JS cursor/pointer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark L

Mark L

03/09/2009 23:08:00
Quote Anchor link
Hallo, ik ben bezig met een systeem waarin je regels (lines) hebt. Deze wil ik bewerkbaar maken: Als je op één regel klikt, veranderd deze in een input met de value van die regel.
Tot zo ver heb ik het. Alleen nu wil ik graag dat als je op de regel klikt - en er dus een input ontstaat - dat hij automatisch de pointer (cursor, waar je begint met typen) op de plaats zet waar je hebt geklikt.

Nu zorgt de focus()-functie ervoor dat de pointer achteraan de input komt. Weet iemand hoe je deze ergens 'middenin' kunt plaatsen? Ik weet dat het kan, want hyves heeft het: Als je een krabbel maakt en je drukt op een emoticon eronder, dan staat deze op de plaats waar je cursor was. En je cursor staat automatisch NA de zojuist geplaatste emoticon.


Ook had ik een tweede vraag: Ik moet er ook achter komen wáár ik geklikt heb. Ik dacht: muisco-ordinaten. Maar als je scrollt dan kloppen de coördinaten niet meer. Want als je scrollbalk onderaan staat, dan is de linker bovenhoek gewoon 0,0. Weet iemand toevallig ook hier een goede oplossing voor?

Alvast bedankt,
Miloan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark L
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 22:54:35
 
Jelmer -

Jelmer -

04/09/2009 10:24:00
Quote Anchor link
De positie van het lijntje in een textarea, de carrot, kan je via de selection achterhalen en verplaatsen. Zie in deze scripts de move functie voor IE en voor alle andere browsers als voorbeeld.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.