Kopier 1 rows naar een andere tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

ScrapZz nl

ScrapZz nl

14/12/2012 19:28:40
Quote Anchor link
Hey,

Ik heb de hele internet afgezocht maar kan het niet voor elkaar krijgen hoe ik 1 row
naar een andere tabel kan verplaatsen ik wil dit doen omdat ik al de oude leden van me website
heb verplaats naar een andere tabel en deze leden kunnen door een link hun account terug zetten
alleen dat over zetten lukt dus niet dit had ik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
  $query
= mysql_qeury('INSERT INTO Leden SELECT * FROM Leden_Oud WHERE Aanmaak = "'.$id.'" ');
?>

wie kan me helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:05:33
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/12/2012 19:44:40
Quote Anchor link
Wat lukt er niet?

Als je
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysql_qeury
hebt, zal het vermoedelijk niet lukken.
Foutafhandeling / error-reporting hadden je ongetwijfeld op weg kunnen helpen.
 
ScrapZz nl

ScrapZz nl

14/12/2012 19:47:43
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 14/12/2012 19:44:40:
Wat lukt er niet?

Als je
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysql_qeury
hebt, zal het vermoedelijk niet lukken.
Foutafhandeling / error-reporting hadden je ongetwijfeld op weg kunnen helpen.


Fatal error: Call to undefined function mysql_qeury() in /home/imgonhdb/domains/scrapzz.nl/public_html/acount_activeren.php on line 25

Ik zal niet weten hoe ik het moet doen dat lukt me niet ;)
 
Erwin H

Erwin H

14/12/2012 19:50:38
Quote Anchor link
En hier wordt het dus HEEEEEEL erg belangrijk dat je het advies overneemt wat hier zo vaak gebezigd wordt: GEEN * gebruiken in je queries.

Waarom is dat zo belangrijk? Omdat je het nu aan de database laat welke kolom in welke kolom gecopieerd wordt, als er al een gelijk aantal kolommen is. Als jij in je nieuwe leden tabel net een ander CREATE statement hebt gebruikt waarbij twee kolommen andersom staan, dan ga je hier volkomen de fout in. MySQL zal namelijk niet naar de kolomnamen kijken, maar naar de volgorde in zijn eigen overzicht.

Dus: bij dit soort queries ALTIJD, maar dan ook ALTIJD de kolommen volledig uitschrijven en zorgen dat je het correct aantal kolommen hebt en dat je de juiste volgorde aanhoudt!

Toevoeging op 14/12/2012 19:51:40:

ScrapZz nl op 14/12/2012 19:47:43:
mysql_qeury()

Ik zal niet weten hoe ik het moet doen dat lukt me niet ;)

Tja, als je niet het verschil weet tussen mysql_qeury en mysql_query, dan wordt het natuurlijk heel erg lastig....
 
John D

John D

15/12/2012 00:55:04
Quote Anchor link
Verder moet je je afvragen of je wel alles van de ene naar de andere tabel wil processen. Het is wel grappig maar gegevenstechnisch totaal onnodig. Je kan een user record gewoon uitbreiden met een veldje account_beeindigd of iets dergelijks. Je hoeft dan verder niks te programmeren om heen en weer te kopieren. Een soort van archief tabel zou misschien nuttig kunnen zijn bij miljoenen leden waar er ooit slechts enkele van terugkeren, maar nogmaals het kopieren is eigenlijk onzin.
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

15/12/2012 10:10:06
Quote Anchor link
ScrapZz nl op 14/12/2012 19:47:43:
Obelix en Idefix op 14/12/2012 19:44:40:
Wat lukt er niet?

Als je
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysql_qeury
hebt, zal het vermoedelijk niet lukken.
Foutafhandeling / error-reporting hadden je ongetwijfeld op weg kunnen helpen.


Fatal error: Call to undefined function mysql_qeury() in /home/imgonhdb/domains/scrapzz.nl/public_html/acount_activeren.php on line 25

Ik zal niet weten hoe ik het moet doen dat lukt me niet ;)


Wat Obelix bedoeld is dat je tekst verkeerd is... Je hebt qeury ipv QUERY (e en de u omgedraaid)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.