Layout van website bouwer overnemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jelle -

Jelle -

21/05/2012 11:16:47
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Een kennis (oom van een goeie vriend) heeft voor zijn bedrijf een website laten maken. Maar de website werkt iet zo al te best en kan ik die voor hem verbeteren. In de html source staat echter dit

Quote:
<!--
The source code of this website is copyright of xxxx. All rights reserved. Any redistribution or reproduction of part or all of the contents in any form is prohibited. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the source code. Nor may you transmit it or store it in any other website or other form of electronic retrieval system.
-->


Nu denk ik echter dat deze melding bullshit is en dat ik gewoon het recht heb om de layout over te nemen. De klant (oom) heeft de website namelijk gekocht en heeft geen contract met de bouwer. Dus ik neem aan dat ik in naam van hem de layout gewoon kan gebruiken.

Klopt dit?

Groet
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 02:41:19
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/05/2012 11:22:45
Quote Anchor link
"Nu denk ik echter dat deze melding bullshit is en dat ik gewoon het recht heb om de layout over te nemen."

Dat denk ik niet. Er staat duidelijk dat er copyright op zit.
 
Chris PHP

Chris PHP

21/05/2012 11:32:43
Quote Anchor link
@Jelle,

Op alles wat een ontwerper maakt, zit standaard copyright, vooral als hij het erbij vermeld. Ondanks dat het geen fotograaf is, maakt hij toch wel degelijk uniek en zelf ontworpen matariaal. Hier heeft hij/zei of het bedrijf dan gewoon recht op een copyright.

Wat velen ook doen is het copyright laten vastleggen, en dat is niet meer als bij een instansie alles laten beschrijven met een datum. Zodat het mocht het tot een rechtspraak komen het voor de copyright houder makkelijk aantoonbaar is.

Maar als je het wilt hergebruiken, neem je gewoon contact met die persoon op en vraag je toestemming. Laat dit wel schriftelijk (email) doen zodat het vast ligt!
 
Jelle -

Jelle -

21/05/2012 11:39:01
Quote Anchor link
Volgens mij klopt daar niks van de eigenaar heeft het toch gekocht

Toevoeging op 21/05/2012 11:41:45:

Hun hebben het ook alleen maar over source code btw. Maar toch denk ik dat ze helemaal geen rechten aan code kunnen zetten die ze verkopen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/05/2012 11:41:59
Quote Anchor link
Dan zou je de algemene voorwaarden van het bedrijf moeten nalzen, en bij twijfel neem je even contact met ze op.

"Volgens mij klopt daar niks van de eigenaar heeft het toch gekocht"

"Nu denk ik echter dat deze melding bullshit is"

Waarom stel je de vraag eigenlijk? Wij geven antwoord, maar ik vraag me af of je het antwoord wel wil horen.
 
Chris PHP

Chris PHP

21/05/2012 11:43:49
Quote Anchor link
Heb je op papier staan dat je alle rechten hebt overgenomen van het ontworpen matarieaal? Of heeft hij gewoon een bedrag betaald voor het ontwerpen van een website.

Zijn namelijk 2 grote verschillen, 99% van de tijd koop je geen website. Je neemt een dienst af, en dat is het ontwerpen van een website.Als je een website koopt neem je alle rechtsgeldige copyrights en matariaal over van de ontwerper.

Dat is vaak een duur geintje.
 
Jelle -

Jelle -

21/05/2012 12:03:03
Quote Anchor link
Oke makes sence thanks
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.