layout review

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 08:40:59
Quote Anchor link
IVM Ziggo problemen ligt de website eruit.
excuses.
Gewijzigd op 28/07/2010 06:51:33 door Thomas de vries
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 21:16:47
 
John D

John D

27/07/2010 09:39:59
Quote Anchor link
Vreemde medelingen:
*Refferal kun je niet invullen! Dat word alleen ingevuld via een refferal link!
*Als je een naam/e-mail invult en er gebeurd niks, dan is die account naam/e-mail al bezet!
Dat kan beter.
Qua lay out inderdaad.....ownee dat was niet gewenst.
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 09:44:04
Quote Anchor link
Quote:
Behalve het deze zin: Nee he weer een crime game. :P

nou, ik zal het genuanceerd zeggen dan; het past goed bij het onderwerp. ;)

Nee, even serieus.
Die Welkom, , op The-Heist # zou ik wel even hetzelfde lettertype maken.

In je login klopt de form tag niet. <form method="post">
Die mist een action en mag volgens mij daar waar jij hem nu hebt neergezet ook niet.
Ook twijfel ik een beetje aan die $_GET's die jij gebruikt. Dat zou ik ook anders aanpakken.

Goed, de layout: Je maakt overal rechte hoeken, behalve bij het handboek.
Op zich vind ik die rondingen wel stoer, misschien dat je daar nog eens naar kunt kijken.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 09:50:33
Quote Anchor link
@bart mijn site is wel volledig W3C validated.

Maar bij form hoeft geen action te staan.
dit omdat het op dezelfde pagina wordt uitgevoerd.

De content is idd met ronde hoeken gedaan.
Kan natuurlijk ook kijken of ik dit met alles kan doen.
Maar dat moet ik eerst overleggen met mijn broertje.

Wij doen dit namelijk samen :D

@John

Ja die melding moet ik ook aanpassen.
Want als de gebruikersnaam wordt ingevoerd en die bestaat al dan krijgt men wel een foutmelding.

Refferal kan ik in feite verbergen en alleen te voorschijn laten komen als die ook in gebruik is.

Bedankt voor de reacties zover
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 10:06:51
Quote Anchor link
Hij is niet w3c valide.. Er zijn 10 errors gevonden.klik
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 10:13:32
Quote Anchor link
@bart
Idd zie het de login page is niet W3C valid.
Zal dit gelijk in order maken.
En zal het voortaan per pagina gaan testen.
Had alleen gekeken naar de index.

Excuses
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 10:33:05
Quote Anchor link
@bart nog een keer.
Wat ik wel vreemd vind is dat als ik de W3C laat valideren op login.php
dan maar 3 fouten. doe ik /p=login dan 10.
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

27/07/2010 10:40:14
Quote Anchor link
Je hebt jouw input controle niet op orde:
http://www.the-heist.cjb.net/p=index

Hele veilige server.
http://the-heist.cjb.net/cgi-bin/printenv.pl

Sja, en bestanden kun je direct openen:
http://www.the-heist.cjb.net/rechtbank.php
Gewijzigd op 27/07/2010 10:44:36 door P Lekensteyn
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

27/07/2010 10:46:13
Quote Anchor link
1) Untitled document?
2) Zorg dat lettertypes een beetje gelijk zijn..
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 10:47:04
Quote Anchor link
@peter
Is dat erg kan cgi wel uitzetten.
Maar sommige paginas kan alleen geopend worden als de klant ingelogt is.

De lettertypes zal ik idd ok gelijk naar kijken.
Volgens mij was het wel allemaal verdana.
Maar zal nog is kijken.
Gewijzigd op 27/07/2010 10:58:09 door thomas de vries
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 10:53:44
Quote Anchor link
@thomas, misschien een idee om je html van je phpcode te scheiden?
Denk dat je vanalles in een verkeerde volgorde aan het includen bent, of misschien dubbele html tags o.i.d. (niet verder gekeken.)

Zou eens kijken naar een frameworkje, dat heeft vaak veel voordeel.
Ook de manier van $_GET zoals ik al zei en wat Peter demonstreert zit niet zo lekker in elkaar.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 11:11:51
Quote Anchor link
@bart mijn html is van mijn php gescheiden.
alleen config.php wordt geincluded de rest niet.

wat zit met $_GET niet lekker in elkaar dan?
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 11:47:11
Quote Anchor link
Kijk eens naar peter zijn voorbeelden... ;)
http://www.the-heist.cjb.net/p=index
http://www.the-heist.cjb.net/rechtbank.php

Dat is erg gevaarlijk, want zo kan ik veel met die gegevens doen.
Laat eens de code zien hoe jij die $_GET code doet.
Zoals ik al zei: ga eens naar een framework kijken, dan heb je veel van dit soort dingetjes al niet meer.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 11:50:29
Quote Anchor link
Aha op die manier
Ja daar kan ik in feite de config.php gaan includen
Zodat ie die melding niet weergeeft.
Maar goed met die melding kunnen mensen niks mee.

Maar hier is de $_GET
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
    if($_GET['p'] != "")
    {

        include("{$_GET['p']}.php");
    }

    else
    {
        include("home.php");
    }

    ?>
 
- SanThe -

- SanThe -

27/07/2010 11:52:50
Quote Anchor link
Best wel link om zo direct een GET-waarde te includen.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 11:57:23
Quote Anchor link
Kan ik dit anders doen zodat het wel veilig is?

en dan weer iets ik heb de login.php verandert
Nu staat er alleen echo test
Maar als ik dit doe op w3c validator.
http://www.the-heist.cjb.net/p=login

Dan krijg ik foutmeldingen.
waaronder een form method.
Dit staat niet meer in de login pagina.
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 11:59:06
Quote Anchor link
Opbouwend bedoeld, maar dit is ranzig..
Even snel een simpel wat veiliger pagina systeempje gemaakt ;)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
$aPaginas
= array('home','nieuws','links','gastenboek','informatie','contact');
    // een gewone willekeurige array met de pagina's daarin die wel vertoont mogen worden.

if(isset($_GET['p']) && trim($_GET['p']) != '')
    {

    if(in_array($_GET['p'],$aPaginas))
        {

        if(file_exists($_GET['p'].'.php'))
        {

             include $_GET['p'].'.php';
        }

        else
        {
          include 'home.php';}
        }

    else
    {
      include 'home.php'; }
    }

?>
  
Gewijzigd op 27/07/2010 12:01:23 door Bart V B
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

27/07/2010 12:02:28
Quote Anchor link
Ik kwam erachter dat je printenv kon doen nadat ik het woord 'xampp' had gezien.
Wat een amateurs zeg, degenen die de server onderhoud.

Je hebt mazzel dat URL fopen streams disabled zijn, anders kon de server zo overgenomen worden.
Geef me een uploadoptie en de site is hacked.
Als die URL dinges aangezet is kun je willekeurige code uitvoeren:
http://www.the-heist.cjb.net/?p=data:text/plain,<?phpinfo();?>
En het is ook nog mogelijk om te nullen.

Oplossing:
Whitelisting.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$allowedPages
= array('home', 'rechtbank', 'enzovoorts');
$page = !empty($_GET['p']) && is_string($_GET['p']) && in_array($_GET['p'], $allowedPages) ? $_GET['p'] : 'home';
include("afgeschemdemap/$page.php");
?>


Dit is wel een slechte/luie manier om pagina's te weergeven.
Pagina's die niet gevonden zijn moet je met een 404 melding beantwoorden.
Anders krijg je iets als http://www.the-heist.cjb.net/p=dit-is-een-noob-site/, en wordt de homepage weergeven.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 12:26:26
Quote Anchor link
@Peter
Die printenv heb ik weggehaald.
En idd goede tip een 404 meldingen te geven.
Ipv de home page als de $_GET[p] niet goed is.

Bedankt voor de tips.
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

27/07/2010 12:41:11
Quote Anchor link
http://www.the-heist.cjb.net/p=bestaat-niet/
Geeft een pagina zonder inhoud (maar met menu, etc.) en een 200 OK.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 12:56:42
Quote Anchor link
@peter die link die je doet gebeurt idd weinig.
Als de die laatste slash achter wege laat dan krijg je wel een melding.

Maar ik ga hiermee bezig ook 404 pagina's laten genereren.

Bedankt voor de tips

Edit
Hoe kan ik ervoor zorgen dat als toch de url door de gbruiker is gewijzigd.
Ik de laatste slash ook weg laat halen.
Dus
Http://www.the-heist.cjb.net/p=ik-ben-gek
Resulteerd in pagina niet gevonden.
Maar
Http://www.the-heist.cjb.net/p=ik-ben-gek/
laat de homepage zien.
Gewijzigd op 27/07/2010 13:13:26 door thomas de vries
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.