Layout in een PHP pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remi

Remi

06/06/2008 17:53:00
Quote Anchor link
Kan ik ook in 1 PHP pagina een layout maken, zodat als ik bijvoorbeeld een plaatje wil toevoegen in elke pagina (wat volgens mij niet kan met CSS) het in een keer gedaan kan worden? En of het dan wel mogelijk is om steeds van pagina te veranderen?

Als it niet mogelijk is, heeft iemand dan informatie voor mij over css (hoe te gebruiken enzo)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:18:20
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

06/06/2008 17:54:00
Quote Anchor link
Wat bedoel je? Ik snap er niets van? Heb je een voorbeeld?
 
- -

- -

06/06/2008 18:03:00
Quote Anchor link
Bedoel je zoiets?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
                if(empty($_GET['p']))
                {
                        include "home.php";
                }
                elseif(file_exists($_GET['p'].'.php'))
                    include $_GET['p'].'.php';
                else
                    echo 'Bestand niet gevonden.';


(dit zet je op de plaats waar de inhoud moet komen zeg maar..)
(andere pagina's roep je aan door middel van: index.php?p=home of index.php?p=nieuw, enz..)
 
Remi

Remi

06/06/2008 18:13:00
Quote Anchor link
@ jurgen
Nou, ja, k heb en klein voorbeeltje, zie onderaan. Ben net mijn site opnieuw begonnen maar dan nu in php, maar omdat ik het nogal lastig vind om al die scripts van alle pagina's te gaan aanpassen, als ik maar bijv. een klein plaatje wil invoegen in elke pagina, vind ik dat nogal onhandig. Ik dacht dat dit dus niet met css kon, maar als dat wel kan wil ik dat wel graag weten.

K heb dus alleen mijn site te geven, maar geen script.
http://www.redegro.nl/

@ martijn
hmm, dat begrijp ik nog niet helmaal. Dat is toch dat ik een hele pagina in een keer include? Maar dan heb ik dus een layout (kijk maar op die site hierboven) die ik dan in elke pagina moet zetten+de tekst zelf. Dat betekent dat bijvoorbeeld de banner in index.php gezet moet worden en in nieuws.php ook.
Ik wilde eigenlijk 1 layout, dat heet dan bijv. layout.php, dan hoef ik slechts die te wijzigen als ik een kleurtje verander of een plaatje toevoeg in de layout. En dan is bijvoorbeeld index.php slechts een beetje tekst, die de layout include van layout.php en zijn tekst in de goede tabel zet.

En weet je, voor mij word het ook steeds onduidelijker...

Ik weet ook niet of dit ook wel kan. Anders moet ik me denk ik toch maar in css gaan verdiepen en de layout gewoon een beetje wijzigen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Remi
 
J A

J A

06/06/2008 18:35:00
Quote Anchor link
Remi, wat Martijn bedoeld is dat je gewoon je html layout op 1 pagina zet. En dan doe je alle scripts appart in een bestand (wat je waarschijnlijk al hebt). En die include je dan IN die layout.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<html>
<head>
alles in head
</head>
<body>
<?php
                if(empty($_GET['p']))
                {

                        include "home.php";
                        // in home.php zit dan bijv. een script.
                }
                elseif(file_exists($_GET['p'].'.php'))
                {

                    include $_GET['p'].'.php';
                    // doe: http://www.jeurl.nl/index.php?p=info
                    // en hij zal info.php includen

                }
                else
                {
                    echo 'Bestand niet gevonden.';
                    // als er achter die ?p= iets staat wat geen bestand is, geef error
                 }
?>

</body>
</html>
 
Mr.Moe

Mr.Moe

06/06/2008 18:35:00
Quote Anchor link
Eigenlijke gewoon een soort template?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.