Kom in actie!!!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Gerben

Gerben

07/04/2005 19:39:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik heb een site gemaakt: www.webkids.nl.tp en dan kopieerd een joggie (13 jaar) mijn hele site! Kijk en vergelijk:

www.webkids.nl.tp
www.myprofile.nohosting.nl

Alleen de naam is anders! Ik heb de voorwaarden en content zelf bedacht en ik werd er wel even heel kwaad van!

Misschien ga ik binnekort ook een site maken die in actie komt tegen geripte sites!

Groeten Gerben
Gewijzigd op 07/04/2005 20:16:00 door Gerben
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:21:55
 
Winston Smith

Winston Smith

07/04/2005 19:43:00
Quote Anchor link
Je kan hem ook mailen en vriendelijk vragen hoe die aan zijn website komt, dat je precies eenzelfde website hebt en dat indien het gekopieerd is, dat een schending is van het auteursrecht en je schadevergoeding kan eisen.

Om meteen zijn site te gaan verkloten is ook weer zo lullig. Dat knulletje is 13 jaar, waarschijnlijk schrikt bovenstaande meer af dan meteen te spammen, en heeft hij niet eens in de gaten dat je niet iemand anders site mag kopiëren.
 
Gerben

Gerben

07/04/2005 19:48:00
Quote Anchor link
Hij weet het maar al te goed! Hij heeft een hostingbedrijf (www.fun-4u.nl) en zit bij mij op school. Hij vond mij (een half jaar geleden) aardig en ik mocht "directuer" worden. Hij maakte de site ik regelde de rest. Toen hij de site klaar had bekeek ik hem en zei "prescies het zelfde als icehosting.nl!" Hij zij: '"ja het is illegaal maar niemand die het ziet". Behalve ik (en vele andere) dan. Toen kregen we ruzie.

Dus hij weet best dat het niet mag, misschien is het niet de beste oplossing (zie bericht boven) maar wie weet er een andere oplossing?
 
Mitch X

Mitch X

07/04/2005 19:53:00
Quote Anchor link
Je kunt via PHP een valse mailafzender gebruiken.
Gebruik daarvoor dan een al dan niet verzonnen stoer klinkende stichting oid :P
 
Gerben

Gerben

07/04/2005 20:01:00
Quote Anchor link
Goed idee, iemand misschien een voorbeeldmail?
 
Mitch X

Mitch X

07/04/2005 20:06:00
Quote Anchor link
Moet alles voorgekauwd worden? :P
 
Winston Smith

Winston Smith

07/04/2005 20:07:00
Quote Anchor link
Kan ook vanaf je eigen pc met telnet dacht ik. Moet je alleen een mailserver vinden die open-relay toestaat.
 
Gerben

Gerben

07/04/2005 20:16:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de tips!
 
PHP erik

PHP erik

07/04/2005 20:26:00
Quote Anchor link
Anders wil ik wel effe een mailtje voor je sturen namens Stiching WeetIkVeelWat

Fun 4u is trouwens niet eens een echt bedrijf, hij staat niet in het handelsregister ingeschreven. Beetje raar allemaal dus.
 
Gerben

Gerben

07/04/2005 20:27:00
Quote Anchor link
Neej het was een free host, de server staat bij hem thuis. Maar stuur maar ene mailtje namens Stichting Auteursrechtenbescherming Nederland
 
Thijs X

Thijs X

07/04/2005 20:40:00
Quote Anchor link
Wat een zielig triest ventje is dat die dat heeft gekopieerd :S Kzou zegge gooi een html boek naar zn hoofd waarin tut staan over hoe je een site maakt :P
nja kzou idd een mail sturen ja dan schrikt die wel (6)
 
Gerben

Gerben

07/04/2005 20:49:00
Quote Anchor link
<!-- Mirrored from www.wyger.nl/usr/web-kids/ouders.htm by HTTrack Website Copier/3.x [XR&CO'2003], Tue, 05 Apr 2005 15:53:09 GMT -->

Het harde bewijs!
 
Arend a

Arend a

07/04/2005 21:12:00
Quote Anchor link
Maak je niet dik, en niet te druk om zijn kinderachtige gepiel. Als je het script van cu2 jat heb je nog niet de leden en vaste mensen van cu2. Hij heeft nauwelijks content (iets waar ik je site nog niet op kan betrappen, daar ik niet inlog).
 
Alfred -

Alfred -

07/04/2005 22:40:00
Quote Anchor link
Ach... En dan maar wat gaan faken met mails, of eventueel zelfs bombs...
Lekker volwassen reactie.. Het is opzich niet leuk als ze je layout etc rippen, maar wat doe je eraan? Met wat mailbombs zal je hem niet afschrikken.. Althans, mij toch al zeker niet.. Ik zou er net meer fun in krijgen om te kijken hoe de ander zich opjaagt in zoiets...

Je kan zoiets gewoon best negeren, en luisteren naar Arend:
Quote:
Als je het script van cu2 jat heb je nog niet de leden en vaste mensen van cu2.


Edit: Trouwens, een fake mail, gewoon volledige headers opvragen, en je weet perfect van waar deze kwam... :)
Gewijzigd op 07/04/2005 22:41:00 door Alfred -
 
PHP erik

PHP erik

07/04/2005 22:43:00
Quote Anchor link
Quote:
Althans, mij toch al zeker niet.. Ik zou er net meer fun in krijgen om te kijken hoe de ander zich opjaagt in zoiets...


Dan vraag ik me af wie er hier volwassen is.. lol...
 
Alfred -

Alfred -

07/04/2005 22:47:00
Quote Anchor link
PHPerik:
Quote:
Althans, mij toch al zeker niet.. Ik zou er net meer fun in krijgen om te kijken hoe de ander zich opjaagt in zoiets...


Dan vraag ik me af wie er hier volwassen is.. lol...


Ik heb dan ook nergens gezegd dat ik volwassen ben... :)
 
- SanThe -

- SanThe -

07/04/2005 22:59:00
Quote Anchor link
Heeft de aktie al effect?

www.webkids.nl.tp
Ziet er cool uit

www.myprofile.nohosting.nl
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.33 Server at www.myprofile.nohosting.nl Port 80
 
Jelmer -

Jelmer -

07/04/2005 23:41:00
Quote Anchor link
Of hij heeft zijn webservertje uitgezet.

PS: hoe kan hij je site kopieren als hij de scripts niet heeft? Hij heeft nu alleen den lay-out. Ik zou hoogstens een netjes berichtje achterlaten om hem er even op te attenderen dat het orgineel van de layout door jouw is bedacht, en dat hij deze wel mag gebruiken zolang hij maar niet gaat beweren dat hij de layout zelf heeft gemaakt en hij moet jouw naam even ergens vermelden.

Het is ook wel een beetje een compliment. Hij vind blijkbaar jouw layout zo goed dat hij jouw template kopieert, en niet een van de andere miljoenen sites op internet.
 
Gerben

Gerben

09/04/2005 09:35:00
Quote Anchor link
Ja dat klopt wel. Ik heb hem gesproken op school en zei dat de site offline was. Dat heb ik gecontroleerd en ja hoor, een nieuw layout. De voorwaarden zijn nog wel van mij maar hij heeft ze aangepast. Daar maak ik me niet druk over...
 

09/04/2005 15:21:00
Quote Anchor link
Jelmer:
Het is ook wel een beetje een compliment. Hij vind blijkbaar jouw layout zo goed dat hij jouw template kopieert, en niet een van de andere miljoenen sites op internet.

Tja of hij wil gewoon weinig tijd/moeite in een goede zelf verzonnen layout stekken.

Quote:
Wanneer zal de groote layout ideeën box opraken?

Wie zal het weten, er zijn zoveel websites met zoveel layouts, het is onmogelijk lijkt mij om te controlleren of jouw ontwerp al een keer is gebruikt.



Ik zou idd gewoon een fake mail zenden, namens Stichting Internet Auteursrecht (met enkele links naar bijvoorbeeld http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/home.asp?metnaam=auteursrecht)

Dat schrikt meestal toch wel genoeg af. Verzend het wel op een werkdag, anders val je zo snel op.
 
Onbekend onbekend

onbekend onbekend

09/04/2005 16:27:00
Quote Anchor link
En hoe weten wij zeker dat jij niet de gene bent die de website heeft gecopiëerd?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.