.keypress werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »
Danny von Gaal

Danny von Gaal

03/07/2015 14:07:50
Quote Anchor link
Ik wil wanneer er op enter wordt gedrukt dat de waarde wordt verwerkt in een SQL query.
Alleen wanneer ik op enter klik dan wordt heel mijn JQUERY niet getrickerd, weet iemand waarom?

Voor het voorbeeld heb ik even een window.location gedaan om te testen:

<form name="certificaat-zoeken" id="certificaat-zoeken" method="post" action="/Certificaten">
<input type="text" name="zoeken" id="zoeken" placeholder="Zoeken ...">
</form>

JQUERY in andere file:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$('#zoeken').keypress(function(event){
   window.location = "http://www.stackoverflow.com";
});
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:13:48
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/07/2015 14:13:25
Quote Anchor link
Je hebt wel de jQuery-library ingeladen en geinitialiseerd zoals gebruikelijk is?


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$( document ).ready(function() {
    // Jouw code!
});
 
Wouter J

Wouter J

03/07/2015 14:41:18
Quote Anchor link
Op enter wordt een formulier verzonden. Dit kun je voorkomen door het default gedrag uit te zetten:

Code (js)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$('#zoeken').keypress(function(event){
   event.preventDefault();

   window.location = "http://www.stackoverflow.com";
});


Maar als je alleen enter wilt afvangen, dan is het wellicht beter om te luisteren naar het "submit" event van het formulier:

Code (js)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$('#certifaat-zoeken').submit(function (event) {
    event.preventDefault();

    // ...
});
Gewijzigd op 03/07/2015 14:41:42 door Wouter J
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/07/2015 15:23:24
Quote Anchor link
Als je iemand op deze manier echt redirect ben je je formuliergegevens ook kwijt. Ik neem aan dat het inderdaad de bedoeling is dat de formulier-submit wordt afgevangen en je een AJAX-request doet naar een script ofzo?
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

03/07/2015 15:27:18
Quote Anchor link
Dan zou de 'action' leeggelaten moeten worden.
Gewijzigd op 03/07/2015 15:28:36 door Marthijn Buijs
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

03/07/2015 19:56:21
Quote Anchor link
Iedereen bedankt voor de reacties.

@ -Aar-: Ik heb de JQuery library zeker ingeladen want ik gebruik meer JQuery in me website.

@ Wouter J: Ik heb geen submit button want ik wil dat het formulier wordt verzonden wanneer er op enter wordt geklikt, is dat mijn probleem?

@ Thomas: De window.location is alleen voor test zodat ik weet dat mijn enter on keypress werkt. Uit eindelijk komt er een SQL Query aan vast via een AJAX request, ja zeker.

@ PHP Maarten: Ik heb action al leeggelaten want die bracht me naar een andere pagina en ik werk vanuit een JQuery pop box.
 
H Kse

H Kse

04/07/2015 21:26:21
Quote Anchor link
Is dit wat je zoekt,

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$('#zoeken').keypress(function(event){
    var key = event.keyCode;
    
    if(key === 13){
        alert("Er is op enter gedrukt");
    }
});
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/07/2015 11:39:13
Quote Anchor link
Ik kan mij vergissen, maar als je in een tekstveld van een formulier typt en de enter-toets indrukt, wordt je formulier gesubmit, dit is standaard gedrag.

Omdat je alleen de verwerking (het afhandelen, het verzenden - hoe je het wilt noemen) van het formulier wilt afvangen, lijkt mij de tweede snippet van Wouter J de oplossing voor jou.
Gewijzigd op 05/07/2015 11:40:18 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.