komma niet escapen, wel beveiliging

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »
Luke Banning

Luke Banning

28/12/2006 16:03:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Misschien dat het een beetje vreemde topicnaam is, maar het is niet makkelijk in een kleine zin uit te leggen ;-).
Ik heb een stukje waarin ik een bericht post, hij word zo ver mogelijk beveiligd.
Nu heb ik deze code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$ReactieBericht
= mysql_real_escape_string(nl2br(htmlspecialchars(eregi_replace('[^ ]{255,}', '...', trim($_POST['Bericht'])))));
?>

Maar hoe kan ik er voor zorgen dat het wél veilig blijft maar dat ik ook een hoge komma voor bijvoorbeeld een woord "foto's" kan invoeren zonder dat deze ge-escaped word met een slash?
Groet
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 00:25:20
 
Paul K

Paul K

28/12/2006 16:37:00
Quote Anchor link
Daarna dat rare wat je krijgt weer terug veranderen?
evt met str_replace......
 
Luke Banning

Luke Banning

28/12/2006 16:39:00
Quote Anchor link
Volgens mij maak je hem juist daarmee ook weer minder veilig?
Ik heb het idee dat als je dat doet dat je hem dus eerst veilig maakt en dan met jou ideetje hem weer onveilig maakt?
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

28/12/2006 16:50:00
Quote Anchor link
waarom zou je willen dat deze niet ge'escaped word? dan word het namelijk een beetje onveilig als je ' niet laat escapen..
 
Luke Banning

Luke Banning

28/12/2006 17:02:00
Quote Anchor link
Zoals ik al zei Terence, maar als ik een bericht post bijvoorbeeld:
Quote:
He leuke site,
waar heb je die foto's vandaan?
Groet

dan krijg ik als output:
Quote:
He leuke site,
Dan krijg ik dus foto\'s
Groet
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Luke Banning
 
Frank -

Frank -

28/12/2006 17:04:00
Quote Anchor link
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$ReactieBericht
= mysql_real_escape_string(nl2br(htmlspecialchars(eregi_replace('[^ ]{255,}', '...', trim($_POST['Bericht'])))));
?>
Waar ben je in vredesnaam mee bezig? Met zo veel functies in 1 regel, zie je door de bomen het bos niet meer en gaat het gegarandeerd fout.

Ik snap bv. al niet wat nl2br en htmlspecialchars in deze regel code doen. Deze functies gebruik je wanneer je output in html-formaat naar het scherm toestuurt. Dat zal dus nooit en te nimmer i.c.m. mysql_real_escape_string voorkomen, die gebruik je om data naar de database te sturen. Een grote tegenstrijdigheid dus.
 
Frank -

Frank -

28/12/2006 17:08:00
Quote Anchor link
Luke Banning schreef op 28.12.2006 17:02:
Zoals ik al zei Terence, maar als ik een bericht post bijvoorbeeld:
Quote:
He leuke site,
waar heb je die foto's vandaan?
Groet

dan krijg ik als output:
Quote:
He leuke site,
Dan krijg ik dus foto\'s
Groet
Ja, en? Dat is toch ook de bedoeling? Of wil je dat jouw query in het honderd loopt?

Ik heb van Jan Koehoorn de volgende functie eens gekregen om data op de juiste manier in een MySQL-database weg te schrijven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?function quote_smart ($value) {
    if (get_magic_quotes_gpc ()) {
      $value = stripslashes($value);
    }
    if (version_compare (phpversion (),"4.3.0") == "-1") {
      return mysql_escape_string ($value);
    }
    else {
      return mysql_real_escape_string ($value);
    }
  }
?>
 
Luke Banning

Luke Banning

28/12/2006 17:13:00
Quote Anchor link
Inderdaad is dat de bedoeling ja.
Maar als jij ergens een bericht plaatst wil jij dan \'s?
Doet die functie dan wel goed de output met die 's?
 
Frank -

Frank -

28/12/2006 17:17:00
Quote Anchor link
Deze functie doet helemaal niets met output, je gebruikt hem wanneer je gegevens naar de database toestuurt. Niet wanneer je gegevens van de database retour krijgt.

En hoe die gegevens er uitzien, dat kun je zelf snel even testen.

Ps. Rommel die nu in jouw database staat, zal natuurlijk altijd rommel blijven... Tenzij je de boel gaat opschonen.
 
Bo az

Bo az

28/12/2006 17:17:00
Quote Anchor link
Zoals Frank al terecht opmerkt hebben output en iets in de database zetten niks met elkaar te maken.

Als je iets in de database zet, doe je dat zoals de gebruiker het in geeft, dus geen nl2br en al helemaal geen htmlspecialchars, alleen mysql_real_escape_string om te zorgen dat je database niet in de soep loopt.

Als je de data er uit haalt kijk je wat je er mee wil, heb je lastige slashes -> strip_slashes()
Wil je geen html -> htmlentities () (gebruiik deze en niet htmlspecialchars!!)
etc
etc

Edit:
Op die manier kan je nog alle kanten op met je data zonder dat je dubbele bewerkingen hebt. Dat zou namelijk zonde zijn
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
 
Niek s

niek s

28/12/2006 17:24:00
Quote Anchor link
Luke, je moet bij de input dus mysql_real_escape_string() gebruiken.

Daarna, bij de query om het uit de database te halen, en je gaat het op het scherm zetten, gebruik je stripslashes()

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
//voorbeeldje
$sql = "INSERT INTO tabel (veld) VALUES('".myqsl_real_escape_string($_POST['waarde'])."')"; // Insert gegevens
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); // Tsja, uitvoeren.. (alleen debug, anders mysql_error() weghalen)
$sql = "SELECT veld FROM tabel WHERE henk = 'annie'";  // Lees gegenves
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()) // Alleen debuggen, anders mysql_error() weghalen.
while($fetch = mysql_fetch_array($res)) { // Aangenomen dat er meerdere results zijn (anders kon de while() weg)
     echo "Het veld genaamd ' veld ' heeft dit als waarde:".stripslashes($fetch['veld'])."<br />"; // Gegevens outputten
}
?>


Typo's onder voorbehoud...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door niek s
 
Luke Banning

Luke Banning

28/12/2006 17:26:00
Quote Anchor link
Ok allemaal :)
Ik ga aan het werk ;-)
Maar wat ik me dan nog afvraag is als je hem een stripslashes geef of ie dan nog steeds veilig is?
Maar alvast bedankt voor de kritiek, daar kunnen we wat mee ;-)
 
Frank -

Frank -

28/12/2006 17:29:00
Quote Anchor link
Lees de functie nog eens goed door:
1) Als get_magic_quotes_gpc () TRUE is, strip dan de slashes.
2) Ga mysql_escape_string of mysql_real_escape_string toepassen.

Kortom, er wordt altijd geescaped en wel zo dat je later geen last hebt van slashes in de output. mysql_escape_string of mysql_real_escape_string wordt namelijk gebruikt en niet een onbetrouwbare functie van PHP (magic_quotes).
 
Niek s

niek s

28/12/2006 17:29:00
Quote Anchor link
Luke Banning schreef op 28.12.2006 17:26:
Ok allemaal :)
Ik ga aan het werk ;-)
Maar wat ik me dan nog afvraag is als je hem een stripslashes geef of ie dan nog steeds veilig is?
Maar alvast bedankt voor de kritiek, daar kunnen we wat mee ;-)


Tuurlijk is het veilig! Want dan ga je op dat moment niks in de database zetten, en kan er dus ook niks mis gaan.
Misschien dat mijn voorbeeldje hier boven wat duidelijkheid verschaft?
 
Luke Banning

Luke Banning

28/12/2006 17:31:00
Quote Anchor link
Oke oke :)
Ja het is duidelijk, bedankt :)
Na een flink aantal keren extra doorlezen snap ik hem :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.