LIKE optie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Datawarehouse

Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig is. Je faciliteert de

Bekijk vacature »

.NET C# ontwikkelaar gezocht (C# Winforms, Xamarin

.NET C# ontwikkelaar bij een slagvaardig en hard groeiend bedrijf met korte lijnen? In een omgeving waar je onder andere direct samen met de oprichter werkt aan het verder ontwikkelen van een vernieuwend product? Dan is deze vacature zeker iets voor jou. Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# ontwikkelaar. Het gaat om klein bedrijf dat op een punt is aanbeland waar de vraag naar hun software flink aan het toenemen is. Hierdoor zijn ze op zoek naar meerdere .NET ontwikkelaars die samen met de oprichter en nog verschillende andere collega’s hun software

Bekijk vacature »

C# developer gezocht, hardware component, inhouse,

Ben je een C# developer en zoek je een baan in Rotterdam waar je systemen ontwikkeld die communiceren met hardware? Bij een klein bedrijf met korte lijnen, een open cultuur en veel vrijheid? Wellicht dat dit dan iets voor je is. Voor een klant in Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren C# developer. Het gaat hier om een bedrijf dat gericht is om voor overheden en ondernemingen informatie vanuit bepaalde meetsystemen te verwerken en te presenteren. Zo is bijvoorbeeld een van de projecten waar je als ontwikkelaar aan gaat werken; het bouwen van een website waar gebruikers informatie

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met andere ontwikkelaars, designers, analisten en technische leads om zo de producten waar aan je

Bekijk vacature »

QRM Developer / DevOps Engineer / SQL / Python / F

Functieomschrijving Are you an Engineer/Developer who has experience, or is looking to work in a finance/risk environment? Do you have at least 2-3 years of IT-related work experience, e.g. design, development, testing and/or maintenance ? Do you want to work for one of the largest financial banking organization in the Netherlands? Read on and find out if you're a match with this position! You will be working as an IT Development Engineer in a DevOps environment and help find the best solutions for the ALM department of the bank. For example: Design, implement and support our QRM setup; Discuss model

Bekijk vacature »

Android Developer

As a Mobile Developer, you make sure our mobile app gives our users the best possible way to buy, browse and interact with Coolblue. How do I become an Android Developer at Coolblue? Your specialty is Android so you are successful in writing Kotlin or Java code and do some pair programming with your colleagues to guarantee higher quality. Besides that you think about technical decisions like architecture, tools and processes. You also keep an eye on the performance of the app and you analyse with your team how to improve it. Following Scrum is something you do automatically as

Bekijk vacature »

PHP Developer Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ontwikkelaar Developer JSON PHP Laravel 5 Ontwikkelen aan de PHP applicatie (aanpassingen, verbeteringen en uitbreidingen) Mede bepalen van coding principes en standaarden. Beheren van bestaande en nieuw ontwikkelde applicaties Verlenen van support op de applicaties Proactief verbetervoorstellen doen Testen en documenteren van ontwikkelde software Functie-eisen Minimaal HBO diploma Minimaal 2 jaar relevante ervaring Ervaring met Agile, SCRUM Bekendheid met Laravel 5 / JSON / REST API's / Objectorientatie en design patterns / UnitTesting / Mocking / GIT Kennis van Drupal / Symfony / Continuous Delivery / Continuous integration is pré Bedrijfsomschrijving Je gaat als PHP Developer aan de slag

Bekijk vacature »

Data ontwikkelaar analytics

Functie­omschrijving “In deze tijd begint een organisatie niets meer zonder data. Zeker zo’n grote professionele organisatie als de Belastingdienst niet. De hoeveelheid data is hier enorm! Het spreekt voor zich dat die data op de juiste tijd, op de juiste plek én bij de juiste mensen moeten zijn. Daar zorg ik voor.” Robin Maat - Data-ontwikkelaar analytics bij de afdeling datafundamenten en analytics. Het werkveld van datafundamenten en analytics (DF&A) binnen de Belastingdienst is omvangrijk. Het is de grootste en meest dynamische data-omgeving binnen de Nederlandse overheid. We werken agile en lopen voorop op het gebied van privacy by design.

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Senior Front-end Developer Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een Developer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en initiatiefrijke houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe jij als developer bij Sogeti? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie, als intern bij Sogeti. Jij houdt

Bekijk vacature »

Team Lead PHP

As Tech Lead, you make our customers smile by providing great software and building an effective team. How do I become a Team Lead PHP at Coolblue? As a Team Lead PHP you build and lead a team that excels in providing high-quality and cost-efficient software. You support team members in defining their goals and with the approach to achieve them. Would you like to become a Team Lead PHP at Coolblue? Else de Boer explains how to do that. You enjoy doing this Building and leading a team that excels in providing high quality and cost effective software. Support

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Senior Front-end Developer Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een Developer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en initiatiefrijke houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe jij als developer bij Sogeti? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie, als intern bij Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en implementeren van responsive (web) apps, en zet hiervoor jouw uitgebreide

Bekijk vacature »

Fullstack Developer Vue.js PHP Meewerkend voorman

Functieomschrijving Ben jij een ervaren Fullstack Developer, bedreven in Vue.js en PHP en lijkt het jou gaaf om als meewerkend voorman verantwoordelijk te zijn voor de ontwikkeling van drie junior ontwikkelaars? Werk jij graag aan diverse projecten t.b.v. het vergroten van klant- en medewerkerbeleving? Lee dan snel verder! Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front- en back-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end en back-end oplossingen in Vue.js en PHP. Daarnaast participeren in een scrumteam; Verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie

Bekijk vacature »

Progress Developer / #1 software leverancier binne

Functieomschrijving Ben jij een ervaren Progress Developer die graag nog nieuwbouw ontwikkelt? Wil je daarnaast jouw hersenen kraken voor het automatiseren van complexe bedrijfsprocessen? Lees dan snel verder en kom erachter of deze rol als Progress Developer iets voor jou is! Uitvoeren van analyses ter bevordering van de betrouwbaarheid en performance van de bedrijfskritische applicatie; Meedenken over de architectuur en tevens waarborgen van de architectuur; Troubleshooten van complexe incidenten; Je deelt graag je kennis aan je collega’s; Maken van ontwerpen, schrijven van documentatie en het testen van de Progress applicatie; Implementeren van nieuwe functionaliteiten en het verzorgen van nazorg. Aanroepen

Bekijk vacature »

.NET C# web developer met focus op gebruiksvriende

Ben je op zoek naar een baan binnen een klein softwarebedrijf? Een bedrijf met een informele, persoonlijke en familiaire sfeer? Waar je je als developer zowel richt op de back- als frontend? Wellicht dat deze vacature dan iets voor jou is. Voor een softwarebedrijf, gevestigd in het centrum van Rotterdam, zijn we momenteel op zoek naar .NET C# web developer. Dit mag iemand zijn die net van school komt, maar ook iemand die al behoorlijk wat ervaring heeft. Het bedrijf bestaat inmiddels ruim 10 jaar en en door de aanhoudende groei zijn ze opzoek naar versterking van 1 a 2

Bekijk vacature »
Evoken

Evoken

17/01/2008 10:24:00
Quote Anchor link
Ik heb php script waar je wat invoert. vervolgens moet een ander script gaan controleren of wat je hebt ingevuld ($opbouwroute) overeenkomt met wat er in de database staat en als dit zo is bepaalde resultaten op het scherm tonen

Als ik aangeef met een = krijg ik ook resultaten alleen als ik LIKE gebruik krijg ik niks te zien.

Met like gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
$stmt2
= oci_parse($connection, "SELECT voorletters, voorvoegsel, portiers.naam, opbouwroute, stembureaus.stemdistrictnummer, straat, huisnummer, locatienaam, aantal_haspels, alarm, zeil FROM portiers FULL OUTER JOIN stembureaus ON portiers.stemdistrictnummer = stembureaus.stemdistrictnummer WHERE opbouwroute LIKE '%".$opbouwroute."%' ORDER BY naam"); ?>

Bij het script hieronder lukt het echter wel resultaten op het scherm te krijgen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
$stmt2
= oci_parse($connection, "SELECT voorletters, voorvoegsel, portiers.naam, opbouwroute, stembureaus.stemdistrictnummer, straat, huisnummer, locatienaam, aantal_haspels, alarm, zeil FROM portiers FULL OUTER JOIN stembureaus ON portiers.stemdistrictnummer = stembureaus.stemdistrictnummer WHERE opbouwroute = '".$opbouwroute."%' ORDER BY naam");   ?>

Het probleem zit hem dus in het gebruik van LIKE in mijn eerste optie. Ik weet niet precies wat ik niet goed doe misschien gebruik van de %... Of misschien dat het iets met het declareren van de variabele te maken heeft

Ik wil like gebruiken omdat dingen die ingevuld worden nooit precies hetzelfde zijn als uit de tabel. De opbouwroute is bv 26A=01 dan zal men vaak 26A invullen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Evoken

PHP hulp

PHP hulp

14/08/2020 16:12:33

- wes  -

- wes -

17/01/2008 10:28:00
Quote Anchor link
You dont really have any clue what you are talking about do you...

Begin eens met basis PHP en MySQL voordat je jezelf in dingen stort waar je onmogelijk zelf uit kan komen.

Evoken

Evoken

17/01/2008 10:32:00
Quote Anchor link
wes schreef op 17.01.2008 10:28:
You dont really have any clue what you are talking about do you...

Begin eens met basis PHP en MySQL voordat je jezelf in dingen stort waar je onmogelijk zelf uit kan komen.

En wat weet ik dan niet volgens jou ? als ik geen clue zou hebben van php en in mijn geval Oracle zou ik niet een zeer goed lopend aantal scripts hebben zelf gemaakt..

- wes  -

- wes -

17/01/2008 10:34:00
Quote Anchor link
'Het probleem zit hem dus in het gebruik van LIKE in mijn eerste optie. Ik weet niet precies wat ik niet goed doe misschien gebruik van de %... Of misschien dat het iets met het declareren van de variabele te maken heeft'

Declareren van variabelen, ik heb nog nooit iemand dat horen zeggen die weet wat hij doet in php.

Goedlopende zin ook, zo met al die leestekens. Ga zeau deaur!

Terence Hersbach

Terence Hersbach

17/01/2008 10:34:00
Quote Anchor link
opbouwroute = '".$opbouwroute."%'

dit is zoiezo fout (%).

maar waarom je geen resultaten krijgt met like, dat zou ik niet precies weten

@wes: 8 (nu 9) posts zegt niets over het niveau he ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach

- wes  -

- wes -

17/01/2008 10:39:00
Quote Anchor link
Terence, tis zn manier van posten en vraagstelling, in combo met de termen die hij gebruikt.

Evoken

Evoken

17/01/2008 10:43:00
Quote Anchor link
Declareren is idd heel wat anders sorry. Ik wist niet zo snel hoe ik het moest noemen, maar dan weet ik blijkbaar helemaal niks van php :') oke wat jij wilt..

wat betreft leestekens kijk eerst naar jezelf:

dont wordt volgens mij altijd nog als don't geschreven misschien een basis cursus engels volgen ?

@ terence

Ja ok daar dacht ik dus ook aan en ik krijg wel output maarja dat is een foutmelding die ik zelf heb gemaakt dat er niks in de database wordt gevonden.

- SanThe -

- SanThe -

17/01/2008 10:48:00
Quote Anchor link
Tover even de 'echte' foutmelding te voorschijn.

Jacco Engel

Jacco Engel

17/01/2008 10:49:00
Quote Anchor link
Ronald:

De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet
zal ook jij leren hoe dat moet

En een schitterend stukje poezie krijg je er helemaal voor niets bij :P

- SanThe -

- SanThe -

17/01/2008 10:50:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 17.01.2008 10:49:
Ronald:

De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet

Lol. ;-)))

- wes  -

- wes -

17/01/2008 10:56:00
Quote Anchor link
Zoals Shakespeare al zei en wat ik iedereen als reactie toch niet wil onthouden, al was het maar om mijn mening te verduidelijken:

Ik ben een wortel, voel mijn warmte

Evoken

Evoken

17/01/2008 11:09:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 17.01.2008 10:49:
Ronald:

De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet

Bedankt voor de les hahaha =P.

@ SanThe.
Het werkt nu inmiddels. Doordat jij het had over de echte fout op het scherm te toveren ging ik kijken naar mijn eigen error en kwam ik tot de conclusie dat er eerst een vergelijking wordt gedaan met dat opbouwnummer in een query (niet gepost) Daarna moet er bepaalde resultaten van een andere query (wel gepost) ook aan de LIKE eisen moeten voldoen voordat deze geprint worden, maar de 1ste query moet wel succesvol afgehandeld worden. Kortom ik deed LIKE alleen bij de laaste query gebruiken(die bepaalde resultaten moet geven) en niet bij mijn eerste (waar een vergelijking in wordt gemaakt) Bij de vergelijking had ik dus nog = van plaats like staan wat de eigen foutmelding geeft en vervolgens niet de 2e query zal uitvoeren en de boel moet afkappen.

Sorry voor de misschien onduidelijke uitleg maar ik begrijp nu zelf wat ik fout heb gedaan thx !

Jacco Engel

Jacco Engel

17/01/2008 11:11:00
Quote Anchor link
Je moet wel aan je interpunctie (scrabblewoord!!!!!!)(geef ff een link naar de vandale als de spelling niet klopt) werken want dat lange verhaal kan ik maar weinig uit wijs worden behalve dat je probleem is opgelost
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel

Evoken

Evoken

17/01/2008 11:28:00
Quote Anchor link
Ik moet inderdaad op mijn gebruik van leestekens letten daar heeft wes ook gelijk in. Maar wes maakt zelf ook fouten. Ik vind het een beetje: De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Ik zal voortaan beter opletten als ik wat post sorry. Bedankt voor jullie hulp/advies.

Frank -

Frank -

17/01/2008 11:30:00
Quote Anchor link
Evoken schreef op 17.01.2008 11:28:
Maar wes maakt zelf ook fouten.
Hallo zeg, trap je me daar even een openstaande deur in!

@Wes: :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.