Kritische blik op nieuwe lay-out

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joeri de Groot

Joeri de Groot

21/06/2010 22:42:28
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Voor een nieuw te ontwikkelen website heb ik een lay-out ontworpen. Het is de bedoeling dat mensen hun eigen programma's kunnen uploaden en dat anderen deze (tegen betaling) weer kunnen downloaden.
Het gaat verder even niet om het hele uitgewerkte plan erachter, maar meer om de lay-out.

Ik hoor heel graag jullie mening! Alle kritiek is welkom (mits het onderbouwd is, want met een uitspraak als 'lelijk' kan ik natuurlijk niets).

Link naar lay-out: http://www.codedpreview.com/previews/86161643/

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd!
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 08:20:46
 
Niek s

niek s

21/06/2010 22:51:50
Quote Anchor link
Kritisch ?
Get rid of the scrollbar! (horizontal)

Edit: oh het is een afbeelding, dan heb ik niets gezegd. ;-)

Verder vind ik het aantrekkelijk, maar:
-Het kopje "Overzicht van beschikbare programma's" is niet even lang als die kolommen. IK weet nou niet wat mooier is,maar dit ziet er een beetje vreemd uit?
- Ik snap neit wat de afbeelding te maken heeft met de rest van het ontwerp, en met het bedrijf. Hoeft er ook niet altijd iets mee te maken hebben, maar je hebt een blauw ontwerp en dan een gras/hooi veld als plaatje. vind ik een beetje vreemd?
Gewijzigd op 21/06/2010 22:58:20 door niek s
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

21/06/2010 22:57:09
Quote Anchor link
Heel netjes. Rustig en mooi. Ik denk dat de gebruiksvriendelijkheid voor deze website wel goed zit.

Echter vindt ik het icon boven in de browser (favicon.ico) niet mooi. de kleuren vloeken een beetje met elkaar en als dat het logo uitstraalt komt het nergens terug op de website (maar weet niet of dat zo is natuurlijk).

En ik vindt de tekst "De grootste verzameling programma's" wat rommelig. Wel mooi maar net iets te rommelig denk ik. Het zou misschien iets beter zijn als dat wat strakker is.

Als laatste vindt ik de kleur van de footer te licht. Die zou ik dezelfde kleur maken als het blauw op de achtergrond.

Maar verder vindt ik hem mooi.

Edit:

scrollbalk is inderdaad een puntje maar dat is omdat het een afbeelding is hoop ik.
Gewijzigd op 21/06/2010 22:58:49 door Bas IJzelendoorn
 
Joeri de Groot

Joeri de Groot

21/06/2010 23:23:21
Quote Anchor link
Heel erg bedankt voor jullie opmerkingen niek en Dutch Guy, echt fijn!
Het is nu inderdaad nog even een afbeelding, in de echte site gaat die scrollbalk gelukkig verdwijnen :-)

@niek: de afbeelding heeft inderdaad vrij weinig te maken met programmeren e.d. Ik heb daar ook een tijd lang over nagedacht, maar om het als geheel een beetje aantrekkelijk te laten ogen, heb ik toch maar een neutraal landschap gekozen.

De kleur blauw komt terug in de lucht, maar inderdaad niet in het gras (anders werd het weer zo blauw dacht ik). Als iemand tips/ideeën heeft voor die afbeelding: heel graag (want ik ben er zelf ook nog een beetje onzeker over).

@dutch guy: het favicon is afkomstig van de uploadsite zelf en hoort er dus gelukkig niet bij ;) Ik ga nog even kijken naar het lettertype van "de grootste verzameling programma's", ook inderdaad een goed punt om nog even aandacht op te vestigen!

Footerkleur: helemaal gelijk in, die ga ik dezelfde kleur maken als de achtergrond!

Nogmaals bedankt voor jullie moeite en ik hoop dat er nog wat mensen bereid zijn er even naar te kijken ;)

Groeten,
 
Piet Verhagen

Piet Verhagen

21/06/2010 23:26:11
Quote Anchor link
Quote:
Echter vindt ik het icon boven in de browser (favicon.ico) niet mooi. de kleuren vloeken een beetje met elkaar en als dat het logo uitstraalt komt het nergens terug op de website (maar weet niet of dat zo is natuurlijk).

Dat is de fav icon van www.codedpreview.com.
 
Joeri de Groot

Joeri de Groot

21/06/2010 23:33:43
Quote Anchor link
Ja inderdaad. Nog even een vraagje: vinden jullie het geheel niet 'te blauw' worden?

Iemand misschien nog ideeën wat ik met de afbeelding aan de bovenkant kan doen?
 
Jelmer -

Jelmer -

22/06/2010 00:09:48
Quote Anchor link
De afbeelding aan de bovenkant... Misschien iets wat meer relevant is voor de applicaties die je aanbiedt? Zie bijv. Apple's appwall, ter inspiratie. Een hobbelig weiland met hooirollen... het doet me een beetje denken aan XP's teletubby-landschap. Te blauw vind ik hem niet.

Ik denk dat je het zoeken iets te ingewikkeld maakt. Ik zou het gewoon zoeken op naam houden (neemt ook minder ruimte in, hoeft je afbeelding niet meer zo hoog) wat simpeler en daardoor meer uitnodigend is. Intypen hoeveel sterren en maximale prijs is wat vreemd, omdat dat waarden zijn die sterk beperkt zijn. En reken maar dat mensen daar "vier" in gaan vullen. Ik zou dat eventueel in de zijbalk bij je zoekresultaten, als categorieen doen. Zie ebay en Google.

Van mij mogen er trouwens wel meer apps per pagina getoond worden. Ik scroll liever dan dat ik m'n muis moet richten en klikken. Je [volgende pagina] knop is wel prettig groot, dat is een pluspunt. Ik zou de pagina-navigatie ook aan de bovenkant van de resultaten zetten. Vooral de "pagina 1 van 4", zodat je in een oogopslag kan zien of je niet te specifiek hebt gezocht, of te ruim.

Ik neem aan dat je nog even goed oplet bij de knopjes op de programma's, die vallen nu net buiten het vakje. Ook zie ik dat je voor je apps en de pagina zelf een andere manier van schaduw gebruikt als voor je kopjes ("advertentie") en je zoek-knop. Misschien komt het net wat professioneler, beter uitgedacht over wanneer je die schaduwen gelijk trekt.

Ik zie het nu pas, maar je hebt maar 4 sterretjes? En ik vind ze zelf wat ver uit elkaar staan. Alsof er volle spaties tussen zitten. Ik zou er 5 sterretjes van maken. Dan ben je en die overdreven ruimte tussen de sterretjes kwijt, en heb je je rating gelijk getrokken met de rest van de wereld. 1-10, slecht/onvoldoende/voldoende/goed/prima, 1-5, dat kan je allemaal in elkaar omrekenen. 4 sterretjes niet. Volgens mij gebruiken de meeste websites 5 sterretjes.

Verder ben ik wel benieuwd naar de hover/active substijlen. Die kan je moeilijk laten zien in een plaatje, maar maken soms wel het verschil. En misschien moet je ook straks, wanneer je het afmaakt, even goed letten op de uitlijning. Het plaatje zit net niet op de lijn met de streep op de achtergrond. En de subtitel, "de grootste verzameling programma's", loopt die ook ergens horizontaal gelijk aan?
 
John Cena

John Cena

22/06/2010 10:46:08
Quote Anchor link
Ik zou die knop overzicht van alle beschikbare programma's inderdaad ook wijzigen, die valt buiten de toon, voor de rest, super!
 
Joakim Broden

Joakim Broden

22/06/2010 11:00:57
Quote Anchor link
Aller eerst wil ik zeggen dat het ontwerp leuk is, maar zijn nog een paar puntjes, ik vind de kleur blauw die je als achtergrond hebt (de achtergrond dus (die dikke blauwe balk) te licht. Die zou ik juist dezelfde kleur maken als de footer.

In het logo komt zwart voor en in de website juist niet. Probeer iets meer zwart te verwerken (bijvoorbeeld font kleur)

Het font van 'De grootste verzameling blabla' past niet bij de site, je probeert een zakelijk ontwerp te maken en dan past dit font er niet bij.

idd de header foto past er niet bij, ik zou het meer iets te maken te laten hebben met software/hardware.

De knoppen bekijk en bestel vallen paar pixels buiten het kader, dit is wss met opzet gedaan maar ik vind dat niet mooi, ik zou ze juist paar pixels in het kader doen.

En hoe komt een gewone pagina met test en home pagina er uit te zien?

Voor de rest is hij goed :)
 
Niek s

niek s

22/06/2010 11:18:48
Quote Anchor link
Nu ik naar de live site heb gekeken, heb ik een ander idee over het geheel.

De layout komt bij mij meer over als een soort blog layout, of als de site van Ben. :) (vanwege het blauw, maar in ieder geval een "producten" site)

Dan vind ik de huidige layout beter passen
 
Joeri de Groot

Joeri de Groot

23/06/2010 21:00:24
Quote Anchor link
Heel hartelijk dan voor de inspanningen allemaal!!
Ik ga nu aan de slag met al jullie tips om de lay-out verder te ontwikkelen en het resultaat zal ik een dezer dagen hier laten zien.

Nogmaals bedankt! (sorry voor mijn late reactie, maar de zon ging even voor m'n laptop ;)
 
Chris Avontuur

Chris Avontuur

07/07/2010 16:31:34
Quote Anchor link
Ziet er goed uit. Persoonlijk zou ik iets maken zodat je direct naar bijvoorbeeld pagina 3 kan springen. (vooral als er meer dan 10 pagina's zijn is dit wel makkelijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.