Lettertype toevoegen aan website?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thijs

Thijs

22/08/2006 17:30:00
Quote Anchor link
Heey,

Ik heb een vraag.
Is het ook mogelijk om dmv een script een lettertype toe te voegen aan een website?
Dus stel. je hebt een pagina die het lettertype arial gebruikt.. en op een andere pc staat dat letter type niet. ma kan dan wel worde weergegeven door een bestandje dat je op je server hebt staan?

Hoop dat iemand snapt wat ik bedoel.

Gr. Thijs
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:38:05
 
Frank -

Frank -

22/08/2006 17:38:00
Quote Anchor link
Serverside-fonts zijn helaas niet mogelijk met html. Een font moet namelijk eerst worden geinstalleerd voordat de browser het kan gebruiken.

CSS3 gaat t.z.t. wel serverside-fonts ondersteunen, maar dan heb je uiteraard wel een browser nodig die dit ondersteunt. En zo ver is het nog niet.

Je zult het dus met de standaard fonts moeten doen of een Flash-applicatie gaan maken.
 
- -

- -

22/08/2006 17:40:00
Quote Anchor link
of voor elk plaatje een letter maken en dan een script dat elke letter vervangt door een plaatje :P
 
Bo az

Bo az

22/08/2006 17:42:00
Quote Anchor link
Of met PHP een plaatje met het gewenste lettertype genereren.
 

22/08/2006 17:44:00
Quote Anchor link
@Herjan
Ik denk dat jij bedoeld voor elke letter een plaatje of van elke letter een plaatje.

Je hebt een techniek, combinatie van Flash en JavaScript, die zich voor koppen goed leent. Hij word onder andere gebruikt op http://www.geenstijl.nl
Het komt er op neer dat je met java script je document doorloopt op headers en deze vervangt door een flash file waarmee je als parameter de kop tekst meegeeft.
 
Bart Tuma

Bart Tuma

22/08/2006 17:53:00
Quote Anchor link
@Webmakerij
is daar ook een tut ofzo op internet te vinden ??
 
Thijs

Thijs

22/08/2006 18:00:00
Quote Anchor link
hmm... ik denk dat ik gewoon voor bepaalde delen van mijn site plaatjes gebruik..

Bedankt voor de reacties!

Gr. Thijs
 
Dan Me

Dan Me

23/08/2006 12:09:00
Quote Anchor link
SIFR is de naam van deze techniek (javascript - flash)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.