JQuery werkt niet...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »
Olivier Peeters

Olivier Peeters

29/10/2012 21:33:02
Quote Anchor link
Hallo allen,

ik zie mijn fout niet en heb reeds http://api.jquery.com/html/ & http://api.jquery.com/jQuery.get/ geraadpleegd maar ik zie het niet....

Ik heb een JQuery functie gemaakt:
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
$("#klik").click(function() {
var overzicht = $("#myTable").html;
alert("Data Loaded: " + overzicht);

});
}) ;
</script>

En in de body staat er:
<table id="myTable" class="tablesorter">
<thead>
......
</thead>
<tbody>
......
</tbody>
</table>

Wat is er fout?
Als ik dit uitvoer (klik op de div klik), krijg ik geen uivoer (en een ellenlange lijst met tekens...)

Vriendelijke groeten!

PHP hulp

PHP hulp

13/07/2025 10:52:04

Reshad F

Reshad F

29/10/2012 21:36:37
Quote Anchor link
Je geeft aan dat je op een button klikt met een id genaamd klik maar ik zie dit nergens terug in je html?

Joakim Broden

Joakim Broden

29/10/2012 21:40:00
Quote Anchor link
en volgens mij moet het html(); zijn ipv html;

Olivier Peeters

Olivier Peeters

29/10/2012 21:42:22
Quote Anchor link
Reshad mijn excuses, iets teveel geknipt in de HTML, want hij staat er wel degelijk in!
Zo:
<a id="klik" href="">Klik!</a>

Hertog Jan, klopt inderdaad, nu werkt het wel (toch een domme fout blijkbaar)
Waarvoor dank! :-D

Reshad F

Reshad F

29/10/2012 21:46:44
Quote Anchor link
- nvm verkeerd gelezen :)
Gewijzigd op 29/10/2012 21:49:13 door Reshad F

Wouter J

Wouter J

29/10/2012 22:06:05
Quote Anchor link
Ik heb nog 2 tips:
1) specificeer altijd een versie. jQuery is niet altijd backwards-comptable en nieuwe versies kunnen er voor zorgen dat scripts anders worden uitgevoerd dan jij verwacht. Tevens werken sommige jQuery plugins alleen met bepaalde versies.
2) Laat je href attribute nooit leeg. Gebruik # of javascript:void(0), het nadeel van # is dat je naar de bovenkant van de pagina gaat, javascript:void(0) is daarom beter om te gebruiken.

En dit soort fouten kun je altijd zelf oplossen, dat geeft een beter gevoel :) JS fouten krijg je te zien in je console (Ctrl + J of F12 in IE), dan zie je in welk bestand, welke regel en wat er fout is.

Olivier Peeters

Olivier Peeters

29/10/2012 22:10:15
Quote Anchor link
Bedankt voor de tips!

Ik pas ze beiden zeker toe.
Ik gebruik nu FireBug om alles te weten te komen ivm fouten in mijn JQuery.

Ik heb nu wel een fout in mijn script heb iets aangepast..

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
$("#myTable").tablesorter();
var overzicht = $("#myTable").html();

$.ajax({
type: "POST",
url: "exemple00.php",
data: "tekst="+overzicht,
success: function(msg){
alert( "Data Saved: " + msg );
}
});

});
});
</script>

Moet wel zeggen dat mijn variabel 'overzicht' vrij lang is (+- 500 tekens)...

Vriendelijke groeten

Wouter J

Wouter J

29/10/2012 22:34:24
Quote Anchor link
Voeg eens dit toe, dan kan je je fouten debuggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$.ajax({
    ...,
    complete: function(xhr, status) {
        console.log('[Request ' + status + '] (' + xhr.status + ') ' + xhr.statusText);
    }
});

Nu kun je in de console vinden of er wat fout is gegaan of dat alles goed gaat.

Kris Peeters

Kris Peeters

30/10/2012 10:09:31
Quote Anchor link
Probeer eens of het helpt om dit aan te passen:
data: "tekst="+overzicht,

Overzicht is een lange string, en bevat tekens die actief zijn voor de url. Tekens als = & ?
Dus, die moet je sowieso escapen.

data: "tekst=" + escape(overzicht),

Verder: een notatie die ik verkies is om de data als 1 object mee te geven.
bv:
data: 'tekst=' + overzicht + '&id=' + id
kan je schrijven als
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
data: {
  tekst: escape(overzicht),
  id: id
}

Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/10/2012 14:04:59
Quote Anchor link
Beste,

volgende code gebruik ik nu =>
var overzicht = $("#myTable").html();

$.ajax({
type: "POST",
url: "exemple00.php",
data: "tekst="+ escape(overzicht),
async: false,
success : function(text) {
$('#login').html(text); // = steek tekst als innerHTML van het element met id="login"
}
});

});
});

});

Echter nog een probleem. Volgens FireBug voer ik alles uit, maar de uitvoer (een PDF-bestand -> deze code is wel correct hoor) verschijnt niet continue in deze div. Ik dien alles 'Vast te houden' in de Firebug-module zodat de code niet verdwijnt. Dus de JQuery verdwijnt telkens direct na uitvoer en blijft niet op het scherm staan... Enig idee wat er nog verbeterd/aangepast moet worden?

PS Hartelijk bedankt voor jullie hulp tot nu toe!
Gewijzigd op 30/10/2012 14:06:47 door Olivier Peeters

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.