Legen - Fopen(); ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Kevichill

Kevichill

23/06/2008 10:41:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal ,
Ik ben bezig met een shoutbox te maken , alleen wil ik zelf wat kleine extratjes toevoegen aan het systeempje zelf .
Ik wil zelf een klein admin paneeltje maken .

De shoutbox loopt niet met een database dus slaat zijn gegevens op in een .txt file,

Nu wil ik zelf de hele .txt file kunnen legen met 1 klik op de knop .
Ik dacht zelf aan de functie fopen(); ,
En heb ook even tussen de functue lijst gezocht bij php.net .
Maar die melden dit :


'r' Open for reading only; place the file pointer at the beginning of the file.

'r+' Open for reading and writing; place the file pointer at the beginning of the file.

'w' Open for writing only; place the file pointer at the beginning of the file and truncate the file to zero length. If the file does not exist, attempt to create it.

'w+' Open for reading and writing; place the file pointer at the beginning of the file and truncate the file to zero length. If the file does not exist, attempt to create it.

'a' Open for writing only; place the file pointer at the end of the file. If the file does not exist, attempt to create it.

'a+' Open for reading and writing; place the file pointer at the end of the file. If the file does not exist, attempt to create it.

'x' Create and open for writing only; place the file pointer at the beginning of the file. If the file already exists, the fopen() call will fail by returning FALSE and generating an error of level E_WARNING. If the file does not exist, attempt to create it. This is equivalent to specifying O_EXCL|O_CREAT flags for the underlying open(2) system call.

'x+' Create and open for reading and writing; place the file pointer at the beginning of the file. If the file already exists, the fopen() call will fail by returning FALSE and generating an error of level E_WARNING. If the file does not exist, attempt to create it. This is equivalent to specifying O_EXCL|O_CREAT flags for the underlying open(2) system call.


Maar ze melden niet dat je ergens de file data kan wissen , dus alles wat in de txt file staat ..
Weet iemand dit toevallig hoe ik dit moet aanpakken ?

B.v.d Kevin
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:33:38
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

23/06/2008 10:43:00
Quote Anchor link
Unlink gebruiken en daarna het bestand opnieuw aanmaken?
 
Kevichill

Kevichill

23/06/2008 10:46:00
Quote Anchor link
Dus gewoon het hele bestand wissen en vervolgens met fopen nieuwe laten aanmaken ?
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

23/06/2008 10:54:00
Quote Anchor link
Btw fopen functies zijn uit de tijd je kan beter file_get_contents ea. gebruiken

Maar volgens mij kan je gewoon de fopen gebruiken met de
w: Open for writing only; place the file pointer at the beginning of the file and truncate the file to zero length. If the file does not exist, attempt to create it.

En dan geen inhoud mee geven, maar dat weet ik neijt zeker
 
Kevichill

Kevichill

23/06/2008 11:12:00
Quote Anchor link
oh oke , en dan vervolgens met unlink de bestand verwijderen ? zodra dat nodig dient te zijn
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

23/06/2008 11:20:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
fwrite(fopen('iets.dat', 'a+'), 'daba');
// bestand iets.dat bevat de tekst daba
fwrite(fopen('iets.dat', 'w'), '');
// bestand iets.dat is leeg
?>


Dit geeft een leeg bestandje als eind resultaat
 
Kevichill

Kevichill

23/06/2008 11:29:00
Quote Anchor link
oke begrijp het nu wel zo ongeveer haha :) Bedankt Freek,
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.