laatste geposte id

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koen B

Koen B

21/06/2007 23:17:00
Quote Anchor link
Hey

ik heb dit stukje code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
    mysql_query("INSERT INTO `klanten` (id,    fname, lname, phone, country, mail, password, unieke_code1, unieke_code2) Values ('', '".$fname."', '".$lname."', '".$phone."', '".$country."', '".$mail1."', '".$password1."', '".$unieke_code1."', '".$unieke_code2."')") or die(mysql_error());

    $select_klant_id = "SELECT * FROM klanten WHERE unieke_code1='".$unieke_code1." and unieke_code2='".$unieke_code2."'";
    $query_klant_id = mysql_query($select_klant_id);
    $klant_id = mysql_fetch_object($query_klant_id);


Hier post in eerst de klant in de tabel klanten. Omdat zijn id auto increasement is weet ik nog niet zijn id. Die probeer ik dus te sellecteren door de unieke code op de vragen. En dan zou daar bij $klant_id->id zijn id uit moeten komen. Maar er komt een error.

Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/theschoo/public_html/hosting/order.php on line 601

Ik denk dat mysql het nog niet allemaal heeft verwerkt voordat hij sellecteerd ofzo.
Wat doe ik fout? Of is er een andere manier om dit te doen,

Alvast bedankt, Koen
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:06:45
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

21/06/2007 23:20:00
Quote Anchor link
Zou je niet kunnen werken met:

php.net:
mysql_insert_id — Geef het id dat gegenereerd werd door de vorige INSERT query
 
Koen B

Koen B

21/06/2007 23:25:00
Quote Anchor link
dankje!
Dit is precies wat ik bedoel, hij werkt nu.
Wat gebeurd er als 2 mensen tegelijk posten? Kan het dan door elkaar gaan lopen?
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

21/06/2007 23:50:00
Quote Anchor link
Ik heb natuurlijk niet 100% kennis van een database server en de configuratie mogelijkheden die mijn ervaring en kennis in twijfel zouden kunnen brengen.

Maar gezien ik dit ooit jaren geleden ook mijzelf deze vraag stelde merkte ik op dat alle query's gewoon in een wachtrij komen te staan en éen voor éen worden uitgevoerd.

Dus het lijkt me te zeggen "Nee dat zal je niet overkomen".
 
Koen B

Koen B

22/06/2007 00:08:00
Quote Anchor link
oke, dat is mooi!
Bedankt voor je hulp
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

22/06/2007 00:09:00
Quote Anchor link
Graag gedaan!
 
Bo az

Bo az

22/06/2007 00:17:00
Quote Anchor link
mysql_insert_id maakt gebruik van het resource nummer, hier door is de return waarde afhankelijk van de connectie en dus niet van de gebruiker die de pagina bezoek. Kortom twee mensen die tegelijk de pagina openen hebben een ander resource id en zullen dus een ander nummer terug krijgen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.