Label writer aansturen met php of javascript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

11/04/2017 11:23:44
Quote Anchor link
Hallo,

Voor een klant hebben we al een geruime tijd een mooi systeem draaien voor opdrachten te verwerken. Er wordt o.a. een automatische voorraadkast mee aangestuurd.

Nu willen ze graag vanuit dat systeem (php) labels printen op een labelwriter.

Weet iemand met welke labelwriter dit het gemakkelijkste is?
Dus vanuit php (of desnoods javascript) een print opdracht versturen naar een labelwriter?

En heeft iemand misschien wat voorbeelden qua script?

Groeten
Ramon van Dongen
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 13:32:22
 
Kevin J

Kevin J

11/04/2017 11:35:16
Quote Anchor link
Er is hier al ooit een tutorial over geweest, met de volgende link zou je het kunnen doen:
https://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/dymo-labels-uitprinten-vanaf-een-database/654/uitleg/1715/
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

11/04/2017 11:36:09
Quote Anchor link
Bij mijn vorige werkgever gebruikten we Zebra printers, gestuurd via CUPS. Een simpel lpr commando stuurt dan de printopdrachten weg. Voordeel is dat je gebruik kan maken van ZPL, wat door veel partijen wordt ondersteund voor bijvoorbeeld verzendlabels, en we gebruikten het zelf om voorraadlocaties te labelen (met kleinere labels).
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

11/04/2017 11:38:40
Quote Anchor link
Maakt het nog een verschil dat er gebruik wordt gemaakt van shared hosting waar het systeem op draait?

De labelprinter hangt dus niet rechtstreeks aan de server waar ook php op draait.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

11/04/2017 11:40:53
Quote Anchor link
Dat hoeft niet, zolang de printer maar bereikbaar is, dit kan desnoods via een VPN.
 
Ivo P

Ivo P

11/04/2017 17:24:35
Quote Anchor link
Ik stuur ook printers aan via cups. Maar ik denk niet dat die weg gemakkelijk is, als het shared hosting betreft. De printer definities staan in mijn geval in de config file van Cups.

Daarnaast moet je zorgen dat de printers van buitenaf ook benaderbaar zijn, wat portforwarding en NAT in je router/modem vereist.

Toevoeging op 11/04/2017 17:25:05:

en het moet een netwerkprinter zijn, of via een netwerk device aan te sturen zijn
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

11/04/2017 18:00:50
Quote Anchor link
Het is in het geval van een shared hosting omgeving misschien niet de handigste keuze, maar wanneer je dit soort functionaliteit nodig hebt is shared hosting sowieso geen handige keuze. Dan wil je gewoon zelf je configuratie inregelen.

Uiteraard kun je ook gebruikmaken van de remote mogelijkheden van lpr: gooi een CUPS server in je eigen netwerk, met de toegangspoort geforward. Zal ook prima werken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.