[js] form

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Big-smoke

big-smoke

10/12/2006 18:11:00
Quote Anchor link
Hey ik maakte een scriptje om naar een pagina na te gaan door deze in een inputveldje in te typen maar hij verzend de waarden van men velden niet:s

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<form name=loginfast method=post action="javascript:document.location='http://' + document.loginfast.name.value + '.youblog.be/?' + document.loginfast.name.value + '&bpage=blog_admin'">
 <input type=text name=name value=Username onFocus="if(this.value=='Username')this.value='';" ><br>
 <input type=password name=pass value=Username onFocus="if(this.value=='Username')this.value='';" ><br>
 <input type=submit value=submit name=submit_pass>
 </form>


Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 11:43:46
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/12/2006 18:16:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je dat JavaScript niet in de action van het form moet zetten. Je kunt hem beter koppelen aan het onsubmit event van het formulier.
Edit:

En als het om een login-formulier gaat, kun je beter helemaal geen JavaScript gebruiken. Iedereen kan het uitzetten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Big-smoke

big-smoke

10/12/2006 18:25:00
Quote Anchor link
Hmm is wel waar maar het redirect naar de persoonlijke pagina van de gebruiker maar ik denk dat er geen andere mogelijkheid is dan met js te werken.

Bij onsubmit gebeurt er niets. De pagina wordt gewoon herladen:s
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/12/2006 18:33:00
Quote Anchor link
Natuurlijk kun je redirecten naar de persoonlijke pagina van de gebruiker!
Je doet gewoon:

<form method="post" action="verwerk_login.php">

Als de login correct is, dan kun je hem op verwerk_login.php doorsturen naar de persoonlijke pagina (bijvoorbeeld met de functie header)
 
Big-smoke

big-smoke

10/12/2006 18:38:00
Quote Anchor link
heb ik ook al aangedacht maar hoe bewaar ik dan de post gegevens? dat deze mee worden verzonden, want die worden immers verwerkt op de persoonlijke pagina
 
GaMer B

GaMer B

10/12/2006 18:39:00
Quote Anchor link
big-smoke schreef op 10.12.2006 18:38:
heb ik ook al aangedacht maar hoe bewaar ik dan de post gegevens? dat deze mee worden verzonden, want die worden immers verwerkt op de persoonlijke pagina

Als je een MySQL database hebt, kun je dat daar in plaatsen. Een beetje verdiepen in MySQL en klaar is Kees.
 
Big-smoke

big-smoke

10/12/2006 18:41:00
Quote Anchor link
Weet ik wel maar ik vind het maar onozel om die records weer eens in de mysql te zetten, het zou veel handiger zijn om ze gwn door te sturen begrijp je?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/12/2006 18:42:00
Quote Anchor link
big-smoke schreef op 10.12.2006 18:38:
heb ik ook al aangedacht maar hoe bewaar ik dan de post gegevens? dat deze mee worden verzonden, want die worden immers verwerkt op de persoonlijke pagina

Bij een login-formulier zijn de enige POST gegevens een username en een password. Die heb je maar 1 keer nodig, op de pagina die de formuliergegevens verwerkt. Daarna zet je een sessievariabele (bv. $_SESSION['login'] = true;) en andere met daarin het id van de gebruiker. Aan de hand van die sessievariabelen kun je alle info die je nodig hebt over de user uit je DB halen.
 
Big-smoke

big-smoke

10/12/2006 19:28:00
Quote Anchor link
maar kan ik het niet oplossen op de manier die ik probeerde te gebruiken met js?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/12/2006 19:31:00
Quote Anchor link
Het kan wel, maar waarom zou je dat willen? JavaScript is uitermate onveilig voor inlogscripts.
 
Big-smoke

big-smoke

11/12/2006 14:18:00
Quote Anchor link
Het is tch niet onveilig als ik gwn met js laat doorsturen naar een pagina waar gekeken wordt of alles goed is ingevult? ofwel?
 
Big-smoke

big-smoke

11/12/2006 15:53:00
Quote Anchor link
Jah nu lukt me het zonder js het was iets met het verschil van de host fzo maar kun je eigenlijk een sessie aanmaken die voor meerdere hosts werkt? want nu werkt de sessie alleen op de pagina van de gebruiker maar niet meer op de homepage:s
 
Big-smoke

big-smoke

11/12/2006 20:41:00
Quote Anchor link
niemand?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/12/2006 20:58:00
Quote Anchor link
Voor meerdere hosts? Bedoel je ook van verschillende domeinen, dan werkt dat in ieder geval niet.
Is dit niet wat je bedoeld, graag dan meer uitleg.
 
Big-smoke

big-smoke

11/12/2006 21:06:00
Quote Anchor link
Wel als ik kijk worden soms sessies gemaakt (en dan staat er bij host) http://youblog.be maar als er dan sessies worden gemaakt van op hun eigen blog wordt die 'host' http://naam.youblog.be en werkt ze niet als ik naar http://youblog.be gwn ga.
 
Big-smoke

big-smoke

12/12/2006 18:52:00
Quote Anchor link
bumpie
 
Big-smoke

big-smoke

15/12/2006 19:19:00
Quote Anchor link
Het lukt tch niet om die sessies deftig aan te maken en ben vanplan die js tch te gebruiken voor het te verzenden kweet alleen nie hoe?:s
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.