Kan geen gegevens toevoegen an D.B.(Beginnersvraag)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Paul

Paul

18/05/2009 22:22:00
Quote Anchor link
Hoi,
Ik ben al uren aan het prutsen om met een simpel formuliertje en een simpel script gegevens toe te voegen aan een tabel in mijn database.
ingevoerd_stembureau.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
    $con
= mysql_connect("localhost","root","school");
        if (!$con) {
            die('Could not connect: ' . mysql_error());
        }

        mysql_select_db("Verkiezingen Putten", $con);
        $nummer = $_POST['nummer'];
        $verkiezing = $_POST['verkiezing'];
        $kiesgerechtigden = $_POST['kiesgerechtigden'];
        $stembureau = $_POST['stembureau'];
        mysql_query("INSERT INTO Stembureau (`Stembureau` , `Kiesgerechtigden` , `Verkiezing` , `Nummer`) VALUES ('$stembureau' , '$kiesgerechtigden' , '$verkiezing' , '$nummer')");
    ?>


invoerscherm stembureau.php

<FORM action="ingevoerd_stembureau.php" method="POST">
Vul hieronder de gegevens in van het nieuwe stembureau <br><br>
<table border="0">
<tr><td>Naam van het stembureau: </td><td><input type=text name="stembureau" STYLE="text-align:right" size="5"></td></tr>
<tr><td>Aantal kiesgerechtigden: </td><td><input type=text name="kiesgerechtigden" STYLE="text-align:right" size="5"></td></tr>
<tr><td>Soort verkiezing: </td><td><input type=text name="verkiezing" STYLE="text-align:right" size="5"></td></tr>
<tr><td>Nummer: </td><td><input type=text name="nummer" STYLE="text-align:right" size="5"></td></tr>
<tr><td>&nbsp </td><td><INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Voeg stembureau toe"></td></tr>
</table>
</form>
<br/><br/>

</form>


ik heb mbv wamp een database aangemaakt, ik krijg geen foutmeldingen maar hij wordt ook niet gevuld. Ik heb het al op meerdere manieren geprobeerd op te lossen maar het lukt me gewoon niet.

Ik heb de database met de sqllitemanager aangemaakt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Paul
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:32:23
 
- SanThe -

- SanThe -

18/05/2009 22:32:00
Quote Anchor link
Lees eerst eens wat tutorials door.
Hier op de site staan er zat en ook op www.phptuts.nl is zat te vinden.
 
Paul

Paul

19/05/2009 00:16:00
Quote Anchor link
Nog bedankt voor die site, het is eindelijk gelukt om gegevens toe te voegen aan mijn tabellen.

Ik had dus in eerste instantie de database met de sqllitemanager aangemaakt. Dit werkte dus niet en ik heb geen idee waarom niet.

Maar vervolgens heb ik hem met phpmyadmin aangemaakt en nu lukt het zonder de scripts te hebben veranderd wel om gegevens toe te voegen.

Ik vroeg me eigenlijk af waarom mij dit met sqllitemanager niet is gelukt?

Groeten Paul
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.