Laravel - User model returns null in een controller functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Jeroen van Rensen

Jeroen van Rensen

27/05/2020 13:50:57
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben Laravel aan het leren en ik volg een tutorial van Laracasts waarin ik een clone van Twitter maak.

Ik heb een FollowController.php file, met de volgende code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php

namespace App\Http\Controllers;

use Illuminate\Http\Request;
use App\User as User;

class FollowController extends Controller
{
    public function store(User $user)
    {

        return $user;
    }
}
[
/code]

In mijn routes/web.php file heb ik een redirect naar deze store-functie als er een post request binnenkomt:

[
code]
Route::post('/follow', 'FollowController@store')->name('follow');
[
/code]

Hier wordt de post request aangemaakt (views/profile/show.blade.php):

[
code]
<
form action="{{ route('follow', $user->id) }}" method="post">
    @
csrf
    @if($user->id == 1)
        <
button type="submit" class="btn-edit">Edit Profile</button>
    @
else
        <button type="submit" class="btn-follow">Follow</button>
    @endif
<
/form>
[
/code]

Het vreemde is dat als ik op de knop klik, er een post request wordt gestuurd maar ik null terugkrijg. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

PS: Ik wil het User-Object terugkrijgen van de gebruiker waar deze gebruiker op heeft geklikt.
Voorbeeld: Ik ben User1, ik klik op volgen bij User14 dan wil ik het User-Object van User14 in mijn controller.

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 04:07:38
 
Jorn Reed

Jorn Reed

27/05/2020 14:01:35
Quote Anchor link
Als je het user object wilt terug krijgen in een view, dan moet je in de functie waarin je dat user object ophaalt. in een view render functie plaatsen zoals dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
return view('user.show', ['user' => $user]);


Ik hoop dat dat is wat je zoekt!

EDIT:
Als je op het profiel bent van de gebruiker die je wilt volgen, dan neem ik aan dat dat id van die specifieke user aanwezig is in de url, en dat je die kan gebruiken bij `$user = User::findOrFail($id)` op de manier in het eerdere bericht van mij, kan je dat user object in de return view functie meegeven!
Gewijzigd op 28/05/2020 22:15:26 door Jorn Reed
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.