Klein probleem PHP gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ronald Smit

Ronald Smit

09/03/2017 17:53:09
Quote Anchor link
Ik heb nog een simpele PHP Gastenboek geïnstalleerd op mijn nieuwe HTML website, alles werkt naar behoren admin, gastenboek pagina alleen gastenboek tekenen dus de formulier laadt niet op, de pagina van gastenboek tekenen geeft aan dat de pagina niet beschikbaar is. De script heb ik van iemand gekocht en heeft de script voor mij geïnstalleerd op mijn oude HTML website die heb ik even online gezet op mijn test domeinnaam maar daar werkt alles naar behoren.

Wie kan de kleine probleem voor mij oplossen, gaarne reageren op:
**knip**
Gewijzigd op 09/03/2017 18:18:09 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 18:07:53
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2017 18:23:00
Quote Anchor link
Ik heb je mailadres weggehaald, want op deze manier werkt het forum niet.
We zitten op een forum waar wij elkaar op de voorgrond helpen. Via mail op de achtergrond doet de werking van het forum juist weer teniet.

Je kan de relevante code (+/- 30 regels) van je gastenboek hier plaatsen, met wat uitleg van je probleem erbij. Uiteindelijk kunnen zodoende gezamenlijk tot een oplossing komen.

Ook kan je in het vacatureforum een topic starten als vacature. Dan kan je probleem wel één-op-één worden behandeld buiten het forum om. Lees vooraf wel even de vereisten.

Ook kan je je natuurlijk bij de maker aankloppen voor uitleg. Hij heeft het geschreven, dus hij zal er vast wel meer over kunnen vertellen.
 
Ronald Smit

Ronald Smit

09/03/2017 18:30:46
Quote Anchor link
Ik kan de maker niet meer bereiken, dat gaat niet om de code het gaat denk ik om iets anders de instellingen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2017 18:33:15
Quote Anchor link
Waaruit blijkt volgens jouw dat het puur om de instellingen draait? Heb je anders een indicatie van welke PHP-versie er gebruikt werd in beide gevallen? En bij welke het wel werkt, en bij welke juist niet?
 
Ronald Smit

Ronald Smit

09/03/2017 18:53:31
Quote Anchor link
PHP versie weet ik niet, gastenboek moet gewoon werken aangezien de gastenboek op mijn oude website gewoon werkt.

Beide websites zijn van HTML.





Toevoeging op 09/03/2017 18:57:18:

En beide websites draaien op dezelfde server bij 1 provider.
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

09/03/2017 18:58:36
Quote Anchor link
Probeer de PHP-versie te achterhalen?
Krijg je errors? Misschien ergens in een log?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2017 19:00:15
Quote Anchor link
Gebruik eens dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo "PHP versie is: ".phpversion();
?>
 
Ronald Smit

Ronald Smit

09/03/2017 19:01:03
Quote Anchor link
Nee ik krijg geen errors, de pagina van de formulier laad niet op blijft hangen voor de rest kom ik gewoon op admin en kan daar kan ik alles wijzigen etc.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2017 19:04:20
Quote Anchor link
Welke PHP-versie heb je?
En heb je een voorbeeld die we kunnen bekijken?

Het komt er dus op neer dat je gastenboek op een bepaalde PHP-versie wel werkt, en op een bepaalde niet.
Kan je de versies achterhalen?
 
Ronald Smit

Ronald Smit

10/03/2017 07:58:38
Quote Anchor link
Ik heb de gehele script doorgelopen maar kan de versie niet vinden. is het hier mogelijk een prive bericht te plaatsen niet iedereen hier hoeft te weten om welke website het gaat.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2017 08:17:27
Quote Anchor link
Mijn 3-regelige script is echt niet zo groot hoor ;) . Voer die maar eens uit als .php-file.

Kan je anders eens een testcase online zetten met je probleem als je niet wilt dat je echte site publiekelijk komt te staan? Desnoods op een subdomein of iets dergelijks?
Gewijzigd op 10/03/2017 08:23:56 door - Ariën -
 
Bart V B

Bart V B

10/03/2017 08:28:30
Quote Anchor link
Zucht...
Ik probeer het netjes te zeggen..
Jij hebt een script gekocht wat open source is, wat wil zeggen dat de code vrij verandert mag worden, en gedeeld. Ik begrijp dat je niet je website publiek wil delen.
JIJ zit met een probleem en wil dat wij je daarmee helpen.
Dat doen we graag, maar omdat het script gekocht is, wil jij die code niet laten zien?
Dan word het wel heel lastig om je te helpen.

Ik denk dat de gemiddelde php-er hier een gastenboek zelf in uurtje (neem het even ruim) in elkaar knutselt. Dus die code van jou zullen ze niet zo interessant vinden om zelf te gebruiken.
Wat ze hier wel doen, is proberen die code te ontcijferen om voor jou een oplossing te vinden zodat het werkt. Dus als je nou eens wat minder krampachtig probeert om die code voor je zelf te houden en eens wat laat zien komen we sneller een stuk verder.

In het geval dat het te maken zou hebben met php versies, dan is mijn eerste ingeving dat je ene versie php7 is en je andere php5. Dan is het zeer voor de hand liggend dat je probleem met de database heeft te maken. In php 7 werkt mysql_connect niet meer. Dus als dat het probleem is, dan zal je daar iets anders moeten doen en dat is mysqli_connect() Wil je dit goed laten werken en daar hulp, dan moet je die code laten zien...

edit
>>Beide websites zijn van HTML.
Bedoel je de bestanden eindigen op .htm of .html?
In dat geval zou het ook nog kunnen zijn dat je de extentie moet veranderen naar .php
Wilde gok, maar probeer je iets te doen als include('gastenboek'). Dat werkt niet in een .html bestand.

>> Nee ik krijg geen errors, de pagina van de formulier laad niet op blijft hangen
laad jij je formulier voor de php code?
Dus je POST het al naar de server terwijl er niet moet gebeuren.
Oftewel heb je wel ergens een if() staan voordat het feest begint?
Ik zet een biertje op deze... :)
Gewijzigd op 10/03/2017 08:42:56 door Bart V B
 
Aad B

Aad B

10/03/2017 12:03:03
Quote Anchor link
Ronald Smit op 09/03/2017 19:01:03:
Nee ik krijg geen errors, de pagina van de formulier laad niet op blijft hangen voor de rest kom ik gewoon op admin en kan daar kan ik alles wijzigen etc.
blijft hangen is waarschijnlijk onjuist. ervaar je een blanco pagina waarop je dit concludeert? dan is er waarschijnlijk toch een fout(melding) die niet getoond wordt. Zet foutmeldingen maar eens aan.
https://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-in-php-error-handling/571/weergave-en-interpretatie-van-php-fouten/1461/
Gewijzigd op 10/03/2017 12:06:33 door Aad B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.