Leuke ajax/javascript ideeën voor mijn site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

06/10/2008 19:07:00
Quote Anchor link
Ik heb een tijd geleden mijn site afgemaakt nl. www.jurgen-meijer.nl. Ik vind hem zelf er goed uit zien en erg overzichtelijk alleen vroeg ik me af of ik dit nog eens wat kan opleuken d.m.v. Javascript. Ik heb enige kennis van Mootools en plain javascript. Heeft iemand ideetjes die ik er in zou kunnen verwerken (uiteraard geen javascript sneeuw en muis trackers en van dat soort)?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 09:58:45
 
Winston Smith

Winston Smith

06/10/2008 19:39:00
Quote Anchor link
Ehm...foto's automatisch op je site laten zien ipv een nieuw venster openen en dan zo'n standaard album? De laatste 10 toegevoegde items aan je media collectie laten zien? Je open directories goed afsluiten?

Edit:
Je moet je trouwens afvragen of je zoveel informatie over je server wilt vrijgeven. Dat hij thuis staat, waarop hij draait, hoe je je server beheert en hoe je je bestanden uploadt kan informatie zijn waarmee je lekker kan spelen. Uiteindelijk kan je toch vrij makkelijker achter dergelijke info komen, maar waarom zou je het iemand makkelijk maken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

06/10/2008 19:56:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 06.10.2008 19:39:
Ehm...foto's automatisch op je site laten zien ipv een nieuw venster openen en dan zo'n standaard album? De laatste 10 toegevoegde items aan je media collectie laten zien? Je open directories goed afsluiten?

Edit:
Je moet je trouwens afvragen of je zoveel informatie over je server wilt vrijgeven. Dat hij thuis staat, waarop hij draait, hoe je je server beheert en hoe je je bestanden uploadt kan informatie zijn waarmee je lekker kan spelen. Uiteindelijk kan je toch vrij makkelijker achter dergelijke info komen, maar waarom zou je het iemand makkelijk maken?


Deze informatie is vrij simpel en op heel veel servers hetzelfde dus dat maakt me niet uit. Ik heb het media en fotoalbum gedeelte expres gescheiden, ik vind het zelf dan wat overzichtelijker het is dus bedoeld als 3 verschillende applicaties (website, media en fotoalbum).

Eigenlijk zoek ik wat verfraaiing, ik heb al wel gezocht maar kon niets passend vinden.
 
Winston Smith

Winston Smith

06/10/2008 20:09:00
Quote Anchor link
Met name het feit dat je server thuis staat, kan voor sommigen aanleiding zijn om je beveiliging eens uit te testen. Men gaat er vaak (en soms ten onrechte) vanuit dat thuisservers slechter beveiligd zijn dan professionele hosters.

Persoonlijk zou ik fotoalbums en dergelijke het liefste binnen dezelfde website houden, om het meer tot een geheel te maken. Dat is echter mijn mening, hoef je je niks van aan te trekken en is denk ik ook afhankelijk van het doel van je website. Met betrekking tot de verfraaiing moet je denk ik opletten dat je geen overkill aan javascript krijgt. Het moet het liefste relevant zijn of het gebruiksgemak verhogen (Drag 'n Drop, Autocomplete dat soort dingen). Een javascript klokje (of vroeger idd sneeuw en muistrackers) of iets dergelijks is alleen maar irritante paginaopvulling. Ik zou zo 1, 2, 3 ook niet weten hoe je javascriptueel gezien je site zou moeten opleuken :)
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

06/10/2008 20:12:00
Quote Anchor link
Ik kan je vertellen dat de beveiliging tip top in orde is afgezien van fouten in de programma's (apache etc.) Ben zelf beheerder dus weet er genoeg van af. En uiteraard staat alles dicht wat niet open hoeft.
 
- -

- -

06/10/2008 20:49:00
Quote Anchor link
PHP versie 5.2.4 op Ubuntu met Suhosin-Patch server. Klopt dat?
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

06/10/2008 21:01:00
Quote Anchor link
Dat klopt.

Edit: Ik heb ter verveling maar wat custom error pages gemaakt, probeer maar uit :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.