Ledenscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 07:26:30
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een ledenscript (voor eigen gebruik). Ik ben bijna klaar, maar de gegevens staan nu nog onbeveiligd in de database.
Ik heb via Google een pagina gelezen over md5, en dit uitgeprobeerd, maar dit werkte niet. Ik denk dat ik iets verkeerd doe.

Inloggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
if ($_GET['pagina'] == "aanmelden" and $_GET['id'] == "aanmelden") {
    $gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];
    $gebruikersnaam = stripslashes($gebruikersnaam);
    $gebruikersnaam = mysql_real_escape_string($gebruikersnaam);
    $wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
    $wachtwoord = stripslashes($wachtwoord);
    $wachtwoord = mysql_real_escape_string($wachtwoord);
    $veiligwachtwoord = md5($wachtwoord); // Met md5 uit de database halen
    $query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".$veiligwachtwoord."'";
    $query2 = mysql_query($query);
    $query3 = mysql_num_rows($query2);
    if ($query3 == 1) {
        session_register("gebruikersnaam");
        session_register("wachtwoord");
        header("Location: welkom.php");
    }


Registreren:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
} elseif ($_GET['pagina'] == "inschrijven") {
    if ($_GET['id'] == "inschrijven") {
        $gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];
        $wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
        $wachtwoord2 = $_POST['wachtwoord2'];
        $emailadres = $_POST['emailadres'];
        $voornaam = $_POST['voornaam'];
        $achternaam = "";
        $rang = 1;
        $saldo = 10;
        if (!empty($voornaam) and !empty($gebruikersnaam) and !empty($wachtwoord) and !empty($wachtwoord2) and $wachtwoord2 == $wachtwoord) {
            $query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."'";
            $query2 = mysql_query($query) or die ("We kunnen geen verbinding maken.");
            $query3 = mysql_num_rows($query2);
            if ($query3 == 0) {
                ob_start();
                    header("Location: http://www..eu/index.php?pagina=inschrijven&id=inschrijven&id=ingeschreven");
                ob_flush();
                $veiligwachtwoord = md5($wachtwoord); // Met md5 in de database zetten
                $inschrijven = "INSERT INTO gebruikers (gebruikersnaam, wachtwoord, emailadres, voornaam, rang, saldo) VALUES ('".$gebruikersnaam."', '".$veiligwachtwoord."', '".$emailadres."', '".$voornaam."', '".$rang."', '".$saldo."')";
                mail("".$emailadres."", "Welkom bij ", "Hallo ".$voornaam.",\n\nWelkom bij ! Uw gegevens zijn:\n\nGebruikersnaam: ".$gebruikersnaam."\nWachtwoord: ".$wachtwoord."\n\nVeel plezier!\n\n\n\n\nwww..eu", "From: ");
                mysql_query($inschrijven) or die ("We kunnen geen verbinding maken.");
            } else {
                ob_start();
                    header("Location: http://www..eu/id/index.php?pagina=inschrijven&id=inschrijven&id=probleem");
                ob_flush();
            }
        }
    }
}


Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Gewijzigd op 13/07/2011 14:05:22 door B a s
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:52:06
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 08:09:32
Quote Anchor link
Wat voor foutmelding krijg je?
 
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 08:14:18
Quote Anchor link
Ik krijg geen foutmelding verder, maar het inloggen lukt gewoon niet. De gegevens zijn niet bekend, zegt-ie dan. Dus wat er wordt ingevuld, klopt niet met wat er in de database staat.

Dus ergens moet er wat verkeerd staan waardoor OF de md5 niet juist in de database wordt gezet, OF dat het er niet goed uit wordt gehaald.

Het erin zetten is alleen dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
$veiligwachtwoord = md5($wachtwoord);


En bij het inloggen, het controleren van de wachtwoorden is dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
$wachtwoord = stripslashes($wachtwoord);
$wachtwoord = mysql_real_escape_string($wachtwoord);
$veiligwachtwoord = md5($wachtwoord);
$query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".$veiligwachtwoord."'";
$query2 = mysql_query($query);
$query3 = mysql_num_rows($query2);
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 08:28:15
Quote Anchor link
Zet dit even aan het begin van je code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php error_reporting(E_ALL); ?>


Dan weet je gelijk waar het fout gaat, want code nalopen kost gewoon meer tijd.

en wat staat er in het DB bij wachtwoord?
Gewijzigd op 27/09/2010 08:30:12 door www JdeRuijterNL
 
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 08:29:25
Quote Anchor link
Zal dat helpen? Volgens mij zit er niet een echte fout in het script, maar gewoon in de verwerking...
En wat hier aan scripts is geplaatst, is in principe de enige scripting van de verwerking. Dus heel groot is het niet.
Gewijzigd op 27/09/2010 08:30:17 door Mario Onbekend
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:18:13
Quote Anchor link
Maargoed, ik kom met een tip zodat je je fouten makkelijker kan opsporen, wat je ermee doet is natuurlijk weer aan jou.
 
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 09:22:40
Quote Anchor link
Je hebt gelijk. Ik heb het er toch even ingezet, en ik krijg dit:

Notice: Undefined index: id in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 140

Notice: Undefined index: id in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 142

Deze 'id-s' worden gebruikt voor de verwerking van het script. Wanneer de gebruiker op de verzendknop drukt, wordt het script doorgestuurd naar bijvoorbeeld &id=aanmelden, en wordt, zoals je in het script al ziet, door middel van een $_GET['id'] == "aanmelden" de actie uitgevoerd.

Daarnaast krijg ik:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php:24) in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 54

Maar deze error kreeg ik niet toen ik jouw scriptje er niet in had staan. En registreren deed hij gewoon, en inloggen ook. Alleen toen ik de 2 md5-scriptjes erin had gezet deed hij het niet meer.
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:32:31
Quote Anchor link
Staat het wachtwoord in het database al opgeslagen als een MD5-codering?

Het gaat namelijk fout met het vergelijken van de ingevoerde md5(wachtwoord) en het wachtwoord in het database, die moet ook MD5 wezen!
 
Mitchel V

Mitchel V

27/09/2010 09:41:17
Quote Anchor link
Probeer dit eens:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if ($_GET['pagina'] == "aanmelden" and $_GET['id'] == "aanmelden") {
    $gebruikersnaam = mysql_real_escape_string(stripslashes($_POST['gebruikersnaam']));
    $wachtwoord = stripslashes(mysql_real_escape_string($_POST['wachtwoord'])));
    $sql = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".md5($wachtwoord)."'";
    $query = mysql_query($sql);
    if (mysql_num_rows($query) == 1) {
        echo 'Gelukt, Je bent ingelogd.<br>';
    }else{
        $row = mysql_fletch_array($query);
        echo 'Je bent nog niet ingelogd.<br>wachtwoord: '.$wachtwoord.' - Wachtwoord Database: '.$row['wachtwoord'].'<br>';
    }
}


Zelf even na kijken of ik het goed gedaan heb:)
Gewijzigd op 27/09/2010 09:44:12 door Mitchel V
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:42:18
Quote Anchor link
<knip> dubbel
Gewijzigd op 27/09/2010 09:42:35 door www JdeRuijterNL
 
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 09:43:39
Quote Anchor link
@Mitchel V:
Bedankt, ik zal het proberen!

@OverdatumpuntNL:
Het invoeren van de md5 is geen probleem, dat is simpel te doen met md5($wachtwoord). Het is precies hoe jij het zegt, de vergelijking gaat niet goed.
UPDATE: Dat betekent dus dat het wachtwoord al in md5 in de database staat.

Toevoeging op 27/09/2010 09:51:44:

@Mitchel V:
Hij stuurt mij net weer naar die } else { toe, wat betekent: het script snapt het dan nog niet :P

Toevoeging op 27/09/2010 10:01:03:

Wow dit is echt heel grappig! Ik kwam per ongeluk bij mijn vorige 'hulpvraag' terecht, en daar had iemand geplaatst dat ik de structuur van de database moest controleren. (Ik dacht dat dat dit topic was, en dat iemand het op deze vraag had geantwoordt!)

Dus ik kijken bij de databasestructuur, en ik zie dat ik bij het veld 'wachtwoord' nog een varchar(20) had staan. Nou lijkt mij dit niet echt logisch voor een md5, dus ik heb het aangepast naar varchar(50).

Het verkeerde bericht in het verkeerde topic, heeft mij dus de GOEDE OPLOSSING GEBRACHT! Geweldig!

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

UPDATE: Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt, en het wachtwoord eerst 2x 'gemd5-t' en daarna nog een SHA1 over heen gegooid!
Gewijzigd op 27/09/2010 10:08:17 door Mario Onbekend
 
Mitchel V

Mitchel V

27/09/2010 10:54:29
Quote Anchor link
gebruik gewoon sha512? :)

Als je mijn voorbeeld had gebruikt had je ook gezien dat de pass in de database korter is dan de md5 wachtwoord die wordt ingevoerd.
Gewijzigd op 27/09/2010 10:56:57 door Mitchel V
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.