koppeling naar Google Calendar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

 bjorri geen

bjorri geen

29/03/2011 09:36:24
Quote Anchor link
Voor een verenigingswebsite heb ik een kalender/agenda geschreven met php en mysql, vast geen hoogstandje maar het werkt al meer dan een jaar naar tevredenheid. Graag wil ik een koppeling maken naar een (verenigings)Google calendar zodat vermeldingen op de webkalender ook in die Google calendar verschijnen.

Of te wel hoe krijg ik het voor elkaar om geautomatiseerd een datum en een 'eventnaam' in de google calendar te plaatsen en evt te updaten (als het al kan). Het gaat puur om éénrichtingsverkeer, wijzigingen gebeuren uitsluitend op de verenigingssite.

Met iCal of zo iets zou dat moeten kunnen. Als iemand me een zetje in de goede richting kan geven ben ik weer helemaal gelukkig.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:28:51
 
John D

John D

29/03/2011 10:15:54
Quote Anchor link
even googlen op: "google calendar api"
 
 bjorri geen

bjorri geen

29/03/2011 11:35:51
Quote Anchor link
Dank je, dit is het zetje wat ik zocht. Vanavond maar eens besturderen en kijken of ik het kan behappen.
 
Veur Heur

Veur Heur

29/03/2011 14:38:55
Quote Anchor link
Als je iets hebt, post het hier dan even, is altijd handig voor mensen die er ook mee bezig zijn. Er is namelijk weinig over te vinden m.u.v. het Zend Framework.
 
 bjorri geen

bjorri geen

29/03/2011 18:08:41
Quote Anchor link
Helaas vergt dit zaken die mijn hoster niet ondersteund. Daarnaast klinkt het dermate ingewikkeld dat ik er niet aan ga beginnen. Eigenlijk had ik gehoopt dat je via een url ofzo gewoon de gewenste info kan plaatsen.

Jammer maar met de hand bijhouden is ook te overzien in mijn geval.
 
Veur Heur

Veur Heur

29/03/2011 19:28:52
Quote Anchor link
Wat wordt niet ondersteund?

<edit>Trouwens: kijkende naar de opties van de kalender, is het mogelijk deze te openen als xml (rss), ical en html. Hier moet toch wel iets te mee te doen zijn?</edit>
Gewijzigd op 29/03/2011 19:33:26 door Veur Heur
 

29/03/2011 19:38:53
Quote Anchor link
bjorri geen op 29/03/2011 18:08:41:
Helaas vergt dit zaken die mijn hoster niet ondersteund. Daarnaast klinkt het dermate ingewikkeld dat ik er niet aan ga beginnen. Eigenlijk had ik gehoopt dat je via een url ofzo gewoon de gewenste info kan plaatsen.

Jammer maar met de hand bijhouden is ook te overzien in mijn geval.



Wat voor zaken ondersteund je host dan niet?
 
 bjorri geen

bjorri geen

29/03/2011 21:52:15
Quote Anchor link
In de handleiding staat een testscript. als ik dat op de site zet is alleen de eerste regel groen. Verder alles rood en foutmeldingen. Omdat het een werkende site is ga ik zeker niet experimenteren met van alles watdewerking kan verstoren.

@Opolo: rss e.d. kan dat dan twee kanten uitwerken? Volgens mij kan je daarmee alleen exporteren vanuit de Calendar. Ik wil alleen importeren (en wijzigen cq deleten)
Gewijzigd op 29/03/2011 21:53:27 door bjorri geen
 
Veur Heur

Veur Heur

29/03/2011 22:26:55
Quote Anchor link
@bjorri : met RSS kun je inderdaad alleen maar data ophalen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.