JSON

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

Developer DataPower Message Queuing Message Broker

Functieomschrijving Wil jij werken in een organisatie waar alleen de beste DataPower developers werken? Deze organisatie heeft één van de grootste en meest complexe omgevingen van Nederland. Wil je verantwoordelijk zijn voor een gateway waar miljoenen externe en interne gebruikers gebruik van maken? Lees dan snel verder! Ontwerpen, bouwen en testen van alle diensten m.b.t. DataPower, MQ, Broker en Cross File Transfer Constant verbeteren van de omgeving Nauw samenwerken met je collega's Functie-eisen Hbo werk- en denk niveau, gelieve in de richting van IT Aantoonbare werkervaring met DataPower of een vergelijkbaar systeem Kennis over IBM MQ en Message Broker is

Bekijk vacature »

Servicedesk medewerker

Ben jij een kei op het gebied van ICT? Vind je het leuk om de verschillende technische problemen van onze medewerkers op te lossen? En ben je op zoek naar een baan met veel afwisseling in een leuk team? Dan zij wij op zoek naar jou! Wij zoeken ter versterking van ons team ICT een: Servicedesk medewerker Voor 36 uur per week De zorg die geboden wordt kan niet meer zonder de ondersteuning van betrouwbare informatie- en automatiseringssystemen. Het is de belangrijke taak van het team ICT om dit te organiseren en de organisatie hierin te ondersteunen, zowel voor de

Bekijk vacature »

BI Ontwikkelaar

Ben jij gek op het verzamelen en analyseren van informatie? En wil je met deze passie graag zorgorganisaties meer inzicht verschaffen? Lees dan snel verder. Jouw baan Als BI ontwikkelaar Datawarehouse help je zorgorganisaties bij het inzichtelijk maken en grafisch presenteren van hun data. De ene dag werk je aan rapportages en kubussen, een dag later spreek je af met je collega’s om je in een ingewikkeld zorgproces te verdiepen. Je verwerkt informatiewensen samen met onze ontwikkelaars in de software. Afwisselend en uitdagend, want je werkt aan meerdere projecten tegelijk. Wat voor projecten? Dat stemmen we zoveel mogelijk af op

Bekijk vacature »

C++ Developer / PL/SQL / International environment

Functieomschrijving Are you experienced in the field of C++ and PL/SQL and do you strive for a lead position in one of the world's leading logistics service providers? Apply now! Developing new applications in the field of Warehouse and Logistics; Troubleshooting and adjusting existing applications; Providing 2nd and 3rd line support; Proactively participating in international meetings and initiating improvements; Participating and intiating IT projects with regards to your specialty; Assisting the IT Manager and coaching junior developers. Functie-eisen Technical education on bachelor level (HBO); Minimum of 3 years relevant development experience; Extensive knowledge of C++ and PL/SQL; Knowledge of programming

Bekijk vacature »

.NET Developer Medicatie / Apotheek

Jij krijgt een kick van het ontwikkelen van complexe software. Voor onze vestiging in Heerenveen zoeken wij een .NET Developer Medicatie / Apotheek die graag met de laatste Microsoft-tools en -technieken wil werken. Interessant? Lees snel verder! Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van de module Medicatie / Logistiek & Apotheek. Je gaat nauw samen werken met zowel de interne als externe klant om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen om onze klanten te ondersteunen in hun werkproces. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. ChipSoft maakt

Bekijk vacature »

Senior Application Developer

The world wants simple apps that can manage the movements of millions of packages daily. But behind every application is a complex string of gripping challenges, and a focused developer tackling them. As someone who’s highly familiar with C# development practices in the Netherlands, you’ll join us as a senior member of the team and manage apps for Brokerage – big business freight in global markets that cover over 76% of all international trade. Digital innovation plays a crucial role in choreographing the infinite movements of goods, funds and information. The logic that goes into it, and skills adopted because

Bekijk vacature »

Gezocht/Looking for: Senior .NET Developer - Rotte

Due to extensive growht of our client we are currently searching for a Senior Dot.Net Software Developer. This is for one of our clients in the digital data transformation domain. Vacature Details/ Vacancy Details Contract type: Fixed term contract Start datum/ Date of Joining: immediate (work from home during Covid-19 period) Werkervaring/experience required: Minimum of 6 years experience in a similar role (must have) Understanding of Azure DevOps (must have) Experienced in Agile/Scrum software development Deep understanding of C#, .NET, .NET Core, REST, Azure services(must have) Experience with Kubernetes or Azure Service Fabric Database knowledge (a.o SQL, CosmosDB) Pluspoints would

Bekijk vacature »

.NET C# web developer met focus op gebruiksvriende

Ben je op zoek naar een baan binnen een klein softwarebedrijf? Een bedrijf met een informele, persoonlijke en familiaire sfeer? Waar je je als developer zowel richt op de back- als frontend? Wellicht dat deze vacature dan iets voor jou is. Voor een softwarebedrijf, gevestigd in het centrum van Rotterdam, zijn we momenteel op zoek naar .NET C# web developer. Dit mag iemand zijn die net van school komt, maar ook iemand die al behoorlijk wat ervaring heeft. Het bedrijf bestaat inmiddels ruim 10 jaar en en door de aanhoudende groei zijn ze opzoek naar versterking van 1 a 2

Bekijk vacature »

Automation Developer

Als Automation Developer ben je verantwoordelijk voor het creëren, verbeteren, en automatiseren van verschillende databases in Coolblue’s cloud infrastructuur. Hoe word ik Automation Developer bij Coolblue? Word jij enthousiast van infrastructure as code? Van het helpen van andere Coolbluers bij het optimaliseren van hun dagelijkse werk? Van innovatie en het initiëren van zinvolle ideeën voor de complete Tech afdeling? Dan is dit the place for you. Als je ervan houd om te leren, feedback uit te wisselen en met iedereen een open conversatie te hebben dan ben je van harte welkom. Interesseert dit je en wil jij ook graag Automation

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

coördinator kantoorautomatisering (32-36 uur

Breng jij onze kantoorautomatisering naar een hoger (online) plan? Jouw uitdaging De NTS heeft ruim 100 medewerkers. Om onze mensen hun werk te laten doen hebben ze een goed werkende werkplek nodig. Dat bestaat uit hardware: zoals pc, laptop, telefoon, tablet, software zoals Office365 suite en aanvullende bedrijfsapplicaties en een netwerk. We zijn druk bezig met het vernieuwen van onze kantoorautomatisering; we willen onze medewerkers overal, altijd op elk device kunnen laten samenwerken. Om hierin de regie te kunnen nemen zoeken we jou als coördinator kantoorautomatisering! De kantoorautomatiseringsondersteuning werd in het verleden door een Shared Service geleverd. Het Shared Service wordt opgeheven en de

Bekijk vacature »

Noordoost Java Developer vacature

Java Developer Noordoost Word onderdeel van een topteam met ervaren Java Developers. Loop voorop in de ontwikkelingen en help mee innoveren. Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen Java Community. Dit betekent bijvoorbeeld dat we aanwezig zijn op veel conferenties; Oracle Code One, Devoxx en JFall. We organiseren ook onze eigen collegiale sessies en hackatons waar we kennis en plezier combineren.

Bekijk vacature »

C# Developer

C# Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt

Bekijk vacature »
Derk  Janssen

Derk Janssen

05/09/2011 12:21:55
Quote Anchor link
Hallo ik heb een vraagje.
Ik zou graag een JSON output willen hebben zo dat ik hem af kan handelen met javascript.
Maar het enige wat ik krijg is "Array,ArrayArray,Array".
Kan iemand mijn helpen met wat ik fout doen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$page = "";
$query = tep_db_query("SELECT cu.user_name, cp.permission_name, cpc.id, cpc.name, cpc.description, cpc.date, cpc.published, cpc.permissions, cpc.tld FROM  " . TABLE_CMS_PAGE_CATEGORYS . " AS cpc, " . TABLE_CMS_USERS . " AS cu, ".TABLE_CMS_PERMISSIONS." AS cp WHERE cu.user_id=cpc.created_by AND cu.permissions=cp.permission_level ORDER by cpc.date DESC");
while($row = tep_db_fetch_array($query)) {
    $page .=array( 'id' => $row['id'], 'name' => $row['name'], 'published' => $row['published'], 'date' => $row['date'], 'user_name' => $row['user_name'], 'permission_name' => $row['permission_name'], 'tld' => $row['tld']).",".array( 'id' => $row['id'], 'name' => $row['name'], 'published' => $row['published'], 'date' => $row['date'], 'user_name' => $row['user_name'], 'permission_name' => $row['permission_name'], 'tld' => $row['tld']);      
}
echo json_encode($page);    

PHP hulp

PHP hulp

29/09/2020 15:16:14

Jelmer -

Jelmer -

05/09/2011 12:29:30
Quote Anchor link
"" en .= is voor strings. Je wilt arrays in arrays gebruiken?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$query
= tep_db_query("...");

$page = array();
while($row = tep_db_fetch_array($query))
    $page[] = $row;

echo json_encode($page);
?>

Derk  Janssen

Derk Janssen

05/09/2011 12:42:32
Quote Anchor link
Bedankt.
Wat ik graag wil is dat ik hem met een mootools JSON request kan in laden en er een layout aan kan geven.

Dus ik meen juiste JSON output zien te krijgen zo iets als dit.

{"id":"474","name":"taichi","published":"1","date":"2011-08-18 21:55:54","user_name":"admin","permission_name":"Admin","tld":"nl"},
{"id":"474","name":"taichi","published":"1","date":"2011-08-18 21:55:54","user_name":"admin","permission_name":"Admin","tld":"nl"}

Derk  Janssen

Derk Janssen

08/09/2011 11:13:13
Quote Anchor link
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar.
Hij geeft geen geldige json output.
Normaal als dat wel zo is krijg je in firebug een tabje json er bij.
Kan iemand mijn helpen.
Mijn javascript is.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
        var getDataTable = new Request.JSON({
            url: this.options.dataLoadUrl,
            method: 'get',  
                        async: true,
            onRequest: function() {  },    
            onFailure: function() { alert("werkt niet"); },    
            onSuccess: function(response) {
                                var obj = JSON.decode(response);
                console.log(obj);

}
        }).get();

mijn php is dit
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$rows = array();
$query = tep_db_query("....");
while($row = tep_db_fetch_array($query)) {
    $rows[] = array('id' => $row['id'], 'name' => $row['name'], 'published' => $row['published'], 'date' => $row['date'], 'user_name' => $row['user_name'], 'permission_name' => $row['permission_name'], 'tld' => $row['tld']);  
}

echo json_encode($rows);

Jacco Engel

Jacco Engel

08/09/2011 11:16:40
Quote Anchor link
Quote:
Hij geeft geen geldige json output.

Wat geeft hij wel dan

Derk  Janssen

Derk Janssen

08/09/2011 11:20:26
Quote Anchor link
Het antwoord wat ik nu krijg is.

[{"id":"479","name":"yu","published":"1","date":"2011-09-05 11:58:44","user_name":"admin","permission_name":"Admin","tld":"nl"},{"id":"474","name":"taichi","published":"1","date":"2011-08-18 21:55:54","user_name":"admin","permission_name":"Admin","tld":"nl"}]

Jacco Engel

Jacco Engel

08/09/2011 11:37:31
Quote Anchor link
Heb je er uberhaupt al een parseJSON op geprobeerd :)? Ik net wel namelijk en mij lijkt het gewoon werkbaar

Derk  Janssen

Derk Janssen

11/09/2011 11:40:31
Quote Anchor link
Jips bij deze twee screenshots van hoe het er uit moet zien en hoe niet als ik een array parse buiten de while gaat het prima binnen niet.

Deze array staat buiten de while daar zie je dat je bij de request een tabje json er bij krijgt.
http://ramonvanophuizen.nl/metjson.png

Bij deze zie je dat er geen tabje json bij komt en deze staat binnen de while.

http://ramonvanophuizen.nl/zonderjson.png

Arjan -

Arjan -

11/09/2011 12:14:34
Quote Anchor link
Je moet geen JSON.decode gebruiken aangezien de JSON request al standaard een json object terug geeft. Dus als het goed is kan je gewoon

response.each(function(item) {
alert(item.id);
});

gebruiken....

Zie: http://mootools.net/docs/core/Request/Request.JSON
Gewijzigd op 11/09/2011 12:19:17 door Arjan -

Derk  Janssen

Derk Janssen

11/09/2011 12:24:47
Quote Anchor link
Arjan je bent de held van vandaag! weer iets geleerd maar wat ik dan nog steeds wel raar vind waarom hij geen geldig json object is. Alles werkt nu wel en zo maar vroeg me het gewoon af.

Derk  Janssen

Derk Janssen

12/09/2011 16:19:25
Quote Anchor link
Zo ik ben al weer een heel stuk verder.
Nu heb ik nog een vraagje.
Nu zou ik graag alleen de key's willen weten en die verzamelen.
Nu rolt hij bv twee keer de key id en twee keer de key name er uit.
Maar ik wil dat graag maar een keer hebben want met die key namen ga ik colums aan maken.

response.each(function(obj) {
for (var key in obj) {
alert(kay);
}
});

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.