JS array weergeven in andere pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Marina janssen

marina janssen

28/01/2022 22:24:14
Quote Anchor link
Dag allen,
Ik heb een vraagje en ik kom er niet uit.

Ik heb een JS array gemaakt in het bestand index.html

en die array wil ik tonen in anderepagina.html

Dat lukt niet, ik krijg de volgende melding: Uncaught ReferenceError: mijn_array is not defined

De html-pagina's gebruiken allebei hetzelfde JS bestand.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<script src="test.js" defer></script>


Wat doe ik verkeerd?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:57:56
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2022 22:31:02
Quote Anchor link
- Bestaat dat script wel?
- Maak je geen typfout?

Laat je relevante code eens zien van je test.js?
Daar moet iets fout zijn.
 
Marina janssen

marina janssen

28/01/2022 22:52:29
Quote Anchor link
<script>
function test() {
var mijn_array = [];
const x = "test";
mijn_array.push(x);
console.log(mijn_array);
}
</script>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/01/2022 22:53:18
Quote Anchor link
Gaat het om twee verschillende webpagina's? Iedere pagina-aanroep staat op zichzelf. Dus als je iets genereert op pagina index.html en je klikt daarna op pagina anderepagina.html, dan is die array verdwenen.
 
Marina janssen

marina janssen

28/01/2022 22:53:36
Quote Anchor link
Is er een manier om die array naar een andere pagina te sluizen?
Gewijzigd op 28/01/2022 22:57:44 door marina janssen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/01/2022 23:00:10
Quote Anchor link
Ja, maar misschien is het handig als je eerst uitlegt wat je probeert te bereiken, want dat is me niet helemaal duidelijk.
 
Marina janssen

marina janssen

28/01/2022 23:03:36
Quote Anchor link
Ik wil de array die telkens gegenereerd wordt op index.html tonen op een andere bladzijde van mijn website maar ik kan geen php gebruiken (alleen html, css en javascript).
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/01/2022 23:04:44
Quote Anchor link
En waarom genereer je die array niet op iedere pagina opnieuw?
 
Marina janssen

marina janssen

28/01/2022 23:07:05
Quote Anchor link
Dat kan niet, de functie wordt getriggerd door een event.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/01/2022 23:08:09
Quote Anchor link
Kun je misschien uitleggen om wat voor array het gaat (qua inhoud). Dan snap ik wellicht beter wat je doel is.
 
Marina janssen

marina janssen

28/01/2022 23:11:57
Quote Anchor link
De inhoud is tekst, een opsomming.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/01/2022 23:14:20
Quote Anchor link
Oké, maar waarom kun je dat niet opnieuw genereren dan? Want wat doe je als iemand niet als eerste de homepage bezoekt, maar rechtstreeks naar anderepagina.html gaat? Dan is die tekst dus niet gegenereerd.
 
Marina janssen

marina janssen

28/01/2022 23:18:56
Quote Anchor link
Dat maakt helemaal niet uit. Ik zoek alleen een manier om een array naar de andere pagina te brengen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/01/2022 23:23:29
Quote Anchor link
Dat maakt natuurlijk wel uit als die pagina bepaalde data verwacht en die data niet voorhanden blijkt te zijn.

Maar het zou wat handiger zijn als je concreet kunt aangeven om wat voor soort informatie het gaat. Misschien zijn er andere mogelijkheden voor wat je wilt, maar dan is het wel handig als je iets meer info kunt geven dan dat het gaat om een opsomming.
 
Marina janssen

marina janssen

28/01/2022 23:27:53
Quote Anchor link
Ik wil geen andere mogelijkheden;) Ik wil juist weten hoe je dat zou kunnen doen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/01/2022 23:34:30
Quote Anchor link
Het probleem lijkt me in ieder geval duidelijk. Je maakt een array aan. Je laadt vervolgens aan andere pagina in. Dan is je array dus verdwenen. Maar goed, je wil klaarblijkelijk niet vertellen om wat voor soort informatie het gaat ... afhankelijk daarvan kan ik je geen goed advies geven. Je zou kunnen kijken naar opslaan in een database, gebruik van cookies, opslaan in tekstbestand of xml-bestand, local storage, sessions of doorgeven via get of post parameters. Genoeg keuzes.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2022 23:54:28
Quote Anchor link
En hoe lang wil je het bewaren? Je kan bijvoorbeeld kiezen voor LocalStorage (behoud van data bij sluiten browser) of SessionStorage (verwijder data bij sluiten tab in browser).
 
Marina janssen

marina janssen

29/01/2022 00:28:38
Quote Anchor link
Als ik het goed begrijp, moet je hem eerst opslaan en dan kan je een array wel hergebruiken. En met session & local storage, cookies sla je hem alleen op in de browser bij degene die de webpagina bezoekt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2022 00:41:13
Quote Anchor link
Klopt.
 
Marina janssen

marina janssen

29/01/2022 01:14:15
Quote Anchor link
Maar je kan hem ook opslaan in een database bestand/ of .json of .txt op de server?
En dan zou je de array wel door iedereen kunnen laten hergebruiken, klopt dat?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/01/2022 01:20:38
Quote Anchor link
We hebben je de nodige aanwijzingen gegeven, maar als jij niet meer informatie wenst prijs te geven dan kunnen we je ook geen zinvol advies geven. We hebben helaas geen glazen bol.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.