tekst="+overzicht,
success: function(msg){
alert( "Data Saved: " + msg );
}
});

});
});
</script>

Moet wel zeggen dat mijn variabel 'overzicht' vrij lang is (+- 500 tekens)...

Vriendelijke groeten
 
Wouter J

Wouter J

29/10/2012 22:34:24
Quote Anchor link
Voeg eens dit toe, dan kan je je fouten debuggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$.ajax({
    ...,
    complete: function(xhr, status) {
        console.log('[Request ' + status + '] (' + xhr.status + ') ' + xhr.statusText);
    }
});


Nu kun je in de console vinden of er wat fout is gegaan of dat alles goed gaat.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

30/10/2012 10:09:31
Quote Anchor link
Probeer eens of het helpt om dit aan te passen:
data: "tekst="+overzicht,

Overzicht is een lange string, en bevat tekens die actief zijn voor de url. Tekens als = & ?
Dus, die moet je sowieso escapen.

data: "tekst=" + escape(overzicht),

Verder: een notatie die ik verkies is om de data als 1 object mee te geven.
bv:
data: 'tekst=' + overzicht + '&id=' + id
kan je schrijven als
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
data: {
  tekst: escape(overzicht),
  id: id
}
 
Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/10/2012 14:04:59
Quote Anchor link
Beste,

volgende code gebruik ik nu =>
$("#klik").click(function() {
var overzicht = $("#myTable").html();


$.ajax({
type: "POST",
url: "exemple00.php",
data: "tekst="+ escape(overzicht),
async: false,
success : function(text) {
$('#login').html(text); // = steek tekst als innerHTML van het element met id="login"
}
});

});
});


});

Echter nog een probleem. Volgens FireBug voer ik alles uit, maar de uitvoer (een PDF-bestand -> deze code is wel correct hoor) verschijnt niet continue in deze div. Ik dien alles 'Vast te houden' in de Firebug-module zodat de code niet verdwijnt. Dus de JQuery verdwijnt telkens direct na uitvoer en blijft niet op het scherm staan... Enig idee wat er nog verbeterd/aangepast moet worden?

PS Hartelijk bedankt voor jullie hulp tot nu toe!
Gewijzigd op 30/10/2012 14:06:47 door Olivier Peeters
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.