JSON of XML

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Paco de Wulp

Paco de Wulp

19/02/2015 09:22:04
Quote Anchor link
Wat is de beste techniek om mee te werken XML of JSON. Of is een combinatie van deze twee misschien meer praktisch ?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 10:47:57
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/02/2015 09:30:47
Quote Anchor link
het ligt eraan waarin je ze gaat verwerken. Als het om JavaScript gaat, dan is JSON het makkelijkste.
 

19/02/2015 10:29:46
Quote Anchor link
Ik zou altijd met JSON werken. Maar als je met andere system moet communiceren dan zou ik XML pakken.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

19/02/2015 10:44:45
Quote Anchor link
JSON werkt na mijn mening makkelijker maar xml kun je doormiddel van een xsd heel goed valideren.
De vraag is vooral waarmee wil je communiceren en wat wil je met de data gaan doen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/02/2015 15:22:07
Quote Anchor link
De vraag van de topicstarter is zoiets als "Wat is beter, een hamer of een schroevendraaier?"

Dat hangt toch echt van de klus af :)

Tegelijkertijd is er volgens mij wel een tendens om JSON te verkiezen boven XML, maar dat maakt het een niet per definitie beter dan het ander. En soms heb je simpelweg niet de mogelijkheid om te kiezen.

Quote:
Maar als je met andere system moet communiceren dan zou ik XML pakken.

Waarom (motivatie)? Ik dacht juist dat REST terrein aan het winnen was ten opzichte van SOAP? Bij REST (responses) ben je niet gebonden aan XML.
 

19/02/2015 16:18:55
Quote Anchor link
JSON kan tussen verschillende talen makkelijker omgezte worden naar een Object. Naar mijn mening werkt dat beter.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

19/02/2015 16:29:27
Quote Anchor link
Geweldig bedankt dame en heren. Ik weet genoeg !
Wat een geweldige website !!
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/02/2015 16:34:43
Quote Anchor link
Rickert Bombaklats op 19/02/2015 16:18:55:
JSON kan tussen verschillende talen makkelijker omgezte worden naar een Object. Naar mijn mening werkt dat beter.

Spreek je jezelf nu niet tegen? Bij communicatie tussen verschillende systemen is de kans dat er verschillende talen worden gebruikt toch juist groter?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/02/2015 16:39:14
Quote Anchor link
Ik geef ook de voorkeur aan JSON omdat het eenvoudiger is.
 

19/02/2015 16:46:16
Quote Anchor link
Ja ik zeg sowieso JSON. Alleen sommieg systemen is het makkelijker om XML te gebruiken.
Maar probeer altijd JSON af te dwingen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.