Licentie-overtreding door PHPhulp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »
- -

- -

06/02/2011 00:54:30
Quote Anchor link
Oude PHPhulp:
Quote:
Alles wat gepost wordt op PHPhulp.nl, valt onder de GPL.


Nieuwe PHPhulp (punt 4, onderaan):
Quote:
Het is andere partijen dan de redactie niet toegestaan bijdragen op de PHPhulp website te kopiëren, te bewerken of te publiceren zonder toestemming van de gebruiker of van de redactie als diens gevolmachtigde. Het is andere partijen dan de redactie, waaronder exploitanten van andere websites, evenmin toegestaan om zonder toestemming van de redactie artikelen of scripts van de bijdragen aan de PHPhulp website te publiceren.


Dat is absoluut niet de bedoeling van de GNU GPL. Tegenover de oude gebruikers, die PHPhulp groot hebben gemaakt, vind ik dit een ongepaste stap. Deze mensen hebben hier content gepost onder de GPL-licentie, wat betekent dat deze content door PHPhulp mag worden gepubliceerd, zolang dezelfde rechten (licentie) worden doorgegeven aan anderen. Dat is de basis van de GPL en die wordt hier keihard overtreden.

Het zou leuk zijn als een teamlid of beheerder hier iets op te zeggen had, en het misschien zelfs op kan lossen, maar laat ik realistisch blijven en niet teveel hopen …
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:16:27
 
Niek s

niek s

06/02/2011 00:59:55
Quote Anchor link
Wow! Heb je nou echt niets beters te doen?!
Maar, gefeliciteerd. Je hebt aandacht.
 
- -

- -

06/02/2011 01:02:52
Quote Anchor link
Niek, kan je je mond niet gewoon houden als je niks te zeggen hebt?
 
Niek s

niek s

06/02/2011 01:07:23
Quote Anchor link
Nee.

De reden waarom ik zo reageer, is omdat ik me afvraag waarom je je er druk om maakt.
Deels heeft u gelijk, maar waarom is het een probleem? scripts van de 'oude' phphulp, zijn waarschijnlijk allemaal toch al 'over datum'.
Daar komt bij dat scripts die hier geplaatst zijn toch nooit zullen opduiken in draaiende systemen (iets met professioneel enzo).

Je hebt "gpl technisch" gezien wel gelijk, maar persoonlijk zou ik me er niet druk om maken ;-)

(de reden dat ik dus in mijn vorige post lekker kort reageerde, is omdat ik geen zin had dit complete verhaal hier neer te zetten)
 
- -

- -

06/02/2011 01:09:20
Quote Anchor link
Dus zolang ik niet schiet met een AK-47, mag ik 'm best hier hebben liggen?

Edit: het gaat me nu ook niet per se over de licentie, maar het gebaar dat gemaakt wordt naar de mensen die hebben bijgedragen aan het groot worden van PHPhulp.
Gewijzigd op 06/02/2011 01:10:45 door - -
 
Niek s

niek s

06/02/2011 01:14:59
Quote Anchor link
Oke die metafoor snap ik echt niet.

Correct. Maar ik vraag me nu eigenlijk af.... Als phphulp de keuze wil maken/heeft gemaakt om over te stappen van licentie. Is het dan niet aan de gebruikers zelf (lees: de posters van de scripts) om te kiezen of ze hun script willen verwijderen, of om willen zetten naar de nieuwe licentie?

Na het nogmaals lezen van de 2e quote van je begin post, bedenk ik me nu trouwens ook:
Als iemand zegt dat zijn script GPL is, is er toch toestemming gegeven?
 
- -

- -

06/02/2011 01:16:34
Quote Anchor link
Zo te zien heb je geen idee wat de GPL inhoudt. Ga dat eerst maar eens doorlezen voordat je hier nog iets zegt. (Hint: het staat prima op Wikipedia uitgelegd.)
 
Niek s

niek s

06/02/2011 01:21:07
Quote Anchor link
Toch wel jonathan. Waar baseer je die conclusie op?
(en dan iets concrets, en niet "je reactie")
 
- -

- -

06/02/2011 01:24:09
Quote Anchor link
Niek s op 06/02/2011 01:14:59:
Als phphulp de keuze wil maken/heeft gemaakt om over te stappen van licentie. Is het dan niet aan de gebruikers zelf (lees: de posters van de scripts) om te kiezen of ze hun script willen verwijderen, of om willen zetten naar de nieuwe licentie?
(…)
Als iemand zegt dat zijn script GPL is, is er toch toestemming gegeven?

Toont aan dat je danwel geen kennis van licenties of specifiek de GPL-licentie hebt, ofwel dat je deze kennis niet normaal toe kunt passen.

Maar Niek, heb je echt niets beters te doen dat eindeloos bashen en tegen iedereen ingaan? Voel je je stoer nu je achter je toetsenbordje een discussie aangaat? Ik stelde in dit topic een vraag aan de beheerders, net als Ozzie in zijn topic deed, moet je per se weer je mening (die toevallig altijd tegen anderen ingaat) komen verkondigen?
 
Niek s

niek s

06/02/2011 01:30:07
Quote Anchor link
Nee ik ben gewoon niet bang mijn mening te uitten, en laat deze niet beinvloeden door de mening van anderen. (edit: ik ben dus niet bang om mijn mening te uitten als er mensen zijn met een andere mening. Als iemand met goede argumenten komt, wil ik best discussieren. En dat kan dus gewoon mijn view ergens van verranderen.)

Maar goed:
Het eerste gedeelte van mijn reactie impliceerd misschien dat ik niet genoeg GPL kennis heb. Daarom staat er ook een vraagteken in de zin, het is een vraag. Geen opmerking.

Het tweede gedeelte is echter wel een opmerking, maar misschien onjuist geformuleerd.
Stel een gebruiker post een mooi scriptje, en zegt dat het gebruikt kan worden onder de voorwaarden van de <licentie>. Dan mag een downloader het script gewoon gebruiken, onder de voorwaarden van de <licentie>.
In dit geval is de licentie GPL, waarin staat dat het gebruikt kan worden, met een flink aantal side notes. Maar het gedeelte "het mag gebruikt worden", is toch toestemming geven om iets te gebruiken? Wat is dan het probleem?
Dit slaat natuurlijk alleen op nieuwe scripts, niet op oudere scripts.
Gewijzigd op 06/02/2011 01:33:29 door niek s
 
- -

- -

06/02/2011 01:37:44
Quote Anchor link
Ongelooflijk hoe vermoeiend mensen kunnen zijn. Niek, met zo'n houding maak je geen vrienden, niet in het echte leven (je weet wel, zonder http:// ervoor) en niet in het virtuele leven.

Het probleem is dat PHPhulp oude content die onder de GPL valt, niet als zodanig aanbiedt. Naast het script, of in de gebruiksvoorwaarden van PHPhulp, moet vermeld staan welke voorwaarden van toepassing zijn, die van de GPL dus. Dat is niet het geval en is dus in strijdt met de GPL.

Erger nog: in de gebruiksvoorwaarden van PHPhulp staat dat je artikelen of scripts niets mag publiceren, ook niet met toestemming. Dit is natuurlijk klinkklare onzin en ook in strijdt met de GPL.

Wordt het nu duidelijk? :-/
 
Niek s

niek s

06/02/2011 01:41:53
Quote Anchor link
Waarom ben ik vermoeiend? Omdat ik in discussie ga? Als je geen discussie wilt open dan geen topic.

Het deel wat je nu aanhaalt in je reactie was al duidelijk. En ben ik het ook al mee eens (Zoals ik eerder vermeld had).


Verder:
Quote:
Erger nog: in de gebruiksvoorwaarden van PHPhulp staat dat je artikelen of scripts niets mag publiceren, ook niet met toestemming. Dit is natuurlijk klinkklare onzin en ook in strijdt met de GPL.

Zo vat ik de "regels" niet op.
In het stukje wat jij quote in je startende post staat duidelijk "zonder toestemming van de gebruiker". Als iemand zegt dat hij/zij het levert onder de GPL, dan is het toch allemaal geregeld?
 
- -

- -

06/02/2011 01:47:31
Quote Anchor link
Korte neus?
Quote:
Het is andere partijen dan de redactie, waaronder exploitanten van andere websites, evenmin toegestaan om zonder toestemming van de redactie artikelen of scripts van de bijdragen aan de PHPhulp website te publiceren.
 
Niek s

niek s

06/02/2011 01:51:32
Quote Anchor link
Jona than op 06/02/2011 01:47:31:
Korte neus?
Quote:
Het is andere partijen dan de redactie, waaronder exploitanten van andere websites, evenmin toegestaan om zonder toestemming van de redactie artikelen of scripts van de bijdragen aan de PHPhulp website te publiceren.


Oke, het staat er eigenlijk dubbel. Als je het goed leest staat er eerst "Het mag met toestemming van de poster of redactie", de regel eronder (de quote van je nu) is "het mag met toestemming van de redactie".
Oke, eens. Het is in ieder geval heel erg waizg.
 
- SanThe -

- SanThe -

06/02/2011 06:15:40
Quote Anchor link
@Niek: Volgens mij heb je geen idee waar Jonathan het over heeft. Dus wat mij betreft mag je gewoon zwijgen of iets melden als je wél weet waar het over gaat.
 
Write Down

Write Down

06/02/2011 10:57:24
Quote Anchor link
@Niek, zwijg. Ik heb ook geen zin om een verhaal te schrijven voor jou.

@Jona than, helemaal gelijk.

Als ik een applicatie maak, of een bijdrage lever op phpHulp, dan is dat mijn eigendom. Niet dat van phpHulp. phpHulp zou blij moeten zijn dat zij ons reacties en scripts mogen publiceren. Als ik mijn eigen script al nergens anders meer mag publiceren omdat ik het hier heb gepubliceerd, sorry, dan hoeft het voor mij niet.
Gewijzigd op 06/02/2011 10:57:53 door Write Down
 
- -

- -

07/02/2011 18:19:48
Quote Anchor link
Komen er nog wel eens beheerders lang hier? #bump
 
Pim -

Pim -

07/02/2011 18:30:59
Quote Anchor link
@Jonathan
Volledig mee eens.
Toch stel ik wel een andere voor die ook commercieel en niet open-source gebruik toelaat. Volgens mij biedt LGPL dat.
Quote:
of van de redactie als diens gevolmachtigde

Is natuurlijk helemaal fout...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.