Kan database niet vinden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joost

Joost

11/02/2005 16:36:00
Quote Anchor link
Ik heb mijn eigen server, en tot gisteren deed alles het goed. Maar vandaag krijg ik op mijn forum de fout dat hij de database niet kan vinden, terwijl die er nog steeds met alles er staat. Ik heb al geprobeerd het forum opnieuw te installeren, maar hij zegt dan dat de database niet bestaat. Weet iemand wat??
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:27:58
 
Alfred -

Alfred -

11/02/2005 16:39:00
Quote Anchor link
Welk forum?
Een database kan niet zomaar verdwijnen...
En wij zijn ook niet helderziend om dit te kunnen voorspellen :)
 
Joost

Joost

11/02/2005 16:42:00
Quote Anchor link
Een IPB forum, en in de database staat alles nog. Opeens was er een fout :S
 
Alfred -

Alfred -

11/02/2005 16:48:00
Quote Anchor link
je config file die verandert is? of iets dergelijks?
 
Joost

Joost

13/02/2005 14:17:00
Quote Anchor link
Ik zie niks erbij staan, weet nu wel hoe het komt. Er is een nieuwe versie van MySqL geinstalleerd, en dat geeft nu een link naar 1 bebaald adres, waar ik niet op geinstalleerd sta. (de tabellen) Alleen de site weet die nieuwe link niet, dus wat te doen?
 
Alfred -

Alfred -

13/02/2005 14:22:00
Quote Anchor link
Wat heeft een nieuwe versie van mysql nu te maken met een bepaald adres? :/ Als die mysql goed is geinstalleerd icm php, dan blijft mysql_connect(); etc etc hetzelfde...
 
Roy Bongers

Roy Bongers

13/02/2005 15:24:00
Quote Anchor link
mysql staat toch eigenlijk ook los van php. Je hoeft in php en apache in iedergeval niks te veranderen als je mysql installeerd.
Ik heb overigens van de week zelf een server geinstalleerd met mysql4.1 (op een windows bak) en ik zat met het probleem dat als mysql afgesloten was ik eerst weer een config wizard door moest lopen omdat hij anders niet op wou starten.
Misschien is dat ook hier het probleem. Kijk eens in je task manager of mysql wel draait. zo niet moet je dit doen:

In my.ini staat ergens een command line om mysql te starten vanuit dos. Nou is het natuurlijk vervelend om dat steeds in dos in te typen. Je kan mysql ook nog installen in dos oid maar dan moet je nog steeds "net start mysql" intypen in dos. Ik heb toen mysql geinstalled in dos en een .bat bestand gemaakt met het volgende:

@echo off
:a
net start mysql
exit

dubbel klik en mysql loopt moeten werken :).

edit: "Alleen de site weet die nieuwe link niet, dus wat te doen?"

bedoel je dat je de gegevens voor de database connectie niet meer kloppen? dan moet je waarschijnlijk config.php (van je site) aan passen. Staan je tabellen wel in de nieuwe mysql?
Gewijzigd op 13/02/2005 15:27:00 door Roy Bongers
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.