layout review

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 08:40:59
Quote Anchor link
IVM Ziggo problemen ligt de website eruit.
excuses.
Gewijzigd op 28/07/2010 06:51:33 door Thomas de vries
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 22:41:25
 
John D

John D

27/07/2010 09:39:59
Quote Anchor link
Vreemde medelingen:
*Refferal kun je niet invullen! Dat word alleen ingevuld via een refferal link!
*Als je een naam/e-mail invult en er gebeurd niks, dan is die account naam/e-mail al bezet!
Dat kan beter.
Qua lay out inderdaad.....ownee dat was niet gewenst.
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 09:44:04
Quote Anchor link
Quote:
Behalve het deze zin: Nee he weer een crime game. :P

nou, ik zal het genuanceerd zeggen dan; het past goed bij het onderwerp. ;)

Nee, even serieus.
Die Welkom, , op The-Heist # zou ik wel even hetzelfde lettertype maken.

In je login klopt de form tag niet. <form method="post">
Die mist een action en mag volgens mij daar waar jij hem nu hebt neergezet ook niet.
Ook twijfel ik een beetje aan die $_GET's die jij gebruikt. Dat zou ik ook anders aanpakken.

Goed, de layout: Je maakt overal rechte hoeken, behalve bij het handboek.
Op zich vind ik die rondingen wel stoer, misschien dat je daar nog eens naar kunt kijken.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 09:50:33
Quote Anchor link
@bart mijn site is wel volledig W3C validated.

Maar bij form hoeft geen action te staan.
dit omdat het op dezelfde pagina wordt uitgevoerd.

De content is idd met ronde hoeken gedaan.
Kan natuurlijk ook kijken of ik dit met alles kan doen.
Maar dat moet ik eerst overleggen met mijn broertje.

Wij doen dit namelijk samen :D

@John

Ja die melding moet ik ook aanpassen.
Want als de gebruikersnaam wordt ingevoerd en die bestaat al dan krijgt men wel een foutmelding.

Refferal kan ik in feite verbergen en alleen te voorschijn laten komen als die ook in gebruik is.

Bedankt voor de reacties zover
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 10:06:51
Quote Anchor link
Hij is niet w3c valide.. Er zijn 10 errors gevonden.klik
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 10:13:32
Quote Anchor link
@bart
Idd zie het de login page is niet W3C valid.
Zal dit gelijk in order maken.
En zal het voortaan per pagina gaan testen.
Had alleen gekeken naar de index.

Excuses
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 10:33:05
Quote Anchor link
@bart nog een keer.
Wat ik wel vreemd vind is dat als ik de W3C laat valideren op login.php
dan maar 3 fouten. doe ik /p=login dan 10.
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

27/07/2010 10:40:14
Quote Anchor link
Je hebt jouw input controle niet op orde:
http://www.the-heist.cjb.net/p=index

Hele veilige server.
http://the-heist.cjb.net/cgi-bin/printenv.pl

Sja, en bestanden kun je direct openen:
http://www.the-heist.cjb.net/rechtbank.php
Gewijzigd op 27/07/2010 10:44:36 door P Lekensteyn
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

27/07/2010 10:46:13
Quote Anchor link
1) Untitled document?
2) Zorg dat lettertypes een beetje gelijk zijn..
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 10:47:04
Quote Anchor link
@peter
Is dat erg kan cgi wel uitzetten.
Maar sommige paginas kan alleen geopend worden als de klant ingelogt is.

De lettertypes zal ik idd ok gelijk naar kijken.
Volgens mij was het wel allemaal verdana.
Maar zal nog is kijken.
Gewijzigd op 27/07/2010 10:58:09 door thomas de vries
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 10:53:44
Quote Anchor link
@thomas, misschien een idee om je html van je phpcode te scheiden?
Denk dat je vanalles in een verkeerde volgorde aan het includen bent, of misschien dubbele html tags o.i.d. (niet verder gekeken.)

Zou eens kijken naar een frameworkje, dat heeft vaak veel voordeel.
Ook de manier van $_GET zoals ik al zei en wat Peter demonstreert zit niet zo lekker in elkaar.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 11:11:51
Quote Anchor link
@bart mijn html is van mijn php gescheiden.
alleen config.php wordt geincluded de rest niet.

wat zit met $_GET niet lekker in elkaar dan?
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 11:47:11
Quote Anchor link
Kijk eens naar peter zijn voorbeelden... ;)
http://www.the-heist.cjb.net/p=index
http://www.the-heist.cjb.net/rechtbank.php

Dat is erg gevaarlijk, want zo kan ik veel met die gegevens doen.
Laat eens de code zien hoe jij die $_GET code doet.
Zoals ik al zei: ga eens naar een framework kijken, dan heb je veel van dit soort dingetjes al niet meer.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 11:50:29
Quote Anchor link
Aha op die manier
Ja daar kan ik in feite de config.php gaan includen
Zodat ie die melding niet weergeeft.
Maar goed met die melding kunnen mensen niks mee.

Maar hier is de $_GET
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
    if($_GET['p'] != "")
    {

        include("{$_GET['p']}.php");
    }

    else
    {
        include("home.php");
    }

    ?>
 
- SanThe -

- SanThe -

27/07/2010 11:52:50
Quote Anchor link
Best wel link om zo direct een GET-waarde te includen.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 11:57:23
Quote Anchor link
Kan ik dit anders doen zodat het wel veilig is?

en dan weer iets ik heb de login.php verandert
Nu staat er alleen echo test
Maar als ik dit doe op w3c validator.
http://www.the-heist.cjb.net/p=login

Dan krijg ik foutmeldingen.
waaronder een form method.
Dit staat niet meer in de login pagina.
 
Bart V B

Bart V B

27/07/2010 11:59:06
Quote Anchor link
Opbouwend bedoeld, maar dit is ranzig..
Even snel een simpel wat veiliger pagina systeempje gemaakt ;)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
$aPaginas
= array('home','nieuws','links','gastenboek','informatie','contact');
    // een gewone willekeurige array met de pagina's daarin die wel vertoont mogen worden.

if(isset($_GET['p']) && trim($_GET['p']) != '')
    {

    if(in_array($_GET['p'],$aPaginas))
        {

        if(file_exists($_GET['p'].'.php'))
        {

             include $_GET['p'].'.php';
        }

        else
        {
          include 'home.php';}
        }

    else
    {
      include 'home.php'; }
    }

?>
  
Gewijzigd op 27/07/2010 12:01:23 door Bart V B
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

27/07/2010 12:02:28
Quote Anchor link
Ik kwam erachter dat je printenv kon doen nadat ik het woord 'xampp' had gezien.
Wat een amateurs zeg, degenen die de server onderhoud.

Je hebt mazzel dat URL fopen streams disabled zijn, anders kon de server zo overgenomen worden.
Geef me een uploadoptie en de site is hacked.
Als die URL dinges aangezet is kun je willekeurige code uitvoeren:
http://www.the-heist.cjb.net/?p=data:text/plain,<?phpinfo();?>
En het is ook nog mogelijk om te nullen.

Oplossing:
Whitelisting.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$allowedPages
= array('home', 'rechtbank', 'enzovoorts');
$page = !empty($_GET['p']) && is_string($_GET['p']) && in_array($_GET['p'], $allowedPages) ? $_GET['p'] : 'home';
include("afgeschemdemap/$page.php");
?>


Dit is wel een slechte/luie manier om pagina's te weergeven.
Pagina's die niet gevonden zijn moet je met een 404 melding beantwoorden.
Anders krijg je iets als http://www.the-heist.cjb.net/p=dit-is-een-noob-site/, en wordt de homepage weergeven.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 12:26:26
Quote Anchor link
@Peter
Die printenv heb ik weggehaald.
En idd goede tip een 404 meldingen te geven.
Ipv de home page als de $_GET[p] niet goed is.

Bedankt voor de tips.
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

27/07/2010 12:41:11
Quote Anchor link
http://www.the-heist.cjb.net/p=bestaat-niet/
Geeft een pagina zonder inhoud (maar met menu, etc.) en een 200 OK.
 
Thomas de vries

thomas de vries

27/07/2010 12:56:42
Quote Anchor link
@peter die link die je doet gebeurt idd weinig.
Als de die laatste slash achter wege laat dan krijg je wel een melding.

Maar ik ga hiermee bezig ook 404 pagina's laten genereren.

Bedankt voor de tips

Edit
Hoe kan ik ervoor zorgen dat als toch de url door de gbruiker is gewijzigd.
Ik de laatste slash ook weg laat halen.
Dus
Http://www.the-heist.cjb.net/p=ik-ben-gek
Resulteerd in pagina niet gevonden.
Maar
Http://www.the-heist.cjb.net/p=ik-ben-gek/
laat de homepage zien.
Gewijzigd op 27/07/2010 13:13:26 door thomas de vries
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.