Laravel vanuit de root folder

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Liefhebber Laravel

Liefhebber Laravel

04/04/2017 08:46:10
Quote Anchor link
Hallo,

Wanneer ik een Laravel website op een webserver wil zetten via een hosting bedrijf (meestal is dat dan een cpanel, en moet dit via FTP), dan moeten bezoekers surfen naar www.domeinnaam.be/public om de site te kunnen openen. Is het op één of andere manier mogelijk dat die public map kan verzet worden naar de root map?
Dus bezoekers kunnen dan via www.domeinnaam.be op de Laravel website geraken.

Op mijn localhost apache is dit natuurlijk eenvoudig omdat ik dan zelf de root folder kan aanpassen, maar ik weet niet hoe ik zoiets via een Cpanel ofzo doe.

Ik heb op Google al wat zien passeren van enkele aanpassingen in enkele bestanden, of een aanpassing van het .htaccess bestand, maar ik kan precies nergens een correcte, duidelijke tutorial vinden voor zoiets!

Wie kan mij helpen/informeren?

God zal het u lonen met spek en bonen! :-)

Groetjes,
Jan

Ter info, ik werk met Laravel 5.4 en draai lokaal PHP 7.0
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:37:50
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/04/2017 08:56:51
Quote Anchor link
Is het niet de bedoeling om alles uit /public in je webroot te uploaden, en alles daarboven buiten je webroot?
 
Liefhebber Laravel

Liefhebber Laravel

04/04/2017 09:11:33
Quote Anchor link
@Ariën: Ik veronderstel dat dat inderdaad de bedoeling is, maar hoe geraak ik op een hosting server 'buiten' de webroot?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/04/2017 09:16:20
Quote Anchor link
Vaak kan dat gewoon, bij DirectAdmin platforms heb je een /public_html waar boven en aantal andere mappen en files staan met backups en configuratie.

Gewoon inloggen in de (S)FTP en dan evt op .. klikken in de 'tree'.
Gewijzigd op 04/04/2017 09:17:43 door - Ariën -
 
Liefhebber Laravel

Liefhebber Laravel

04/04/2017 09:24:29
Quote Anchor link
Dat is inderdaad mogelijk! Dan is het gewoon de bedoeling dat in Laravel de verwijzing naar de 'public' map wordt veranderd naar 'public_html' ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/04/2017 09:26:13
Quote Anchor link
Probeer het eens...

Zorg dat je alles wel op de juiste plaats hebt geuploadt. Dus alles uit /public -> /public_html en de rest in de map daarboven (richting de root)
Gewijzigd op 04/04/2017 09:28:08 door - Ariën -
 
Liefhebber Laravel

Liefhebber Laravel

04/04/2017 10:12:41
Quote Anchor link
@Ariën Het is me inderdaad gelukt op deze manier. Bedankt! Maar is het ook mogelijk om op één domeinnaam meerdere laravel projecten te draaien? bijvoorbeeld www.domeinnaam.be/project1 en www.domeinnaam.be/project2 met elk hun aparte laravel folder structuur en public map?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/04/2017 10:18:39
Quote Anchor link
Dat zou wel kunnen, maar is een subdomein niet interessanter?
 
Liefhebber Laravel

Liefhebber Laravel

04/04/2017 10:32:55
Quote Anchor link
Dat mag natuurlijk ook :-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/04/2017 12:09:12
Quote Anchor link
Dat gaat min of meer op dezelfde manier. Je kan onder je webroot de mappen van Laravel benoemen in de domeinen die je daarvoor gebruikt. In de /public_html map horen ook uitsluitend bestanden te staan die publiekelijk horen te zijn. Denk hierbij aan html-bestanden, javascripts, stylesheets en afbeeldingen.
 
Liefhebber Laravel

Liefhebber Laravel

04/04/2017 15:03:09
Quote Anchor link
Ik heb ondertussen contact gehad met mijn hosting provider, en de eerste oplossing (alle laravel mappen een laag onder de root/public_html map plaatsen) werkte niet omdat ik die mappen niet de juiste lees- en schrijfrechten mocht/kon geven. (bv. de storage map moet beschijfbaar zijn voor de logs). Ik heb nu 2 subdomeinen aangemaakt en gelinkt aan 2 submappen (de pubic folder daarvan). Zo werkt het.

Als ik één laravel site wil online zetten op een domein, stelden ze voor om alsook de volledige installatie in een submap te plaatsen, en dan een subdomein 'www.' te linken aan die submap.

Maar toen ik reageerde: "Maar wat als je dan niet www.domeinnaam.be ingeeft, en gewoon domeinnaam.be", konden ze niet antwoorden... :-)
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

04/04/2017 16:55:14
Quote Anchor link
Wat je ook nog kan proberen is iets met .htaccess als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/public
RewriteRule ^(.*)$ public/$1 [QSA,L]
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.