Layout wel en niet laten zien

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

J A

J A

04/11/2008 19:19:00
Quote Anchor link
Beste iedereen,

Ik zal even de situatie uitleggen: Ik ben bezig met een site waarin de pagina's met AJAX worden opgeroepen. Er word dan alleen het content gedeelte vernieuwd naar de desbetreffende pagina. Maar als iemand javascript heeft uitgeschakeld, gebruikt deze automatisch de normale link. En gaat de bezoeker dus naar een bestand toe zonder layout. Dat is niet de bedoeling. Maar als ik daar dan een layout inzet, dan zie je die layout ook in de pagina waar AJAX word gebruikt. Dan zie je dus eigenlijk je layout in het content gedeelte van je layout.

Ik moet er dus voor zorgen dat als je een pagina gewoon oproept via bijvoorbeeld href of dat iemand die pagina direct in de adresbalk intypt. Dat je dan een layout ziet. En als de pagina via AJAX word opgeroepen, dat je de layout niet ziet.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik had al geprobeerd met

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$_SERVER
['HTTP_X_REQUESTED_WITH'] == 'XMLHttpRequest'
?>


Maar hij deed niks ...
Iemand een idee?


EDIT
------

Opgelost, ik had geen header meegestuurd voor die regel hierboven. Deze regel is dat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
setRequestHeader("X-Requested-With", "XMLHttpRequest");
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J A
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.