Kan dit ook met divs?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart van der veen

bart van der veen

07/12/2007 19:38:00
Quote Anchor link
Als je even op:
bart.ugins.com/groupa/
kijkt en vergroot en verkleint het scherm wat dan zul je opmerken dat website verhoudingsgewijs verschaalt. Dit werkt prima en is alle browsers.

MAAR:

als je in de broncode kijkt dan zie dat ik heel lelijk begin met table tr td en dan pas div...

en dan de vraag weet iemand hier een mooiere oplossing voor.

ik had gekeken naar display:table maar dat word niet ondersteund door ie (helaas)
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:32:25
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/12/2007 19:45:00
Quote Anchor link
Je header verschaalt niet mee, is dat de bedoeling?
 
Bart van der veen

bart van der veen

07/12/2007 19:49:00
Quote Anchor link
nee dat klopt en het menu en de footer ook niet.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/12/2007 19:54:00
Quote Anchor link
Uiteraard is het met divs te doen, maar het is altijd moeilijk inschatten hoeveel werk het is om het mooi crossbrowser te krijgen. Ik wil wel eens een poging wagen?
Edit:
typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Bart van der veen

bart van der veen

07/12/2007 19:57:00
Quote Anchor link
want weet je wat het punt is, met een vaste hoogte kan ik het. Maar de hoogte is dus afhankelijk van de breedte van het scherm. En als de breedte flexibel is dat werk je met margin auto, maar dat is er dan weer niet voor hoogte....

en je mag altijd een poging wagen, de clou is dat die afbeelding (van de plattegrond) altijd in zijn verhouding laat van 16 bij 9 en dat hij zo groot mogelijk op het scherm komt (procentueel gezien....)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/12/2007 20:01:00
Quote Anchor link
Ik zie het, maar waarom wil je de hoogte van de divs van de breedte van het venster laten afhangen?
 
Bart van der veen

bart van der veen

07/12/2007 20:07:00
Quote Anchor link
nou niet zozeer in die volgorde, de klant wil zijn tekeningen en renderings zo groot mogelijk op het scherm hebben als maar kan. En ik vindt dat dat moet zonder dat je het het ontwerp aantast. (en er zijn nog wat huisstijl puntjes). Vandaar de gekozen opzet.
 

07/12/2007 20:07:00
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.