Lijstje met links maken (include - echo)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Danny Peters

Danny Peters

11/10/2010 13:38:32
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een website en ben nog niet zo heel lang bezig met PHP. Ik wil een lijstje maken met links (Sponsored Links (Engelstalige website)) en dat heb ik gedaan door een PHP bestand te maken met daarin zoiets als:

$link1 = '<a href = "http://www.google.com" target="_top" title="Google"> Google </a>';
$link2 = '<a href = "http://www.google.com" target="_top" title="Google"> Google </a>';
...etc

En op mijn website roep ik in de zijbalk deze links op met:

include links_sp.php
echo $link1;
echo $link2;
...etc

Nu zijn niet alle links in gebruik. Ik accepteer maximaal 10 links op de website dus gebruik $echo1; tot en met $echo10; en bij de links die niet in gebruik zijn heb ik staan:

$link9 = '';
$link10 = '';

4 links zijn niet in gebruik en nu geeft hij dus 4 lege regels. Hoe kan ik de pagina zo coderen dat hij de links die niet in gebruik zijn overslaat zonder een lege regel weer te geven?

Ik wil liever geen gebruik maken van MySQL, en ik doe het op deze manier omdat ik enkele medewerkers toegang ga geven tot o.a. het sponsored links bestand (links_sp.php) zodat zij alleen de URL, de titel en de naam van de link hoeven in te voeren of te veranderen.

Misschien is er een handigere manier. Ik heb zelf zitten knutselen maar ik kom er zelf niet uit. Ik dacht aan een if/else statement, maar geen idee hoe dit te doen.

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb uitgelegd, en hoop dat iemand mij kan helpen.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Groetjes :-)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:39:03
 
Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

11/10/2010 13:52:20
Quote Anchor link
een for loop moet werken voor jou met gebruik van arrays

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

$link
[1] = "www.google.nl"; // link naam
$link_title[1] = "google"; // link title

$link[2] = "www.msn.nl";
$link_title[2] = "msn";

$link[3] = "www.yahoo.nl";
$link_title[3] = "yahoo";

$link[4] = "www.bing.nl";
$link_title[4] = "bing";

$link[5] = "www.phphulp.nl";
$link_title[5] = "phphulp";
// enz

$weergeef = 5; // aantal links dat je wilt weergeven

for( $x = 1; $x <= $weergeef; $x++)
{

 echo "<p><a href='".$link[$x]."'>".$link_title[$x]."</a></p>";
}

?>
 
Meddiecap B

Meddiecap B

11/10/2010 13:54:02
Quote Anchor link
Kijk eens of $link9=NULL ipv $link9='' die lege regel voorkomt.
 
- SanThe -

- SanThe -

11/10/2010 13:57:40
Quote Anchor link
Als je $link=""; hebt en je doet echo $link; dan geeft dat géén lege regel. Er zal iets anders aan de hand zijn. Waarschijnlijk echo je er zelf een <br/> bij of zoiets.
Gewijzigd op 11/10/2010 13:58:07 door - SanThe -
 
Danny Peters

Danny Peters

11/10/2010 14:29:57
Quote Anchor link
Hartelijk dank voor de snelle reacties. Ik zal het eens proberen.

Toevoeging op 11/10/2010 15:12:47:

Ik ben er achter gekomen wat er mis is gegaan. Ik maak gebruik van CSS (Cascading Style Sheet) voor de pagina opmaak. Ik had de volgende code gebruikt:

<ul class="menu3">

include links_sp.php
<li> echo $link1;
<li> echo $link2;
...etc (t/m 10)

en door de menu opmaak pakt ie automatisch 10 regels. Ik heb dit veranderd. Ik heb <li> weggelaten en de pagina opmaak toegevoegd aan links_sp.php pagina. Nu pakt ie alleen de links die in gebruik zijn.

Goh, ik heb me blind gestaard op de PHP codes maar er niet aan gedacht dat ik met CSS werk. Maar goed, het werkt nu.

Iedereen hartelijk dank voor jullie hulp :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.