keuring van een layout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Harmen

harmen

28/07/2008 22:19:00
Quote Anchor link
hallo allemaal,

mijn doel van deze site is een project wat ik ga maken.. waarschijnlijk word dit een comunnity maar dit is nog echt een begin.

ik ben echt mega rookie in photoshop maar ik heb toch iets geprobeert want een mooie layout hoort er ook bij.. dus ik ging photoshoppen en dit heb ik er van gebakken:

http://loststream.summerhost.nl/photoshop/index.html

Ik wil een keuring van wat ik wel goed heb gemaakt en wat ik nog verbeteren kan.

mgv,

harmen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Harmen
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:39:11
 
Robert Deiman

Robert Deiman

28/07/2008 22:32:00
Quote Anchor link
Ten eerste even een tip: Wil je een afbeelding op internet laten zien, sla het dan op als JPG of PNG (wanneer het veel kleuren bevat) anders wil een gif-je ook wel volstaan.

Kan je de afbeelding (met mijn tip in ogenschouw genomen) nog eens uploaden, maar dan op een fatsoenlijke grote?



Zoals het nu lijkt heb je linksboven en linksonder een loze ruimte, wat gaat daar mee gebeuren (is de lay-out wel volledig uitgewerkt, vaak zet je in een lay-out ook een stuk tekst en een aantal afbeeldingen, om het meer als een geheel te laten zien.

Die rode tekst (header) vloekt bij de rest, daar moet je echt nog wat anders mee doen. Het lijkt verder veel op een lay-out van frames, dat vind ik persoonlijk wel zonde. Het menu lijkt ook niet echt duidelijk zo, maar dat kan aan de kwaliteit van de afbeelding liggen.
 
Harmen

harmen

28/07/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Er komen nog meerdere dingen bij en ik had even snel een screenshot met paint gemaakt omdat ik het voor het eerst gebruik en niks van de slice tool afweet. maar bedankt voor het advies.. ik kom over een tijdje wel weer met iets anders

ps ik heb hem wat aangepast:

http://loststream.summerhost.nl/photoshop/index.html
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door harmen
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/07/2008 23:19:00
Quote Anchor link
Het is een begin. Leren werken met PhotoShop is leuk, maar duurt wel een tijdje. Bij veel effecten heb je vrij grove instellingen genomen, zodat je dikke randen enzovoorts krijgt. Gewoon elke dag een opzetje maken, half uurtje tijd voor nemen. Dan krijg je na een paar weken al heel andere resultaten.
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

28/07/2008 23:35:00
Quote Anchor link
:O
TABELLEN :O!!!!!

kvind het niet eerlijk iedereen breekt miin layouts altijd af en de jouwe niet :(..

probeer met divs en meer css te gaan werken zou ik zo zeggen en oefen nog wat met photoshop, veel succes nog ;)
 
Wouter K

Wouter K

28/07/2008 23:47:00
Quote Anchor link
Paradox™ schreef op 28.07.2008 23:35:
:O
TABELLEN :O!!!!!

kvind het niet eerlijk iedereen breekt miin layouts altijd af en de jouwe niet :(..

probeer met divs en meer css te gaan werken zou ik zo zeggen en oefen nog wat met photoshop, veel succes nog ;)


Vind ik ook, ze kraken je erg af maar deze is eigenlijk nog minder.
doe zoals jan zegt elke dag een half uurtje neem wat tuts door die niet te maken hebben met layouts dan kom je er wel !

Greetz

Tip: betere kleuren niet zo druk-lelijk.
 
Maarten

maarten

30/07/2008 21:56:00
Quote Anchor link
en nog een tip: zet je menu BOVEN je login-gedeelte. Niet alle schermen zijn even groot (met name latop-schermen zijn niet zo hoog) en dan valt het menu buiten beeld...... lijkt me niet handig.

en doe iets met je achtergrondkleur. nu is dat zo ontzettend wit naast je blauwe afbeeldingen (pas op dat je achtergrondkleur niet dezelfde kleur blauw wordt. dat wordt helemaal saai. gebruik een pastelkleur achtergrond)
 
--

--

30/07/2008 22:24:00
Quote Anchor link
Niet zoveel inner/outer shadow gebruiken.. drop shadow is bijvoorbeeld al veel mooier
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.