JSON

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »
Derk  Janssen

Derk Janssen

05/09/2011 12:21:55
Quote Anchor link
Hallo ik heb een vraagje.
Ik zou graag een JSON output willen hebben zo dat ik hem af kan handelen met javascript.
Maar het enige wat ik krijg is "Array,ArrayArray,Array".
Kan iemand mijn helpen met wat ik fout doen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$page = "";
$query = tep_db_query("SELECT cu.user_name, cp.permission_name, cpc.id, cpc.name, cpc.description, cpc.date, cpc.published, cpc.permissions, cpc.tld FROM  " . TABLE_CMS_PAGE_CATEGORYS . " AS cpc, " . TABLE_CMS_USERS . " AS cu, ".TABLE_CMS_PERMISSIONS." AS cp WHERE cu.user_id=cpc.created_by AND cu.permissions=cp.permission_level ORDER by cpc.date DESC");
while($row = tep_db_fetch_array($query)) {
    $page .=array( 'id' => $row['id'], 'name' => $row['name'], 'published' => $row['published'], 'date' => $row['date'], 'user_name' => $row['user_name'], 'permission_name' => $row['permission_name'], 'tld' => $row['tld']).",".array( 'id' => $row['id'], 'name' => $row['name'], 'published' => $row['published'], 'date' => $row['date'], 'user_name' => $row['user_name'], 'permission_name' => $row['permission_name'], 'tld' => $row['tld']);      
}
echo json_encode($page);    
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:56:43
 
Jelmer -

Jelmer -

05/09/2011 12:29:30
Quote Anchor link
"" en .= is voor strings. Je wilt arrays in arrays gebruiken?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$query
= tep_db_query("...");

$page = array();
while($row = tep_db_fetch_array($query))
    $page[] = $row;

echo json_encode($page);
?>
 
Derk  Janssen

Derk Janssen

05/09/2011 12:42:32
Quote Anchor link
Bedankt.
Wat ik graag wil is dat ik hem met een mootools JSON request kan in laden en er een layout aan kan geven.

Dus ik meen juiste JSON output zien te krijgen zo iets als dit.

{"id":"474","name":"taichi","published":"1","date":"2011-08-18 21:55:54","user_name":"admin","permission_name":"Admin","tld":"nl"},
{"id":"474","name":"taichi","published":"1","date":"2011-08-18 21:55:54","user_name":"admin","permission_name":"Admin","tld":"nl"}
 
Derk  Janssen

Derk Janssen

08/09/2011 11:13:13
Quote Anchor link
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar.
Hij geeft geen geldige json output.
Normaal als dat wel zo is krijg je in firebug een tabje json er bij.
Kan iemand mijn helpen.
Mijn javascript is.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
        var getDataTable = new Request.JSON({
            url: this.options.dataLoadUrl,
            method: 'get',  
                        async: true,
            onRequest: function() {  },    
            onFailure: function() { alert("werkt niet"); },    
            onSuccess: function(response) {
                                var obj = JSON.decode(response);
                console.log(obj);

            }
        }).get();



mijn php is dit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$rows = array();
$query = tep_db_query("....");
while($row = tep_db_fetch_array($query)) {
    $rows[] = array('id' => $row['id'], 'name' => $row['name'], 'published' => $row['published'], 'date' => $row['date'], 'user_name' => $row['user_name'], 'permission_name' => $row['permission_name'], 'tld' => $row['tld']);  
}

echo json_encode($rows);
 
Jacco Engel

Jacco Engel

08/09/2011 11:16:40
Quote Anchor link
Quote:
Hij geeft geen geldige json output.


Wat geeft hij wel dan
 
Derk  Janssen

Derk Janssen

08/09/2011 11:20:26
Quote Anchor link
Het antwoord wat ik nu krijg is.

[{"id":"479","name":"yu","published":"1","date":"2011-09-05 11:58:44","user_name":"admin","permission_name":"Admin","tld":"nl"},{"id":"474","name":"taichi","published":"1","date":"2011-08-18 21:55:54","user_name":"admin","permission_name":"Admin","tld":"nl"}]
 
Jacco Engel

Jacco Engel

08/09/2011 11:37:31
Quote Anchor link
Heb je er uberhaupt al een parseJSON op geprobeerd :)? Ik net wel namelijk en mij lijkt het gewoon werkbaar
 
Derk  Janssen

Derk Janssen

11/09/2011 11:40:31
Quote Anchor link
Jips bij deze twee screenshots van hoe het er uit moet zien en hoe niet als ik een array parse buiten de while gaat het prima binnen niet.

Deze array staat buiten de while daar zie je dat je bij de request een tabje json er bij krijgt.
http://ramonvanophuizen.nl/metjson.png

Bij deze zie je dat er geen tabje json bij komt en deze staat binnen de while.

http://ramonvanophuizen.nl/zonderjson.png
 
Arjan -

Arjan -

11/09/2011 12:14:34
Quote Anchor link
Je moet geen JSON.decode gebruiken aangezien de JSON request al standaard een json object terug geeft. Dus als het goed is kan je gewoon

response.each(function(item) {
alert(item.id);
});

gebruiken....

Zie: http://mootools.net/docs/core/Request/Request.JSON
Gewijzigd op 11/09/2011 12:19:17 door Arjan -
 
Derk  Janssen

Derk Janssen

11/09/2011 12:24:47
Quote Anchor link
Arjan je bent de held van vandaag! weer iets geleerd maar wat ik dan nog steeds wel raar vind waarom hij geen geldig json object is. Alles werkt nu wel en zo maar vroeg me het gewoon af.
 
Derk  Janssen

Derk Janssen

12/09/2011 16:19:25
Quote Anchor link
Zo ik ben al weer een heel stuk verder.
Nu heb ik nog een vraagje.
Nu zou ik graag alleen de key's willen weten en die verzamelen.
Nu rolt hij bv twee keer de key id en twee keer de key name er uit.
Maar ik wil dat graag maar een keer hebben want met die key namen ga ik colums aan maken.

response.each(function(obj) {
for (var key in obj) {
alert(kay);
}
});
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.