jquery

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »
Peter  paul

peter paul

24/11/2008 15:47:00
Quote Anchor link
Ik las dat ik de vraag hier moest stellen en dat voor mijn robleem ik het beste met jquey kon werken.

Ik heb zelf nog nooit met deze taal gewerkt dus weet er weinig tot niets van af.

Ik heb het volgende waar ik tegen aan loop.
Drie knoppen langs elkaar. Daar onder een plaats waar wat content kan.

Ik begin met 3 knoppen zonder content. Als ik op 1 van de knoppen klik moet er content komen van de betreffende knop, klik ik op een andere knop dan komt er die content te staan. Klik ik nogmaals op de zelfde knop dan zou ik graag willen dat de content weer volledig verdwijnt.

Ik heb echt alles afgezocht maar niet gevonden waar ik naar opzoek ben. kan iemand mij aan een stukje code helpen waar ik mee verder kan.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:30:40
 
Ano Niem

Ano Niem

24/11/2008 16:10:00
 
Peter  paul

peter paul

24/11/2008 20:04:00
Quote Anchor link
dankje ik ga zeker nog gebruiken maken van die site. er stonden een aantal mooie dingen op.

Maar ik ben niet tegen gekomen waar ik naar opzoek was.
hier is een voorbeeld van wat ik zoek. let niet op de inhoud zelf ik heb zo maar wat in getypt.

http://www.youtube.com/watch?v=IXlFSAIi3vc

wanneer je iets naar beneden scrolled onder de video zelf zie je. Delen, favoriet, afspeellijst enz. als je der op klikt komt er wat nieuwe content bij en wanneer je op een andere klikt wordt de content vervangen voor de des betreffende knop.

het enige verschil is dat ik ook graag zou willen dat wanneer je met een bepaalde knop de content opent dat je hem ook me de zelfde knop weer kan sluiten.

Kan iemand mij ook aan zo'n script helpen??
 
Peter  paul

peter paul

26/11/2008 15:53:00
Quote Anchor link
Ik schop hem maar weer eens omhoog.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door peter paul
 
Tamara

Tamara

26/11/2008 16:01:00
Quote Anchor link
kijk is bij jquery plugins....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara
 
Jacco Engel

Jacco Engel

26/11/2008 16:10:00
Quote Anchor link
Niet gewoon

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>
<script type="text/javascript">
function setContent(bron,doel)
{

    document.getElementById(doel).innerHTML = document.getElementById(bron).value ;
}

function clearContent(doel)
{
    document.getElementById(doel).innerHTML = "" ;
}

</script>
<body>
<textarea id="input_content"></textarea>
<input type="button" value="Set content" onclick="setContent('input_content','content')" />
<input type="button" value="Clear content" onclick="clearContent('content')" />

<div id="content">
</div>
</body>
</html>


Of denk ik nu te makkelijk?
 
Peter  paul

peter paul

28/11/2008 16:18:00
Quote Anchor link
@jacco: Nee, dat is niet echt wat ik bedoel, uiteraard wel bedankt voor je tijd.

Ik zal het nog wat duidelijker proberen uit te leggen.
Als ik naar de pagina ga zie je alleen 3 buttons langs elkaar. Wanneer je op een van de buttons klikt dan komt er onder deze buttons een content gedeelte. De knoppen zijn dus bedoeld om de content te laten zien of juist niet. Maar de knoppen moet en ook zo werken, dat wanneer er al content van button 1 is te zien en je klikt op twee dat dan de content van 1 weg gaat en de content van button 2 er komt te staan.

Hier zie je eigenlijk precies wat ik bedoel.
http://www.youtube.com/watch?v=IXlFSAIi3vc

Wanneer je iets naar beneden scrolled onder de video zelf zie je. Delen, favoriet, afspeellijst enz. als je der op klikt, komt er wat nieuwe content bij en wanneer je op een andere klikt, wordt de content vervangen voor de des betreffende knop.
 
Tamara

Tamara

28/11/2008 16:25:00
Quote Anchor link
linkje

je kan ook even google op de naam die op youtube staat ;)

heb hem binnen 2 minuten gevonden.
 
Peter  paul

peter paul

29/11/2008 15:31:00
Quote Anchor link
bedankt voor een reactie maar ik heb eens naar je link gekeken en het is totaal iets anders dan waar ik naar opezoek ben.

Btw je zegt: Je googled even naar de naam. Maar waar haal je die naam vandaan dan??
 
Niek Weevers

Niek Weevers

29/11/2008 17:11:00
Quote Anchor link
Je wilt in principe met tabs werken.
Dit kan ideaal met jquery. Wat youtube doet is in combinatie met ajax, maar dit hoeft niet. In principe zet je al je content van de verschillende tabjes al in de broncode, je regelt dan alleen nog met jquery welke je laat zien of verbergt.

Kijk hier maar ff. Je kan zelf dan nog erbij scripten dat je standaard niks laat zien.
(Dit is de oudere versie)

Je vroeg ook nog wat jqeury is. Het is simpel gezegd een javascript library (dus het is geen taal). Ik vind hem ideaal, het is een goede library waar je met relatief weinig en makkelijke code leuke dingen uithaalt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Weevers
 
Peter  paul

peter paul

05/12/2008 15:01:00
Quote Anchor link
Ik heb naar de pagina gekeken die je me linkte maar ik wordt er niet wijzer uit. Ik ben vervolgens maar weer eens verder gaan googlen en heb toen met wat hulp van sites dit gemaakt

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<html>
<head>

<script language="javascript">
function toggle(showHideDiv, switchTextDiv) {
    var ele = document.getElementById(showHideDiv);
    var text = document.getElementById(switchTextDiv);
    if(ele.style.display == "block") {
            ele.style.display = "none";
        text.innerHTML = "open";
      }    else {
        ele.style.display = "block";
        text.innerHTML = "close";
    }
}


</script>
</head>

<body>
<a id="myFilter" href="javascript:toggle('Filter','myFilter');" >open</a>

                        <div id="Filter" style="display: none;">
                            content</div>

</body>
</html>\


Dit is een beetje wat ik bedoel makkelijk maar het werkt goed. Nou zou ik graag alleen 3 van deze links naast elkaar willen. en als de een geopend is dat die sluit wanneer er op een andere link geklikt wordt.
 
Mitchell

Mitchell

05/12/2008 15:07:00
Quote Anchor link
Een accordion? n_n'
 
Tamara

Tamara

05/12/2008 15:11:00
Quote Anchor link
peter schreef op 29.11.2008 15:31:
bedankt voor een reactie maar ik heb eens naar je link gekeken en het is totaal iets anders dan waar ik naar opezoek ben.

Btw je zegt: Je googled even naar de naam. Maar waar haal je die naam vandaan dan??


nou, dat filmpje heeft een naam/titel... en die titel heb ik gegoogled
 
Niek Weevers

Niek Weevers

05/12/2008 18:18:00
Quote Anchor link
Ok met jquery.
Zorg dus eerst dat je de jquery.js inlaadt.
Daarna maak je de volgende html.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<ul id="items">
    <li>
        <a class="dicht" href="#" title="Eerste item">Eerste item</a>
        <div>
            Content 1e item
           </div>
    </li>
    <li>
        <a class="dicht" href="#" title="Tweede item">Tweede item</a>
        <div>
            Content 2e item
           </div>
    </li>
    <li>
        <a class="dicht" href="#" title="Derde item">Derde item</a>
        <div>
            Content 3e item
           </div>
    </li>
</ul>


De volgende javascript zet je eronder of in de header
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<script type="text/javascript">
$("#items div").hide();
                        
// Eerste blok is zichtbaar en de link krijgt class=open
$("#items div:first").show();
$("#items a:first").addClass("open");
$("#items a:first").removeClass("dicht");

$("#items a").click( function()
{
    
    if ( $(this).hasClass("open") )
    {
        $(this).removeClass("open");
        $(this).addClass("dicht");
        $("div", this.parentNode).hide();
    }
    else
    {
        // Alle links met class open, krijgen de class dicht
        $("#items a.open").addClass("dicht");
        $("#items a.open").removeClass("open");
        
        // Alleen de link waar op is geklikt krijgt de class open
        $(this).removeClass("dicht");
        $(this).addClass("open");
        
        // Alle blokken worden ingeklapt
        $("#items div").hide();
        
        // Betreffende blok wordt uitgeklapt
        $("div", this.parentNode).show();
    }
});
</script>


Dit zorgt ervoor dat standaard de eerste open is en wanneer je een andere open klikt dat degene die open is, weer dicht gaat.
Ook heb ik classes toegevoegd zodat je met css de class open anders kan open dan de class dicht.
 
Peter  paul

peter paul

05/12/2008 18:57:00
Quote Anchor link
bedankt voor je hulp, het begint een beetje gênant te worden maar ik kom er nog steeds niet helemaal uit ik heb dit gedaan


Ik heb dit ingeladen http://code.google.com/p/jqueryjs/downloads/detail?name=jquery-1.2.6.min.js

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Eerste item</title>

<script src="jquery.js" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
$("#items div").hide();
                        
// Eerste blok is zichtbaar en de link krijgt class=open
$("#items div:first").show();
$("#items a:first").addClass("open");
$("#items a:first").removeClass("dicht");

$("#items a").click( function()
{
    
    if ( $(this).hasClass("open") )
    {
        $(this).removeClass("open");
        $(this).addClass("dicht");
        $("div", this.parentNode).hide();
    }
    else
    {
        // Alle links met class open, krijgen de class dicht
        $("#items a.open").addClass("dicht");
        $("#items a.open").removeClass("open");
        
        // Alleen de link waar op is geklikt krijgt de class open
        $(this).removeClass("dicht");
        $(this).addClass("open");
        
        // Alle blokken worden ingeklapt
        $("#items div").hide();
        
        // Betreffende blok wordt uitgeklapt
        $("div", this.parentNode).show();
    }
});
</script>

</head>

<body>
<ul id="items">
    <li>
        <a class="dicht" href="#" title="Eerste item">Eerste item</a>
        <div>
            Content 1e item
           </div>
    </li>
    <li>
        <a class="dicht" href="#" title="Tweede item">Tweede item</a>
        <div>
            Content 2e item
           </div>
    </li>
    <li>
        <a class="dicht" href="#" title="Derde item">Derde item</a>
        <div>
            Content 3e item
           </div>
    </li>
</ul>
</body>

</html>


Maar dan krijg ik het volgende

Eerste item
Content 1e item
Tweede item
Content 2e item
Derde item
Content 3e item

ik krijg dus alles te zien. doe ik iets fout?
 
Niek Weevers

Niek Weevers

05/12/2008 19:09:00
Quote Anchor link
Je hebt het script in je header.
Wat je dan even moet doen is het volgende om je javascript heen zetten
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<script type="text/javascript">
$(function()
{

//je script die je er nu hebt staan

});
</script>

Dan gebruikt hij dit pas als de pagina is geladen. Wanneer je het script in de html onder je stukje html zet dan hoeft bovenstaande niet
 
Peter  paul

peter paul

05/12/2008 19:39:00
Quote Anchor link
hij werkt perfect. Ik weet dat ik lastg ben maar ik heb nog een klein vraagje is het mogelijk om de links langs elkaar te krijgen en dat de content in een ander tabel komt ??
 
Niek Weevers

Niek Weevers

05/12/2008 19:48:00
Quote Anchor link
Dan zou het script iets omgebouwd moeten worden. Dan moet je de links naast elkaar laten floaten.
Daaronder zet je de divs neer, waarvan je er dus maar een laat zien.
Met het klikken moet je dus de juiste div aanroepen.
Het script wat je nu hebt gebruikt (die van mij) roept deze div door te kijken naar de div indezelfde li als de link.

Ik heb er vanavond geen tijd meer voor om dit even om te bouwen (de Sint komt he :D)
Als je een beetje door hebt hoe deze jquery in elkaar zit, dan kun je het natuurlijk ook eerst zelf gaan proberen, volgens de volgende structuur
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<ul class="tabs">
<li><a href="#1" title="Eerste item">Eerste item</a></li>
<li><a href="#2" title="Eerste item">Eerste item</a></li>
<li><a href="#3" title="Eerste item">Eerste item</a></li>
</ul>
<div id="1"></div>
<div id="2"></div>
<div id="3"></div>


Of kijk ff op http://www.degraafschap.nl/ . Daar is dit ook zo toegepast.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Weevers
 
Peter  paul

peter paul

07/12/2008 10:00:00
Quote Anchor link
Ik heb helaas nog geen flauw idee hoe de query werkt en hoe ik hem moet veranderen om tot de oplossing te komen, dus ik hoop hier wat hulp bij te krijgen.
 
Peter  paul

peter paul

10/12/2008 09:24:00
Quote Anchor link
ik zet hem maar weer eens boven in de lijst.
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

10/12/2008 09:35:00
Quote Anchor link
Je gebruikt jQuery, en om dit goed te laten lopen zet je al het javascript in een document ready.

Dus alles binnen de <script> </script> tag.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$(document).ready(function() {

// Hier je javascript code

#
});


Zie: http://snipplr.com/view/3739/jquery-showhide/
Als voorbeeld.

En hier nog een mooie tab:
http://docs.jquery.com/UI/Tabs

De code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
                    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
  <script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
  <link rel="stylesheet" href="http://dev.jquery.com/view/tags/ui/latest/themes/flora/flora.all.css" type="text/css" media="screen" title="Flora (Default)">
  <script type="text/javascript" src="http://dev.jquery.com/view/tags/ui/latest/ui/ui.core.js"></script>
  <script type="text/javascript" src="http://dev.jquery.com/view/tags/ui/latest/ui/ui.tabs.js"></script>


  <script>
  $(document).ready(function(){
    $("#example > ul").tabs();
  });
  </script>
  
</head>
<body>
  
        <div id="example" class="flora">
            <ul>

                <li><a href="#fragment-1"><span>One</span></a></li>
                <li><a href="#fragment-2"><span>Two</span></a></li>
                <li><a href="#fragment-3"><span>Three</span></a></li>
            </ul>
            <div id="fragment-1">
                <p>First tab is active by default:</p>
                <pre><code>$('#example > ul').tabs();</code></pre>
            </div>
            <div id="fragment-2">
                Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
                Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
            </div>
            <div id="fragment-3">
                Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
                Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
                Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
            </div>
        </div>
</body>
</html>

Je ziet 3 links:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
                <li><a href="#fragment-1"><span>One</span></a></li>
                <li><a href="#fragment-2"><span>Two</span></a></li>
                <li><a href="#fragment-3"><span>Three</span></a></li>

In de href staat de locatie. Deze locatie (achter de #) wordt de div's die daaronder staan bedoelt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<div id="fragment-1">

Gewoon dezelfde naam. Makkelijker kan niet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.