letters met accenten worden vreemde tekens

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Ad Fundum

Ad Fundum

24/06/2021 20:22:08
Quote Anchor link
Gerard Katwijk op 24/06/2021 12:45:35:
Ook bij dit onderdeel van het zich als "Nederlands" kwalificerend forum, vielen mij de vele onnodig niet-Nederlandstalige woorden/begrippen op. Ook dat is een flinke belemmering om "handleidingen" te raadplegen.

Ik zal je niet aanvallen op je afkeer tegen het Engels, maar met alle respect, voor de kwestie wat wel en niet Nederlands hoort te zijn heb je meer aan andere websites die zich bezigen met zaken als onnodig Engels.
Wat mij wel opvalt is jouw passief agressieve klaagmodus met slagzinnen als "Ook bij dit onderdeel van het zich als "Nederlands" kwalificerend forum". Zulks detoneert op deze site, en doet onrecht aan de mensen die er wél iets van proberen te maken. Je zou inmiddels toch moeten weten dat je met stroop meer vliegen vangt?

En wat verwacht je nou eigenlijk helemaal. PHP is een Engels acroniem, deze site verklaart een Nederlandstalige 'community' te zijn en geen 'gemeenschap', de programmeeromgevingen (PHP, JavaScript en zelfs HTML) zijn volledig Engelstalig. Het heeft dan bijzonder weinig nut om mensen die voor jou bereid zijn om de vertaalslag te maken, en je alles in detail uit te willen leggen, tegen de schenen te schoppen met het eerste de beste excuus om geen handleiding te willen lezen. Omdat er onwelgevallig jargon in zou staan, waarvan je zelf niet op het idee komt om het even op te zoeken op een site als interglot.com.

Niemand kan iets met zo'n verongelijkte puberale houding, en ik raad je aan om die bij te stellen als je überhaupt bijstand wilt ontvangen op het technisch professionele vlak.

Toevoeging op 24/06/2021 20:32:56:

Alvast een tip voor je "spreadsheet", dat is oneigenlijk gebruik van technologie. Iedereen hier zal je kunnen helpen met het opzetten van een echte, genormaliseerde SQL databank. Waar je met kennis van PHP, HTML en CSS een mooie webstek zal kunnen maken zoals www.vindpunt.nl, waarin je Nederlandse alternatieven vindt zoals het woord 'rekenblad'. Als dat de ambitie is.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:36:58
 
Gerard van Katwijk

Gerard van Katwijk

24/06/2021 21:25:05
Quote Anchor link
Ad Fundum op 24/06/2021 20:22:08:
Gerard Katwijk op 24/06/2021 12:45:35:
Ook bij dit onderdeel van het zich als "Nederlands" kwalificerend forum, vielen mij de vele onnodig niet-Nederlandstalige woorden/begrippen op. Ook dat is een flinke belemmering om "handleidingen" te raadplegen.

Ik zal je niet aanvallen op je afkeer tegen het Engels,

Ik heb geen afkeer tegen Engels. Met Engelstaligen probeer ik zonder bezwaar en zo goed mogelijk in hun taal te communiceren.
Quote:
maar met alle respect, voor de kwestie wat wel en niet Nederlands hoort te zijn heb je meer aan andere websites die zich bezigen met zaken als onnodig Engels.

Wanneer je het draadje terug leest, kun je zien, dat mijn opmerkingen gerelateerd waren aan een opmerking van jou om handleidingen te lezen. Vervolgens reageerde ik daarop waarom dat meestal niet de praktijk is.
Quote:
Wat mij wel opvalt is jouw passief agressieve klaagmodus met slagzinnen als "Ook bij dit onderdeel van het zich als "Nederlands" kwalificerend forum".

Zo kun je dit kwalificeren, maar dat is heel persoonlijk. Ik zou ook kunnen stellen, dat jij je erg aangevallen voelt, maar dat zou net zoiets zijn. Ik probeer liever de zaak/kwestie in het oog te houden.
Quote:
Zulks detoneert op deze site, en doet onrecht aan de mensen die er wél iets van proberen te maken.
Ik heb geen enkele bedoeling om mensen af te kraken!
Quote:
Je zou inmiddels toch moeten weten dat je met stroop meer vliegen vangt?

Waar slaat dit op? Mocht ik ook niet laten weten, dat er een probleem was met registreren? Daar werd gewoon volwassen op gereageerd.
Quote:
En wat verwacht je nou eigenlijk helemaal. PHP is een Engels acroniem, deze site verklaart een Nederlandstalige 'community' te zijn en geen 'gemeenschap', de programmeeromgevingen (PHP, JavaScript en zelfs HTML) zijn volledig Engelstalig. Het heeft dan bijzonder weinig nut om mensen die voor jou bereid zijn om de vertaalslag te maken, en je alles in detail uit te willen leggen, tegen de schenen te schoppen met het eerste de beste excuus om geen handleiding te willen lezen.

Sorry, maar ik sta verbaasd over deze kijk op wat ik schreef.
Quote:
Omdat er onwelgevallig jargon in zou staan, waarvan je zelf niet op het idee komt om het even op te zoeken op een site als interglot.com.

Weleens van gebruiksvriendelijkheid gehoord?
Quote:
Niemand kan iets met zo'n verongelijkte puberale houding,

Zoals de waard is ...?
Quote:
en ik raad je aan om die bij te stellen als je überhaupt bijstand wilt ontvangen op het technisch professionele vlak.

Dit verband ontgaat mij maar ik heb kennelijk op jouw tenen gestaan.
Quote:
Toevoeging op 24/06/2021 20:32:56:

Alvast een tip voor je "spreadsheet", dat is oneigenlijk gebruik van technologie.

Volgens mij staat het iedereen vrij om technologie of wat dan ook te gebruiken naar eigen wens.
Quote:
Iedereen hier zal je kunnen helpen met het opzetten van een echte, genormaliseerde SQL databank. Waar je met kennis van PHP, HTML en CSS een mooie webstek zal kunnen maken zoals www.vindpunt.nl, waarin je Nederlandse alternatieven vindt zoals het woord 'rekenblad'. Als dat de ambitie is.

Met name van PHP weet ik niets af. Vandaar mijn belangstelling voor dit forum, waarbij het Nederlandstalige een extra pluspunt was.

Tenslotte; jouw beschuldigingen vond ik nogal onterecht, waardoor ik ook wat scherp daarop reageerde. Ik denk dat het beter is wanneer je niet meer op deze manier reageert. Mocht je dat toch op die manier doen, dan zal ik daar niet meer op reageren om zaken niet te laten escaleren.
Gewijzigd op 24/06/2021 21:29:16 door Gerard van Katwijk
 
G P

G P

24/06/2021 23:06:06
Quote Anchor link
Jongens, zo draait het uit op niets. Willen jullie stoppen met deze zinloze discussie en "on topic" blijven aub?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2021 03:10:43
Quote Anchor link
@Gerard

Bij programmeren komt zeer regelmatig de Engelse taal om de hoek kijken. Sommige begrippen zijn 'geleend' uit het Engels omdat ze de lading dekken en er in het Nederlands geen passende alternatieven voorhanden zijn.

Met een tutorial wordt op het gebied van programmeren iets anders bedoeld dan een handleiding. Een handleiding is een compleet verzamelwerk waarin van A tot Z wordt uitgelegd hoe iets werkt. Een tutorial is een uitleg van een specifieke zaak die om verdieping vraagt. Het is afgeleid van 'to tutor', ofwel 'om te onderwijzen'. Een handleiding PHP zou van A tot Z de (basis)beginselen van PHP uitleggen, waar een tutorial juist uitlegt hoe je een specifiek (gekaderd) probleem oplost of een bepaald doel bereikt. In de wereld van programmeren is het woord 'tutorial' 100% ingeburgerd en dekt het prima de lading. Er is geen treffend Nederlands alternatief woord voorhanden, en daarom 'lenen' we het van de Engelse taal en is het inmiddels zoals ik al zei ingeburgerd.

Hetzelfde geldt voor een begrip als moderator ... ook heel gebruikelijk op een forum. Het is iemand die (indien nodig) berichten modereert. Ook hier is geen gangbaar Nederlands alternatief voor.

Ik begrijp dus wel wat Ad Fundum probeert te zeggen. Het is wellicht handiger om gewoon eens een tijdje mee te draaien op dit forum en te proberen je het jargon eigen te maken. Dat is wellicht zinvoller dan op een forum waar je net 1 dag lid bent te gaan vertellen hoe het volgens jou allemaal zou moeten.

Ik las in je andere bericht het onderstaande:

"Oeps, m'n vingers jeuken, naarmate ik meer van dit forum zie. Nederlandse begrippen ontbreken op veel plaatsen waar dat geen enkel probleem zou geven en de Engelse gewoonte om geen woordsamenstellingen te gebruiken waar dat in het Nederlands gebruikelijk is, zijn de aanleiding. Niet dat ik een professionele Nederlandskundige ben, maar hier blijf ik struikelen over dergelijke zaken. ;)
N.b.
Eigenlijk wilde ik dit bericht naar de redactie ('moderators' voor Anglofielen) van het forum sturen, maar ook die mogelijkheid, zag ik niet (zo gauw)."

Dit is (volgens) mij niet echt de reden waarom je dit forum zou willen raadplegen. We zijn hier om elkaar te helpen met technische problemen en daarnaast om af en toe even te babbelen in de koffiehoek. Het zal niet je bedoeling zijn, maar het komt nu over alsof jij hier komt met als reden om ons een Nederlandse taalles te geven. Ik denk niet dat we die nodig hebben. Je suggestie dat een 'redactie' hetzelfde zou zijn als 'moderators' maakt mij duidelijk dat je niet geheel op de hoogte bent van wat een moderator is. Een redacteur is iemand die berichten schrijft. Een moderator is iemand die reacties modereert. Twee verschillende dingen dus.

Anyhow ... welkom op het forum. Ik zou zeggen, laat het Engels even voor wat het is en probeer je enegie te stoppen in het opdoen van nieuwe kennis ... en wellicht ook het gewennen aan de Engelse termen die je zo af en toe eens zult tegenkomen.
 
Gerard van Katwijk

Gerard van Katwijk

25/06/2021 07:11:51
Quote Anchor link
G P op 24/06/2021 23:06:06:
Jongens, zo draait het uit op niets. Willen jullie stoppen met deze zinloze discussie en "on topic" blijven aub?

Ik ben het helemaal met je eens (zie mijn laatste alinea van mijn reactie op Ad Fundum).



Toevoeging op 25/06/2021 07:19:17:

@ Ozzie PHP,

IK ben het niet op alle punten met je eens, maar wil ook geen voeding geven aan een oeverloze discussie omdat een aantal dingen tegen het zere been blijkt te zijn. Vandaar dat ik het maar bij deze reactie laat en niet inhoudelijk op jouw reactie in ga.
 
G P

G P

25/06/2021 07:42:41
Quote Anchor link
Kunnen jullie misschien een andere topic starten en daar verder discussiëren? Ik zal de beheerder vragen om vanaf een bepaald punt alle reacties te verwijderen.

Toevoeging op 25/06/2021 07:43:51:

- Ariën - op 16/06/2021 17:50:23:
Wat gebeurt er nu precies dan? Want zo'n grote wijziging is dit ook weer niet dat een site meteen kan breken.
Wat zegt je browser over je webpagina-instellingen? Herkent die je site als UTF-8?


Helaas gebeurt er helemaal niets. Althans, nog niet. Zou het aan de browser kunnen (chrome) kunnen liggen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/06/2021 09:27:22
Quote Anchor link
Edit:
Vanaf nu weer on-topic!
 
Ad Fundum

Ad Fundum

25/06/2021 09:53:16
Quote Anchor link
Inderdaad, stoppen met betweterig geneuzel is precies wat we nodig hebben.

Dus on-topic: hoe heeft de tutorial geholpen met het verhelpen van het transcoding-probleem met het opgestellen van e-mails?

Nee, het ligt niet aan Chrome, anders zou de halve wereld er over vallen.
Gewijzigd op 25/06/2021 09:54:44 door Ad Fundum
 
Willem vp

Willem vp

25/06/2021 10:28:32
Quote Anchor link
G P op 15/06/2021 10:19:49:
Maar wat blijkt: deze letters met een accent worden omgezet in à (hoofdletter A en een tilde).

Een vraag die volgens mij nog niet gesteld is: waar/hoe heb je dit geconstateerd?

Zie je die rare tekens als je de inhoud van $_POST['bericht'] naar je scherm schrijft, of zie je ze terug nadat je ze in een database (@Gerard: gegevensbank) hebt weggeschreven? In het laatste geval kan het namelijk zijn dat je website zelf goed werkt, maar dat er bij het wegschrijven naar de database iets misgaat.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2021 12:32:29
Quote Anchor link
G P op 15/06/2021 10:19:49:
Om spam te voorkomen gebruik ik in een mailform oa deze code

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
} elseif(!preg_match("/^[A-Za-z0-9-_.+%]/", $_POST['bericht'])){
    echo ' Geen vreemde tekens in je bericht aub.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';


Vreemd genoeg worden letters met een accent (zoals é è à) en accenten ook tegengehouden. Maar wat blijkt: deze letters met een accent worden omgezet in à (hoofdletter A en een tilde).

Hoe kan ik er voor zorgen dat de letters met een accent wel toegelaten worden, maar de à niet?

Laten we eens beginnen met een vraag:

Je zegt:

1) Vreemd genoeg worden letters met een accent (zoals é è à) en accenten ook tegengehouden.

2) Maar wat blijkt: deze letters met een accent worden omgezet in à (hoofdletter A en een tilde).

Eerst zeg je dat ze worden tegengehouden. Maar vervolgens worden ze omgezet? Dat klinkt niet heel logisch. Iets kan niet worden omgezet als het even daarvoor is tegengehouden.

Dus ... leg eens even duidelijk uit wat er precies gebeurt.

Daarnaast, probeer eens deze regel:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
} elseif(!preg_match("/^[A-Za-z0-9-_.+%]/", $_POST['bericht'])){
?>


te wijzigen in

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
} elseif(!preg_match("/^[A-Za-z0-9-_.+%]/u", $_POST['bericht'])){
?>


Gerard Katwijk op 25/06/2021 07:11:51:

@ Ozzie PHP,

IK ben het niet op alle punten met je eens, maar wil ook geen voeding geven aan een oeverloze discussie omdat een aantal dingen tegen het zere been blijkt te zijn. Vandaar dat ik het maar bij deze reactie laat en niet inhoudelijk op jouw reactie in ga.

Uiteraard mag je het ergens niet mee eens zijn. Je kunt me ook een privé-bericht sturen. Ben wel benieuwd naar jouw visie.
Gewijzigd op 25/06/2021 12:35:01 door Ozzie PHP
 
Ivo P

Ivo P

25/06/2021 14:00:02
Quote Anchor link
Let er wel op, zoals eerder door iemand opgemerkt, dat die reguliere uitdrukking slechts naar het eerste teken kijkt. Er mist een "+$" na de "]"
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2021 14:44:35
Quote Anchor link
@ Ivo P

Dat dacht ik net in de gauwigheid ook al te zien, maar ervan uitgaande dat het gewerkt heeft en ik niet heel veel tijd had om ernaar te kijken, had ik er (nog) geen opmerking over gemaakt. Maar volgens mij heb je gelijk. Dan zou het dus moeten worden:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
} elseif(!preg_match("/^[A-Za-z0-9-_.+%]+/u", $_POST['bericht'])){
?>
 
Willem vp

Willem vp

25/06/2021 16:08:33
Quote Anchor link
Volgens mij gaat dat nog steeds niet werken, omdat [a-z] ook met een unicode-modifier niet matcht op bijvoorbeeld ä. Beter kun je in de regex gebruik maken van character types:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
} elseif(!preg_match("/^[-\w\s.+%]+$/u", $_POST['bericht'])){
?>

De \w matcht hoofd- en kleine letters, cijfers en de underscore. En wat letters betreft ook de versies met accentjes, als je de u-modifier gebruikt.

Let wel op dat je de - meteen na de [ of meteen voor de ] zet, omdat PCRE anders zou kunnen denken dat het een range indicator is.

Ander puntje: je wilt de gehele input matchen, dus je regex moet eindigen met een $. Doe je dat niet, dan test 'ie alleen de input tot aan het eerste teken dat niet gematcht wordt. In de praktijk betekent dat, dat als het eerste teken van je input geldig is, de regex 'true' zal teruggeven. En omdat je waarschijnlijk ook wel berichten van meer dan 1 woord wilt toestaan, heb ik een \s (whitespace) aan de regex toegevoegd.

Maar, zoals al eerder is opgemerkt: reacties met komma's, dubbele punten, aanhalingstekens, haakjes of andere redelijk normale tekens worden nog steeds geweigerd.
Gewijzigd op 25/06/2021 16:16:11 door Willem vp
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2021 16:39:36
Quote Anchor link
Goede toevoeging Willem!
 
G P

G P

25/06/2021 17:00:17
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/06/2021 12:32:29:
Je zegt:

1) Vreemd genoeg worden letters met een accent (zoals é è à) en accenten ook tegengehouden.

2) Maar wat blijkt: deze letters met een accent worden omgezet in à (hoofdletter A en een tilde).

Eerst zeg je dat ze worden tegengehouden. Maar vervolgens worden ze omgezet? Dat klinkt niet heel logisch. Iets kan niet worden omgezet als het even daarvoor is tegengehouden.

Dus ... leg eens even duidelijk uit wat er precies gebeurt.


Het is eerder omgekeerd denk ik. Eerst zal alles met een accent omgezet worden naar die à en vervolgens wordt dat tegengehouden.

In ieder geval: al jullie voorstellen helpen helaas niet:
} elseif(!preg_match("/^[A-Za-z0-9-_.+%]/", $_POST['bericht'])){
} elseif(!preg_match("/^[A-Za-z0-9-_.+%]/u", $_POST['bericht'])){
} elseif(!preg_match("/^[A-Za-z0-9-_.+%]+/u", $_POST['bericht'])){
} elseif(!preg_match("/^[-\w\s.+%]+$/u", $_POST['bericht'])){

Als test typ ik deze zin: éèà´` dit is een test
Als alert krijg ik: geen vreemde tekens in jouw bericht aub.

Het is dus de bedoeling dat letters met een accent wel mogen. Maar niet het finaal omgezet teken zoals Ã.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2021 17:12:12
Quote Anchor link
>> Eerst zal alles met een accent omgezet worden naar die Ã

Dat kun je gewoon testen. Zet voor het if-statement:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

echo '<br><br>BERICHT:<br><br>';
echo $_POST['bericht'] . '<br><br>';

?>


Wat staat er trouwens in de 'if' die boven de elseif staat?
 
Willem vp

Willem vp

25/06/2021 17:15:25
Quote Anchor link
G P op 25/06/2021 17:00:17:
Als test typ ik deze zin: éèà´` dit is een test
Als alert krijg ik: geen vreemde tekens in jouw bericht aub.

Het is dus de bedoeling dat letters met een accent wel mogen. Maar niet het finaal omgezet teken zoals Ã.

Tsja, als je ´ en/of ` in je input hebt staan, zal je regex inderdaad niet matchen. Een los accentteken is iets anders dan een letter met accent en moet dus ook afzonderlijk gematcht worden.
Gewijzigd op 25/06/2021 17:17:23 door Willem vp
 
G P

G P

25/06/2021 17:20:12
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/06/2021 17:12:12:
Wat staat er trouwens in de 'if' die boven de elseif staat?


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
<?php
//naam
if(!strlen($_POST['voornaam'])) {
    echo ' Gelieve uw naam in te vullen.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';
}
elseif(strlen($_POST['voornaam']) < 2) {
    echo ' Gelieve uw volledige naam in te vullen.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';     
}
elseif(preg_match("/http/", $_POST['voornaam'])) {  
    echo ' Het naamveld mag geen link bevatten.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';
}
elseif(preg_match("/www/", $_POST['voornaam'])) {  
    echo ' Het naamveld mag geen link bevatten.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';
//email                
} elseif(!strlen($_POST['emailadres'])) {
    echo ' Gelieve uw emailadres in te vullen.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';     
}
elseif(!preg_match("/.+@[a-zA-Z0-9_-]+..+/", $_POST['emailadres'])) {  
    echo ' U hebt geen geldig emailadres ingevuld.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';
//telefoon    
} elseif(preg_match("/tel/", $_POST['telefoon'])) {  
    echo ' Het telefoonnummer mag geen letters bevatten.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';     
}
elseif(preg_match("/http/", $_POST['telefoon'])) {  
    echo ' Het telefoonveld mag geen link bevatten.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';         
}
elseif(preg_match("/www/", $_POST['telefoon'])) {  
    echo ' Het telefoonveld mag geen link bevatten.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';
//onderwerp                                 
} elseif(!strlen($_POST['onderwerp'])) {
    echo ' Gelieve een onderwerp in te vullen. <br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';    
}
elseif(preg_match("/http/", $_POST['onderwerp'])) {  
    echo ' Er mogen geen links aangebracht worden in het onderwerp.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';
}
elseif(preg_match("/www/", $_POST['onderwerp'])) {  
    echo ' Er mogen geen links aangebracht worden in het onderwerp.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';                                  
}
elseif(!strlen($_POST['bericht'])) {
    echo ' Gelieve een bericht te schrijven. <br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';    
}
elseif(preg_match("/http/", $_POST['bericht'])) {  
    echo ' Er mogen geen links aangebracht worden in het bericht.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';
}
elseif(preg_match("/www/", $_POST['bericht'])) {  
    echo ' Er mogen geen links aangebracht worden in het bericht.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';
}
elseif(strlen($_POST['bericht']) < 50) {
    echo ' Gelieve uw bericht een beetje te onderbouwen.<br>Minimum 50 karakters aub.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';    
}
elseif(!preg_match("/^[-\w\s.+%]+$/u", $_POST['bericht'])){
    echo ' Geen vreemde tekens in je bericht aub<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';     
//captcha    
} elseif(preg_match("/www/", $_POST['bericht'])) {  
    echo ' Er mogen geen links aangebracht worden in het anti-spamveld.<br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';                        
}
elseif(!empty($_POST['antispam'])) {
    echo ' Gelieve het anti-spamveld leeg te maken aub. <br><br>';
    echo '<a href="javascript:history.back(1);">Terug</a><br><br>';        
                                             
}
      
 else
{


$voornaam=$_POST['voornaam'];
$emailadres=$_POST['emailadres'];
$telefoon=$_POST['telefoon'];
$onderwerp=$_POST['onderwerp'];
$bericht=$_POST['bericht'];
$CAPTCHA=$_POST['CAPTCHA'];
?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2021 17:23:44
Quote Anchor link
Opmerking van Willem gelezen?
 
G P

G P

25/06/2021 17:25:00
Quote Anchor link
Willem vp op 25/06/2021 17:15:25:
Tsja, als je ´ en/of ` in je input hebt staan, zal je regex inderdaad niet matchen. Een los accentteken is iets anders dan een letter met accent en moet dus ook afzonderlijk gematcht worden.


Die afzonderlijke ´of `zijn toch accenten die gebruikt worden bij bv 's morgens?
Gewijzigd op 25/06/2021 17:26:25 door G P
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.