Koppeling van twee databases

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John de Winkel

John de Winkel

21/12/2010 08:59:23
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb een forum van SMF en een shop die daaronder hangt van osCommerce.
Nu wil ik graag dat iemand die zich registreert op het forum automatisch 'klant' wordt in de shop. Een geregistreerde krijgt namelijk wat korting.

Het emailadres en het password moet dus worden overgezet naar de shop. Probleem is echter dat beide passwords encrypted zijn!!!

Is hier een oplossing voor?

Groet,
John
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 18:33:18
 
Maarten PHP

Maarten PHP

21/12/2010 09:01:21
Quote Anchor link
Ja, met inloggen slaat hij als session het normale password op
of in database nog een normaal password
Gewijzigd op 21/12/2010 09:02:16 door Maarten PHP
 
John D

John D

21/12/2010 09:05:42
Quote Anchor link
Gnotrgnotr gnotrgnotr op 21/12/2010 09:01:21:
Ja, met inloggen slaat hij als session het normale password op
of in database nog een normaal password
@gnotrgnotr gnotrgnotr
Gave oplossing, hier zal TS erg blij mee zijn!!

@John, heb je al eens uitgezocht of de passwords met dezelfde methode worden gecrypt? Verder moet je uitzoeken hoe beide applicaties de toegang toestaan en vasthouden. Gebeurt dat met cookie- of session- variabelen? Kortom veel analyse voordat je een plan kan maken om het te combineren.
Gewijzigd op 21/12/2010 09:10:30 door John D
 
John de Winkel

John de Winkel

21/12/2010 09:10:51
Quote Anchor link
John D op 21/12/2010 09:05:42:
Gnotrgnotr gnotrgnotr op 21/12/2010 09:01:21:
Ja, met inloggen slaat hij als session het normale password op
of in database nog een normaal password
@gnotrgnotr gnotrgnotr
Gave oplossing, hier zal TS erg blij mee zijn!!


Ghehe,

De vraag is dus of de beide gegevens automatisch naar de andere database kunnen worden overgevoerd. Als iemand me kan vertellen hoe dat moet worden gedaan dan kan ik natuurlijk eenvoudig zelf even uitvlooien of die passwords nog 'hetzelfde' zijn.
Dat zien we dan wel weer haha.

Alvast bedankt voor de reacties

Toevoeging op 21/12/2010 09:15:32:

John D op 21/12/2010 09:05:42:
@John, heb je al eens uitgezocht of de passwords met dezelfde methode worden gecrypt? Verder moet je uitzoeken hoe beide applicaties de toegang toestaan en vasthouden. Gebeurt dat met cookie- of session- variabelen? Kortom veel analyse voordat je een plan kan maken om het te combineren.


Pffftt, dat weet ik echt niet. Dat zou ik dan op beide fora na moeten vragen.
Ik kom hier dan nog even op terug John.

Er zal toch wel al een keer één of andere gek als ik hetzelfde hebben gedaan of zo?
Meestal ben ik niet de eerste met dit soort intelligente ideeën ghehehe.

Ik ga dus nog even huiswerk doen.
 
John D

John D

21/12/2010 09:43:08
Quote Anchor link
@John
Zoek ook uit hoe beide applicaties de toegang toestaan en vasthouden. Een simpel voorbeeld: Een willekeurig forum gebruikt bijvoorbeeld een cookie met een variabele $_COOKIE['logged_in']=TRUE en een webwinkel gebruikt een cookie $_COOKIE['ingelogd']=1 dat moet je uitzoeken en proberen vanuit beide applicaties beide cookies tegelijk te manipuleren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.