Kijken of waarde voorkomt met in_array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roderick Velo

Roderick Velo

18/03/2009 17:00:00
Quote Anchor link
Ik haal uit mijn database allemaal hotels, campings, appartementen, etc. Bij sommige van deze staat hierin niet Hotel, camping of appartement. Dan staat er dus bijvoorbeeld NH Amsterdam. Nu wil ik dat er hierbij nog het accommodatie type bij geplaatst wordt zodat het Hotel NH Amsterdam wordt.

Ik dacht het controleren of een waarde voorkomt in een array als volgt werkt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$aAccommodatietypeNaam
= array('hotel','motel','appartement', 'bungalow', 'vakantiehuis', 'hostel', 'aparthotel', 'villa', 'camping', 'herberg', 'chalet', 'vakantiepark', 'bed&breakfast', 'b&b');

$query = "SELECT naam FROM accommodaties";
$result= mysql_query($query) or die (mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
{

  if (in_array($row['naam'], $aAccommodatietypeNaam))
  {

    echo $row['naam']. ' komt voor in de array.';
  }

  else
  {
    echo $row['naam']. ' komt niet voor in de array.';
  }
}

?>


Dit werkt echter niet, want ik krijg steeds de 'else' melding. Ik vermoed dat dit komt doordat bijvoorbeeld een waarde uit de DB zoals "Hotel Zeezicht" ook false geeft omdat deze niet precies overeenkomt met de waarde "hotel". Ik heb daarom toen geprobeerd de hotelnamen uit de DB proberen op te splitsen door een explode te doen op de spatie, maar daar krijg ik het ook niet werkend mee. :(

Heeft iemand van jullie misschien een idee hoe ik dit goed werkend kan krijgen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roderick Velo
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 15:50:13
 
Crispijn -

Crispijn -

18/03/2009 17:08:00
Quote Anchor link
volgens mij kan je beter een extra tabel in je database aanmaken welke de categoriën beheerd. Op deze manier kan je dus eenvoudig op categorie selecteren.
 
Roderick Velo

Roderick Velo

18/03/2009 17:12:00
Quote Anchor link
Ja, dat heb ik ook hoor. ;-) Dit is alleen maar een voorbeeld van wat ik wil bereiken. Hoe kan ik dus kijken of een woord uit een hotelnaam voorkomt in $aAccommodatietypeNaam?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.