Json

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »
Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 20:56:36
Quote Anchor link
Hi,

Ik ben een beetje aan het kijken naar Json. Maar ik loop op een stukje vast. Kan zijn dat ik totaal verkeerd bezig ben, maar toch even hier navraag doen.

Ik probeer via Json data te versturen naar een php bestand zodat ik deze fijn kan uitlezen. Echter, het verzenden werkt (via firebug gecontroleerd) maar eenmaal in het php bestand kan ik het geheel niet meer terug vinden. Ik verwachte het in de $_POST maar het zijn allemaal NULL waardes.

Zie hier mijn stukje javascript die het Json zou moeten verzenden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
    $('[name="loginSubmit"]').bind('click', function(e) {
        $.ajax({
            type: "POST",
            url: 'Backend/Ajax/Login/LoginHandler.php',
            contentType: "application/json; charset=utf-8",
            dataType: "json",
            data:  JSON.stringify('{Data: {Username: "' + $('[name="txtUsername"]').val() + '", Password: "' + $('[name="txtPassword"]').val() + '", DailyToken: "' + $('[name="txtDailyToken"]').val() + '", Captcha: "' + $('[name="txtCaptcha"]').val() + '"}}'),
            success: function(json) {
                //$("#success").html("json.length=" + json.length);
                itemAddCallback(json);
                
                alert(json);
            },
            error: function (XMLHttpRequest, textStatus, errorThrown) {
                $("#error").html(XMLHttpRequest.responseText);
            }
        });
        e.preventDefault();
    });


In de LoginHandler heb ik al de $_POST gedumpt, de $_GET gedumped en zelfs $_REQUEST. Maar alles is leeg.

Nu mijn vraag, na ongeveer 2 uur de servers van google te belasten heb ik alleen maar voorbeelden gevonden die andersom werkten. Dus een Json string terug zenden naar javascript waardoor je dus met die objecten kunt werken. Maar ik kan nergens een goed voorbeeld vinden dat je juist je data wilt verzenden en het via PHP wilt uitlezen. Hoort dat zo? Is Json alleen maar bedoelt om objecten naar javascript te versturen, of zou het ook de andere weg moeten kunnen (welke ik nu dus probeer).

Kusje.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 18:12:29
 
Niels K

Niels K

06/09/2010 21:07:31
Quote Anchor link
Quote:
Hoort dat zo? Is Json alleen maar bedoelt om objecten naar javascript te versturen, of zou het ook de andere weg moeten kunnen (welke ik nu dus probeer).


Het kan allebei zo ver ik weet.
Je hebt json_encode en decode dus.
Verder heb ik er nog niet veel mee gewerkt, maar je zou eens moeten kijken naar een scriptje wat blanche eens heeft geschreven..

Link

Quote:
Kusje

Naah vooruit, eentje terug dan, EDIT: als je tenminste een meisje bent... Je weet natuurlijk nooit..
Gewijzigd op 06/09/2010 21:08:28 door Niels K
 
Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 21:11:24
Quote Anchor link
Voor zover ik weet ligt het probleem niet bij het verzenden van de data. Die word wel verstuurd. Echter kan ik niet achterhalen hoe ik de data kan aanroepen in het PHP bestand. En hoe ik kan bepalen hoe bijvoorbeeld die var gaat heten.
 
Niels K

Niels K

06/09/2010 21:13:34
Quote Anchor link
Ah, waarschijnlijk dus met json_decode ? Wat heb je nu in je PHP al staan dan?

Wil je perse JSON gebruiken dan? Want ik doe het altijd gewoon met AJAX functie van JQuery. Ik zie nu trouwens ook dat je met JQuery json kan gebruiken.

jquery + json
Gewijzigd op 06/09/2010 21:16:14 door Niels K
 
Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 21:16:02
Quote Anchor link
Ja met die functie kan ik die string uitlezen. Wil ik graag doen. Mijn probleem is dus dat ik niet weet hoe ik die string op moet halen. Ik heb in het php bestand het volgende staan.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
    echo var_dump($_POST);
    echo var_dump($_REQUEST);
    echo var_dump($_GET);
?>


Resulteert in NULL NULL NULL.
 
Niels K

Niels K

06/09/2010 21:17:10
Quote Anchor link
Ik heb mijn vorige post iets aangepast.. Verder zal ik even wat localhost proberen.
Gewijzigd op 06/09/2010 21:17:27 door Niels K
 
Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 21:19:07
Quote Anchor link
Ja kan ook met Ajax maar ik doe dit omdat ik wil kijken of Json mij bevalt. De link met jquery en json resulteert alleen in voorbeelden hoe je een Json string kunt handlen binnen javascript. Niet hoe je het verzend + opvangt met php.
 
Niels K

Niels K

06/09/2010 21:35:50
 
Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 21:45:36
Quote Anchor link
Die heb ik al wel doorgelezen maar ik kan ook daaruit mijn vraag niet achterhalen.
 
Niels K

Niels K

06/09/2010 21:46:50
Quote Anchor link
Ik zit zelf even wat te proberen, maar heb weinig tijd, ik zal morgen op het werk nog wel even voor je navragen. Er is een persoon die een gehele module voor ophalen en verzenden heeft gemaakt..
 
Synaps Framework

Synaps Framework

06/09/2010 21:47:22
Quote Anchor link
Zal ik kunnen waarderen als je dat voor mij na wilt vragen. Cheers.
 
Jelmer -

Jelmer -

06/09/2010 21:58:34
Quote Anchor link
Gebruik je jQuery? Zo ja, dan kan je toch $.post gebruiken? Zie eens naar de documentatie daarvan, en dan vooral die voorbeelden onderaan voor hoe je je data argument moet vullen.

Je ziet de output in Firebug zeg je, als het goed is kan je dan ook zien of de data verzonden is, als body (of gewoon data) van de request. In wat voor formaat is dat? Kan je dat eens kopieren en plakken hier?

PHP zelf kan die body omzetten in waardes in een $_POST array wanneer het als querystring is doorgestuurd (enctype:urlencodednogwat, standaard), of enctype:multipart/form-data-oid (bij bestanden uploaden). Als het in een andere indeling is, dan zal je het zelf moeten inlezen. Volgens mij kan dat via de php://input stream. Of via $HTTP_POST_DATA, al werkt die bij mij iig nooit.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$post
= file_get_contents('php://input');
?>
 
Pim -

Pim -

06/09/2010 22:06:15
Quote Anchor link
Je kan het JSON.stringify() stuk weglaten, data accepteert ook objecten. Maar dit zou natuurlijk niets uit moeten maken.
 
Jesse Degger

Jesse Degger

06/09/2010 22:38:34
Quote Anchor link
Ik denk dat het komt door je datatypes en headers als JSON, je post de data niet op de juiste manier volgens mij.
 
Synaps Framework

Synaps Framework

08/09/2010 20:01:46
Quote Anchor link
Heren, dank voor de reacties. Ik heb heb het maar gedaan via $.post();

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        $.post(
                'Backend/Ajax/Login/LoginHandler.php',
                { 'Data':
                    {    'Username': $('[name="txtUsername"]').val(),
                        'Password': $('[name="txtPassword"]').val(),
                        'DailyToken': $('[name="txtDailyToken"]').val(),
                        'Captcha': $('[name="txtCaptcha"]').val()
                    }
                },
                function(json) {
                    console.log(json);
                },
            'json');


Deze werkt. Echter rust mij nu nog de vraag, of het kan dat ik een login via json laat lopen. Sessies aanmaken etc etc word dan op de achtergrond gedaan. Of is er iets wat deze manier onveilig maakt?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.