lettertype meegeven aan site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hank Noseman

Hank Noseman

13/11/2020 20:07:02
Quote Anchor link
hallo,

ik heb een website gemaakt met een windows lettertype alleen android apparaten kennen dit lettertype niet.

ik heb onderstaande geprobeerd alleen werkt het niet. heeft iemand een oplossing?

@font-face
{
font-family: myFirstFont;
src: url(https://www.w3schools.com/css/sansation_light.woff) format('woff');
}


body
{
font-family: myFirstFont;

}
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:11:02
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/11/2020 20:28:55
Quote Anchor link
Over welke browser hebben we het?
 
Hank Noseman

Hank Noseman

13/11/2020 21:46:50
Quote Anchor link
chrome
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/11/2020 12:23:59
Quote Anchor link
Als ik dit voorbeeldje zelf even kopieer en probeer krijg ik een CORS foutmelding. w3schools.com stelt deze header niet expliciet in, dus je kunt niet zomaar een "resource" van w3schools.com gebruiken (ik neem ook niet aan dat ze dat willen).

Het beste kun je het font dus gewoon zelf downloaden, op je eigen server "installeren" (= ergens in een map neerzetten), en dan vanuit je CSS naar je deze locatie op je eigen server verwijzen (= geen gedoe meer met CORS).
 
E Ander

E Ander

16/11/2020 10:53:30
Quote Anchor link
Daar heb ik in het verleden ook mee gestoeid. Ik kan even niet de oplossing geven maar via Google kwam ik er achter dat je dat font moest laten omzetten op een site en dan op je website kon plaatsen en aanroepen met font.

Toevoeging op 16/11/2020 10:58:57:

https://www.google.nl/amp/s/www.lincelot.com/eigen-lettertype-op-je-website/amp/
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/11/2020 11:11:21
Quote Anchor link
@E Ander:

Als je een normaal font gebruikt, dan moet je die omzetten. In het geval van de topicstarter gaat het om een bestaand web-font.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.