Kapotte harddisk Ubuntu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Roel -

Roel -

20/01/2012 20:07:20
Quote Anchor link
Hoi hoi,

Ik heb een probleem dat ik waarschijnlijk niet eens op kan lossen. Toch wil ik het jullie vragen omdat jullie misschien weten of het opgelost kan worden.

M'n zus heeft een paar jaar geleden een netbook gekocht. Deze had Windows 7 Starter, alleen wegens agressie heeft ze er meerdere malen harde klappen op gegeven toen hij niet snel genoeg reageerde. Erg dom natuurlijk, dat heb ik ook al gezegd.

Nu is het zo dat Windows 7 niet meer opstartte. Toen ik hem probeerde te imagen (er stond een legale versie is) lukte dat niet. De ene keer kwam hij tot de 57% in een DOS-venster en de keren daarna reageerde ie helemaal niet meer.

Bij het opstarten kun je nu een aantal keuzes maken en er staat ook dat de status van de hard disk bad is. Daarom heb ik de desktop versie van Ubuntu gedownload (11.10) en geboot vanaf een USB-stick. Wonder boven wonder werkt dit gewoon en ik kan er weer mee werken.

Bij het opstarten krijg ik zoals ik al zei de melding van meerdere opties. Image recovery en zo. Er staat ook bij:
Pri master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace

Ik boot Ubuntu nu vanaf m'n USB en dat werkt. Als ie eenmaal opgestart is krijg ik inderdaad meldingen dat de harddisk niet goed meer is. Dit krijg ik dan in een pop-upje:
Hard Disk Problems Detected
A hard disk is reporting health problems.


Ik klik dan op Examine en selecteer vervolgens de juiste harddisk.
Dan staat er bij SMART Status: DISK FAILURE IS IMMINENT

Een installatie werkt gewoon, maar als ik dan probeer te booten, dan krijg ik zo'n knipperende underscore en het harddisk lampje doet niks.

Kan ik hier iets tegen doen?

Hartelijk, hartelijk bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 10:12:26
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2012 20:10:17
Quote Anchor link
Ik vrees toch echt dat de HD aan het einde van zijn latijn zal zijn.
Even de leverancier bellen, lijkt me?
 
Roy -

Roy -

20/01/2012 20:15:19
Quote Anchor link
Netbooks meestal 1 jaar garantie, maar licht uiteraard aan het merk. Geen garantie? Nieuwe hardeschijf of beter een ssd!
Wanneer er nog belangrijke bestanden op stonden kan je een recovery uitvoeren.

Wil je het ook nog zwart op wit hebben, kijk van welk merk je hardeschijf is en Google eens naar "{merk} hard disk diagnostic". Meeste merken hebben een tooltje en sommige bijv. seagate en wd hebben nog een herstel optie!
 
Roel -

Roel -

20/01/2012 20:20:27
Quote Anchor link
Ik denk dat er geen garantie meer op zit.
En ik heb al wat zitten Googlen voor een nieuwe harddisk, maar die kosten al gauw €100,-.
 
Roy -

Roy -

20/01/2012 20:24:21
Quote Anchor link
Prijzen zijn i.v.m. de overstromingen in thailand hoog inderdaad. Fabrikanten die onder water staan. Productie van SSD's is daarin tegen weer versneld waardoor die alleen maar in prijs zakken.
 
Frank WD

Frank WD

20/01/2012 21:50:13
Quote Anchor link
@roy,
Dit vind ik persoonlijk onzin hoor. Wat heeft een overstroming te maken met een struktueel hoog houden van de prijzen. Ze gooien het allemaal op overstroming, maar als je rechtstreeks uit thailand besteld zijn de prijzen het zelfde als voor de overstroming. De winkels en distributie zetten zelf de prijzen hoog om uit de overstroming een slaatje te slaan.

@Roel,
€100,- euro voor een laptop hdd is wel erg veel. Laat eens horen wat je zoekt aan merk en grote schijf. Wellicht kan ik je wel voorzien in een schijfje die meer maals goedkoper is.
Gewijzigd op 20/01/2012 21:50:41 door Frank WD
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2012 21:52:53
Quote Anchor link
Frank van sloten op 20/01/2012 21:50:13:
@roy,
Dit vind ik persoonlijk onzin hoor. Wat heeft een overstroming te maken met een struktueel hoog houden van de prijzen. Ze gooien het allemaal op overstroming, maar als je rechtstreeks uit thailand besteld zijn de prijzen het zelfde als voor de overstroming. De winkels en distributie zetten zelf de prijzen hoog om uit de overstroming een slaatje te slaan.

Levertijden, vraag....
Die overstroming is echt geen reden om alleen voor de winkels even hogere prijzen te heffen. Geloof me, hun betalen ook nu meer voor de inkoop.

Dus ik vind je verhaal wel een beetje uit de lucht gegrepen, mits je met eenb ron komt.
 
Frank WD

Frank WD

20/01/2012 22:00:41
Quote Anchor link
@-Aar-
Als je vind dat dit uit de lucht gegrepen is, das is natuurlijk jou mening. En een meming mag men hebben natuurlijk alle respect voor.

Bron kan ik je wel geven. Bel morgen even naar swift computers in Oldenzaal(Overijzel) en vraag daar even naar Bas van de ICT afdeling.
Deze kan mijn verhaal bevesteging. Hij zegt ook dat er een lichte prijs verhoging is geweest bij inkoop. Deze prijs verhoging is niet gelinkt aan de overstroming.
Maar deze prijs verhoging is echt geen 25 tot 35% zoals bijna alle computer bedrijven voorlecht.

Het lijkt mij toch wel dat medio 2012 de mensen toch wel snappen dat iedereen in deze tijd overal maar een slaatje probeert te slaan en elke dingetje of natuur rampen en prijs verhoging aanslaan.

EDIT:
Levertijd vertraging zie ik niet als een noodzaak om een prijzverhoging door te voeren. Je dient alleen langer op je product te wachten.
Gewijzigd op 20/01/2012 22:02:04 door Frank WD
 

20/01/2012 23:49:07
Quote Anchor link
Nieteens proberen te imagen joh, gewoon een omzeilde Windows 7 van internet halen en installeren. Microschoft verdiend genoeg, heb nog nooit een Windows product gekocht, en zal ik ook nooit doen ;)

Over de HDD, deze zijn tegenwoordig zo duur vanwege gezeik daar in het oosten.

Het downloaden van illegale software is strafbaar en er staan boetes op. PHPhulp staat niet achter het gebruik van illegaal en wordt om deze reden ook niet geaccepteerd op het forum.[/modedit]
Gewijzigd op 21/01/2012 00:46:54 door Bas IJzelendoorn
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

20/01/2012 23:58:17
Quote Anchor link
Je hoeft geen nieuwe Harddisk te halen hoor, je moet alleen zorgen dat de bootsector van de HDD weer op orde is, meestal betekent dit een paar keer overschrijven ( format c). Als alle bitjes weer terug staan kun je er een MBT repair op uitvoeren, die maakt een kleine partitie aan, kopieert de bootsector en probeert het dan te herstellen, vaak gaat dit meteen de eerste keer goed.

Als die echt stuk was, zouden er wel dikke gaten vallen maar daar is geen sprake van, dus gewoon compleet schoon whipen, je MBT herstellen en klaar is die weer.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2012 23:59:14
Quote Anchor link
Rick de Graaff op 20/01/2012 23:49:07:
Nieteens proberen te imagen joh, gewoon een omzeilde Windows 7 van internet halen en installeren. Microschoft verdiend genoeg, heb nog nooit een Windows product gekocht, en zal ik ook nooit doen ;)

Beste Rick, wat jij zelf doet dat moet je zelf weten. Echter, het aansporen tot het verkrijgen van illegale software wordt op dit forum NIET getolereerd!
 
Roel -

Roel -

21/01/2012 00:01:20
Quote Anchor link
Hmm, het is wellicht het proberen waard Merijn.
Hoe kan ik dit doen?

Vanuit Ubuntu?

Toevoeging op 21/01/2012 00:03:34:

En Rick, ik had niet eens een Windows versie hoeven downloaden, die stond er al op.
De harddisk deed het gewoon niet. Die moet ik zien te fixen, heeft verder niks met W7 te maken.
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

21/01/2012 17:06:29
Quote Anchor link
Roel, tegenwoordig kan dat vanuit de BIOS van het moederbord. Mits USB werkt. Het is een programma die je eerder moest flashen. Mocht je geen USB hebben, kun je natuurlijk een cdtje proberen en mocht het dan niet werken zou het wellicht via een rare constructie in Ubuntu kunnen.

Anders moet je even bij de computer zaak in de buurt langs gaan, die hebben de tools vast en zeker.
 
Roel -

Roel -

21/01/2012 19:02:45
Quote Anchor link
USB werkt inderdaad, zo heb ik Ubuntu er ook op gekregen.
Een ander probleem is dat ik geen CD-speler heb, het is een netbook. :-(

Hoe kan ik vanuit de BIOS m'n harde schijf formatten, of weet je dat niet?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

21/01/2012 19:09:57
Quote Anchor link
Je zult toch ook je data willen behouden? Maar je zal er waarschinlijk niet aan ontkomen om een nieuwe HD te hopen.
 
Roel -

Roel -

21/01/2012 19:11:17
Quote Anchor link
Ik hoef geen data te bewaren.
Maar dat denk ik helaas ook niet nee...
 
Bram Boos

Bram Boos

21/01/2012 20:05:32
Quote Anchor link
Formatteren heeft geen zin. Die smart melding is niet meer dan een brandmelder in je huis. Tegen die tijd dat de brandmelder aan is gegaan is de brand al te groot om te blussen. Hetzelfde geld voor je harde schijf, het is niet meer te repareren.
 
Roel -

Roel -

21/01/2012 20:47:53
Quote Anchor link
Waarom zegt die aap dat dan. Daar ben ik dus nog een dag mee bezig geweest.
Ik ben bang dat ze een nieuwe mag kopen, een nieuwe harde schijf doe je ook niet zomaar in een netbook.

Misschien is het een goede leer voor de volgende keer, geef je apparatuur geen klappen... * zucht *
 
Roy -

Roy -

21/01/2012 21:09:35
Quote Anchor link
Als het mijn schijf was had ik een nieuwe gehaald. Stel je krijg de schijf op wat voor manier dan ook weer aan de praat vertrouw ik hem niet. Ben je net lekker bezig met wat bestandjes, hopa! alles weg. Nogmaals, ik zou een nieuwe halen.
 
Roel -

Roel -

21/01/2012 21:19:20
Quote Anchor link
Jij hoeft het niet te betalen zeker.
De prijs van een nieuwe HD is ongeveer de helft van een nieuwe netbook.
 
Roy -

Roy -

21/01/2012 21:48:22
Quote Anchor link
Gelukkig niet. Je vraagt om advies, bij deze.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.