lay-out probeersel niet echt vlot

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Php knipper

php knipper

17/11/2014 22:58:13
Quote Anchor link
Hallo,

ik probeer een lay-out te maken voor een scouts ( de kleuren komen van de hoofdsite omdat de scouts zelf niet echt goede kleuren heeft voor een scouts site te maken). Echter is het redelijk basic, zijn er tips om dit een beetje op te fleuren ik ben niet zo goed met het ontwerpen van een layout?

Afbeelding
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 10:23:11
 
Php knipper

php knipper

19/11/2014 15:56:51
Quote Anchor link
Echt niemand tijd?
een paar tips zijn al genoeg hopelijk?
 
Daan Slagter

Daan Slagter

19/11/2014 17:48:41
Quote Anchor link
Ik vind het er niet verkeerd uitzien.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/11/2014 18:10:42
Quote Anchor link
Misschien iets minder fel groen, paar tintjes donkerder.
 
Lorre Mertens

Lorre Mertens

19/11/2014 18:26:24
Quote Anchor link
Ik vind het rood/groen contrast een beetje raar. Als dat groen links en rechts dezelfde kleur als bovenaan zou hebben zou het beter zijn. Je kan misschien de titeltjes en dat jaarthema ding groen houden.

Gewoon een suggestie, misschien is het een smaakverschil.
 
Eddy E

Eddy E

19/11/2014 18:29:58
Quote Anchor link
't Mag inderdaad minder fel.
Ipv het felle groen op de achtergrond: zoek een foto van een bos in ongeveer die kleur (maar dan donkerder).
Het 'ronde' bij Berichtenblad en Jaarthema is nogal 'kinderachtig'. Laat het gewoon weg, geef de achtergrond een iets tint (groen). Leuke (rechte) lijn bovenaan (gewoon: border-top: 3px #??? solid;)
Ander lettertype (Quicksand / Fari oid).
Geen lijnen onder je heading (<h1> etc).
Beetje meer ruimte rondom de foto (of juist: geen enkele pixel)
Logo niet IN de roodbruine balk, maar er half boven (en half over het wit): zorg voor een transparant logo.
 
Php knipper

php knipper

19/11/2014 19:27:46
Quote Anchor link
ik gebruik dit kleurenpallet: https://color.adobe.com/nl/scout-color-theme-1897694/ vandaar die kleur groen en die kleur oranje.

de reden dat de rechterkant zwart is is doordat oranje vloekt met de achtergrondkleur.
ik heb slechte ervaring met achtergrond foto's, deze laden te lang en ik vindt het moeilijk om hier een grote op te plakken.

lettertype bijgewerkt
lijnen onder heading is weg

ik was aan het denken om de foto's weg te doen en deze boven het menu te zetten.

dat van het logo snap ik niet.


ik kan redelijk wat code schrijven maar als het gaat om lay-out is het heel andere koek.

ik was aan het denken om de foto's
 
Eddy E

Eddy E

19/11/2014 19:35:21
Quote Anchor link
Een grote foto kan 1000x1000 zijn (is groot zat, gewoon lekker wazig maken), hoge compressie en met 30 kb ben je klaar.
Moeilijk plakken: google eens op "stretch background image css"
 
Wouter J

Wouter J

19/11/2014 19:40:31
Quote Anchor link
Maak je achtergrond altijd een donkere of rustgevende kleur.
Zorg ook voor 1 primaire kleur en 1 highlight kleur, beide met 3 verschillende tinten. Nu heb je heel veel willekeurige primaire kleuren
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.