koppelen van gegevens uit 2 tabellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

15/09/2014 21:32:01
Quote Anchor link
Goede avond,

Ik heb een probleem waar ik al een tijdje mee zit, maar kom er helaas niet uit.
Een gebruiker kan een wedstrijd aanmaken op mijn website, wanneer hij dit doet moet hij eerst een titel en daarna een categorie opgeven. Daarna wordt de gebruiker doorverwezen naar de pagina 'step2.php'. Deze pagina slaat de titel naam op in een database (tabel 1).

Wanneer de gebruiker de vragen invult die bij de wedstrijd horen, worden deze gegevens opgeslagen in een andere database (tabel 2).

Het probleem wat ik nu moet verhelpen is het volgende:
wanneer alle vragen zijn opgeslagen in tabel 2, moet er automatisch het id van de gegevens van tabel 1 (waar de titel in staat) bijkomen.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Mocht je een andere manier hebben wat volgens jou veel makkelijker is, mag je dat natuurlijk ook vermelden!!

Alvast heel erg bedankt!

Jules
Gewijzigd op 15/09/2014 21:55:34 door Jules Kreutzer
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:54:46
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2014 21:49:01
Quote Anchor link
Waarom gebruik je twee databases?
 
Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

15/09/2014 21:51:36
Quote Anchor link
Om de inhoud van de vragen gescheiden te houden van de wedstrijden die gestart zijn en omdat ik niet wist hoe ik het voor elkaar ging krijgen om de gegevens die ik op moet slaan in 1 database te zetten
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2014 21:53:12
Quote Anchor link
Voor de duidelijkheid, we hebben databases, en daarin staan tabellen. Die tabellen hebben kolommen en in die tabellen staan rijen met waardes (of niet) voor die kolommen.
 
Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

15/09/2014 21:56:05
Quote Anchor link
Foutje van mij, database 1 en database 2 moet "tabel 1" en "tabel 2" worden...
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/09/2014 02:32:09
Quote Anchor link
wedstrijden (tabel 1):
- id
- titel
- categorie

vragen(tabel 2):
- id
- wedstrijd_id
- vraag

in de tabel 'vragen' sla je dus het (unieke) id op van de wedstrijd uit de tabel 'wedstrijden'.

Later kun je met een JOIN in je query in één klap alle benodigde gegevens uit de tabellen trekken.
 
Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

16/09/2014 08:57:50
Quote Anchor link
Weet je misschien een handige tutorial voor me want heb nog niet met JOIN gewerkt. Met tutorial bedoel ik een tutorial waarbij ik uitleg krijg hoe ik het laatste record of de laatste titel die aangemaakt is van die gebruiker.

Bij een snelle zoek op google zie ik alleen uitleg hoe ik alle records van een tabel kan zoeken


Heb al een tutorial gevonden
Gewijzigd op 16/09/2014 09:11:19 door Jules Kreutzer
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.