koekjes probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

01/10/2022 10:32:54
Quote Anchor link
Hoi

Ik probeer mijn cookies om te zetten naar array opties.
De cookies worden wel gezet maar zonder datum. Het zijn dus sessie cookies :(

Ik zet mijn cookies met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$a = koekjesopties(5000);
setcookie('msg', 1, $a);


Mijn array ziet er zo uit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
(
    [expires] => Mon, 09-Jun-2036 00:00:00 GMT
    [path] => /
    [samesite] => Lax
    [httponly] => true
    [secure] => false
)
Ook geprobeerd zonder streepjes in de datum.

Mijn opties worden zo gebouwd
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    function koekjesopties($dagen) {
        $a = array(
            'expires'=>CookieEndTime($dagen),
            'path'=>'/',
            'samesite' => 'Lax'
        );
                            
        if(isset($_SERVER['HTTPS']) && $_SERVER['HTTPS']=='on') {
            $a['httponly']='true';
            $a['secure']='false';
        }
        return $a;
    }


Wat doe ik weer verkeerd?

Jan
Gewijzigd op 01/10/2022 15:55:40 door Jan R
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 09:39:50
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

01/10/2022 11:00:39
 
Jan R

Jan R

01/10/2022 15:54:57
Quote Anchor link
Bedankt maar het gaat hier over parameter 3 expires_or_options van commando setcookie.
Dus niet hoe een array doorgeven als een cookie.

ter info ik heb true/false geprobeer als string en als boolean
Gewijzigd op 01/10/2022 15:56:37 door Jan R
 
Ad Fundum

Ad Fundum

01/10/2022 18:51:30
Quote Anchor link
Het leuke van PHP is, dat je veel van wat het voor je doet, ook gewoon kunt negeren.
Bijvoorbeeld zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
function zet_koekje(string $naam, string $inhoud, int $levensduur) {
  header('Set-Cookie: '
    . urlencode($naam) . '=' . urlencode($inhoud)
    .
'; Max-Age=' . ((string) abs($levensduur))
//      . '; Domain=' // optioneel, default is huidige domein
    . '; Path=/'
    . ((isset($_SERVER['HTTPS']) and $_SERVER['HTTPS'] !== 'off')
        ?
'; Secure'
        : ''
      )
    .
'; HttpOnly'
    . '; SameSite=Strict');
}

?>


Maar als ik even in ga op je vraag, dan zegt de handleiding van setcookie() het volgende:

options

An associative array which may have any of the keys expires, path, domain, secure, httponly and samesite. If any other key is present an error of level E_WARNING is generated. The values have the same meaning as described for the parameters with the same name.


Ofwel, de waarde van 'expires' moet hetzelfde zijn als die van de parameter $expires van de setcookie() -functie. Dan gaat de handleiding verder:

expires_or_options

The time the cookie expires. This is a Unix timestamp so is in number of seconds since the epoch.


En dat doe je niet. Je geeft een string met een datum in plaats van een UNIX-timestamp.
Gewijzigd op 01/10/2022 19:05:00 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

02/10/2022 11:28:48
Quote Anchor link
Laat nu net deze unix timestamp de reden zijn dat ik overstap naar arrayopties. :)

Ik kreeg de melding dat MET UNIXstamp en ZONDER array het formaat niet juist was.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
A 'set-cookie' has an invalid 'expires' date format. The recommended format is: Sun, 08 Jun 2036 22:00:00 GMT
Set-Cookie: msg13=1; expires=Sun, 08-Jun-2036 22:00:00 GMT; Max-Age=431964084; path=/schaak; HttpOnly; SameSite=Lax


Bedankt. Alle meldingen weg en cookies met datum.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

03/10/2022 22:56:33
Quote Anchor link
Het zou toch echt een UNIX-timestamp moeten zijn volgens de documentatie (maar de documentatie zit er vaker naast):

"You may notice the expires_or_options parameter takes on a Unix timestamp, as opposed to the date format Wdy, DD-Mon-YYYY HH:MM:SS GMT, this is because PHP does this conversion internally."

Dus PHP zou iets voor je doen, maar in de waarschuwing krijg je een verkeerde suggestie? Waar heb ik dat vaker gezien met PHP...

Ik krijg overigens geen enkele error op 3v4l.org
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$opties
= [
    "expires" => "Mon, 09-Jun-2036 00:00:00 GMT",
    "path" => "/",
    "samesite" => "Lax",
    "httponly" => true,
    "secure" => false
];
setcookie("x", "y", $opties);
setcookie("x", "y", 5000);
?>


Tenzij alles nu transparant werkt zoals verwacht, zou ik gewoon (een) eigen functie(s) gebruiken, dan weet je tenminste eindelijk een keer waar je aan toe bent. Zoiets eenvoudigs als het schrijven van een cookie HTTP header, dat zou PHP toch simpel moeten kunnen maken?
Gewijzigd op 03/10/2022 23:01:36 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

04/10/2022 10:10:07
Quote Anchor link
Zoals ik schreef. Alle meldingen weg en cookies met datum.

Mijn enige opmerkingen zijn nu van firefox die geen translate ondersteunt :(. Gewoon melding uitgeschakeld daar kan ik toch niets tegen doen. :) en externe plugins. Vandaar mijn andere vraag/topic.

Ik probeer om altijd zoveel mogelijk de meldingen in Edge/Chrome weg te werken waar mogelijk en een controle te doen van w3.org voor de html en css

Ik ben ook bezig met headers en dmarc setting 100% in orde te krijgen.

Jan
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/10/2022 11:19:38
Quote Anchor link
Wat bedoel je met translate?
 
Jan R

Jan R

04/10/2022 12:01:15
Quote Anchor link
https://www.w3schools.com/tags/att_translate.asp

Ik werk veel met namen en deze worden vertaald wat niet mag natuurlijk
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/10/2022 16:20:56
Quote Anchor link
Het HTML5 tranlate attribuut werkt nog niet op Firefox, volgens Mozilla:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/Global_attributes/translate
Daar hoef je dan in ieder geval niet verder naar te kijken.

Je hebt altijd nog de HTTP Accept Language header:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTTP/Headers/Accept-Language
Dan kan een webserver altijd zelf nog besluiten of die vertaalde content levert.
Daar heb je zelf ook weer meer controle op. Kan je besluiten om alle Friezen te weren, of juist alle niet-Friezen, in voorbereiding op de Frexit =]
Gewijzigd op 04/10/2022 16:22:28 door Ad Fundum
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/10/2022 22:53:41
Quote Anchor link
Wat ik regelmatig doe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$array = [
    'expires'  => 'Mon, 09-Jun-2036 00:00:00 GMT',
    'path'     => '/',
    'samesite' => 'Lax',
    'httponly' => true,
    'secure'   => false,
];

echo '<pre>';
echo json_encode($array);
echo '</pre>';


Met andere woorden: het object of de array die je in een cookie wilt bewaren, json_encoden tot een string en die in het cookie zetten. Bij het uitlezen gebruik je dan json_decode.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

05/10/2022 14:48:33
Quote Anchor link
Een object als JSON-string in een cookie? Waarom?
En doe je dit ook vaker?:
'secure' => false,

Het enige dat je doorgaans nodig hebt is een sessie ID, zodat de server al het andere kan bewaren.

Ik deed dat eerst via $_SESSION, met weer later een eigen implementatie van de SessionHandlerInterface, om er achter te komen dat er helemaal geen touw aan vast te knopen was welke functies nou wanneer precies werden aangeroepen door PHP. Toen ben ik afgestapt van $_SESSION, en heb ik zelf maar wat geschreven dat wel te volgen was.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.